Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

KIldesortering

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• KIldesortering

Etter og ha bodd flere plasser, så har jeg sett at det er stor forskjell fra kommune til kommune når det gjelder kildesortering.
    Noen har bare 1bossdunk, men forskjellige poser for papri/plastikk ol.
    Noen har flere bossduker, noen kaster alt utenom papir i en bossdunk.

Hvordan er greia hos dere??
    Og samler dere glass/metall. Og leverer det utenom?
    Er dere flinke og sortere?
    Alle gode ting er 3!

Sv: KIldesortering

Hos åss har vi en dunk for restavfall,en dunk for matavfall og en sekk vi sammler papir i..
    Vi hiver glass og metall i egene containere som er plassert rundt omkring..

Er sikkert ikke uttav de flinkeste til å sortere søpplet,men prøver nu
    Har fått sånn "gult kort" noen ganger for å ha sortert søpplet feil,så prøver å bli flinkere
    Amalie ble født 30.12-09

Sladrer me christine-88

Comment

Her har vi 3 vanlige bossdunker + en liten rød boks.

Papir,mat og restavfall.
      Den lille røde boksen er for batterier/lyspærer/spraybokser ol. Og hentes 2ganger i året.

Her hjemme er vi for tiden falut slakke og sortere..
      Og vi har besøkt plassen for og levere glass og metall sikker 1gang siste året.. Dvs: MYE går rett i restavfallet.

Tenkte og lage ett nytt skikkelig system her hjemme i helga, og prøve og bli flinkere..
      Alle gode ting er 3!

Comment

Her har vi egen dunk til restavfall, matavfall og papp/papir og sekker til plast som settes ved siden av. Og på returstasjonene kan vi levere keramikk, glass, metall og klær. Og på butikker el-avfall, lyspærer og batterier.

Hjemme har vi restavfalls-søppelbøtte (kjøpt på IKEA, bruker vanlige bæreposer til vi engang går tom for dem), matavfalls-spann (fått av kommunen, bruker egne bio-poser), liten boks til batterier (IKEA), liten boks til el-avfall/lyspærer (IKEA) og tre store IKEA-bokser til papir, metall/glass og plast (som vi tømmer i de store plast-sekkene som vi oppbevarer i boden når den er full).

Fungerer utmerket!
        Mamma til Knottingen, født 04.07.09.
        Ex.u (06 og 11), SA (10, 10, 10, 11, 13), 4 pergo 2011, 2 IVF og 1 FER 2012, 1 IVF og 1 FER 2013
        3. FER - August
        It's hard to wait around for something you know might not happen,
        but it's even harder to give up, when you know it's everything you want.

~*~Prøvedagbok~*~

Comment

Her har vi dunk til papp og mat- og restavfall. De resterende tingene leveres rett borti her hvor det er dunker til glass osv..

sigpic

Comment

Her har me dunk til papir og restavfall, og plast settes ut i ein eigen plastsekk og blir henta same dag som papiret. Ellers så sorterar med glass og metall og leverer (har returpunkt like ved! ), el-avfall leverar me til butikk, farleg avfall blir og samla og henta ein gong i året eller noko. Og så har me varmkompost i hagen. Eg er ganske fanatisk på sorteringa , plukkar gjerne opp ting frå søppelet etter besøk, og legg det på rett stad.

Svangerskapsdagbok

Comment

Vi har egen dunk for matavfall og egen dunk for papiravfall.
              Restavfallet kastes i containere rundt omkring langs veien.

Latterlig ordning, spør du meg, særlig for småbarnsforeldre med flere bleiebarn. Bleier går i restavfallet, og dette må man altså kjøre bort med selv. Og unger driter jo liksom ikke bare en gang om dagen heller da....

Stiller i grunnen spm ved hvor miljøvennlig hele sorteringen blir, ettersom jeg må starte bilen hver gang jeg skal kaste søppel.
              Mamma.

Comment

Vi har dunke til restavfall, papir, matavfall, glass og metall også har vi sekker til plastavfall.

Veldig greit å kunne sortere alt av søppel vi har. Da slipper restavfallsdunken å bli full etter noen dager.
                Jente-07 Jente-08 Jente-10

Comment

Opprinnelig lagt inn av Hilde Se innlegg
                  Vi har egen dunk for matavfall og egen dunk for papiravfall.
                  Restavfallet kastes i containere rundt omkring langs veien.

Latterlig ordning, spør du meg, særlig for småbarnsforeldre med flere bleiebarn. Bleier går i restavfallet, og dette må man altså kjøre bort med selv. Og unger driter jo liksom ikke bare en gang om dagen heller da....

Stiller i grunnen spm ved hvor miljøvennlig hele sorteringen blir, ettersom jeg må starte bilen hver gang jeg skal kaste søppel.
                  Høyrtes ut som ei rar ordning..
                  Men er det så langt at du må køyre for å kaste då? Eller kan du ikkje samle opp i ein søppelsekk ein stad, og så køyre litt sjeldnare, eller ta det med på veg til jobb?

Svangerskapsdagbok

Comment

Opprinnelig lagt inn av Huldra85 Se innlegg
                    Høyrtes ut som ei rar ordning..
                    Men er det så langt at du må køyre for å kaste då? Eller kan du ikkje samle opp i ein søppelsekk ein stad, og så køyre litt sjeldnare, eller ta det med på veg til jobb?
                    Nei, det er ikke så langt at jeg må kjøre. Men i perioder der man er i permisjon og hjemme med to små barn, er jeg lite interessert i å traske langs veien med tvillingvogn og en pose med bæsjebleier.

Jeg er heller ikke så interessert i å oppbevare en haug med brukte bleier innendørs. Og ja, jeg har ringt det lokale avfallselskapet og sagt nøyaktig hva jeg mente.
                    Mamma.

Comment

Vi har dunke til restavfall, papir, matavfall og sekker til plastavfall.
                      Så har vi glass og metall kontainere like ved på busslomma!
                      Sladrer med Kristine85,Niniel, Isiflow,T@, ,Lilith, Lillelisa,Seyonne, og Verpesjuk

Comment

Opprinnelig lagt inn av Hilde Se innlegg
                        Nei, det er ikke så langt at jeg må kjøre. Men i perioder der man er i permisjon og hjemme med to små barn, er jeg lite interessert i å traske langs veien med tvillingvogn og en pose med bæsjebleier.

Jeg er heller ikke så interessert i å oppbevare en haug med brukte bleier innendørs. Og ja, jeg har ringt det lokale avfallselskapet og sagt nøyaktig hva jeg mente.
                        Det skjønner jeg veldig godt!!!

sigpic

Comment

Hvis du har overflødig søppel, kan du prøve et søppelhenting selskap. Om det er grovavfall, hageavfall, ee-avfall, eller byggeavfall. Det kan være nyttig.

Comment

Working...
                          X