Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hva skal jeg finne meg i?

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hva skal jeg finne meg i?

Jeg og samboer krangler mye om dagen, det er til å bli gal av. Han har en hobby, og han bruker mye tid og penger på den. I hverdagene er han borte på kveldene, og i helger så er han borte fra morgen til kveld. Ikke hver dag, men ofte nok til at jeg blir gal.

Er det flere her inne som har samboere som bruker mye tid på hobbyene sine? Hvor mye skal man finne seg i?

Jeg vil ikke være kontrollerende og nekte han å ha en hobby. Men samtidig så synes jeg at når man har barn så må man finne seg i at man da må prioritere unger og husarbeid.

Jeg er også mye alene på dagtid i helger og enkelte kvelder i ukene. Har ingenting imot det nå, men forandrer seg nok litt når baby kommer i desember. Nå er jeg mye med mannen og deler hobbyen hans, men det er dessverre ingen hobby som passer å ha med en liten baby før han blir større.. Heldigvis har jeg egne hobbyer jeg bruker tid på, og jeg syns at mannen må få drive med det han liker og får energi av med en tung jobb i hverdagen ellers. Han har barn fra før som aldri har lidd noen nød av hobbyene hans, det har gått fint å kombinere så satser på det går like fint med et barn til.
    Nå har jeg ingen jobb da så tar meg av stort sett alt av hus og hjem, men han er utrolig flink som spør om det er greit han drar og utsetter det gjerne en dag hvis jeg ikke er i form og noe annet må ordnes hjemme.
    Ta deg en prat med mannen din, se om dere kan komme til enighet.
    <3 Venter på prinsen vår <3

Comment

Har man barn så har man barn. Det er ikke bare mor som skal merke endringer. Det skal være like mye far.

Samfunnet sentrerer rundt likestilling til retten for permisjoner osv da bør også KRAVET til at halve innsatsen må far bidra med være der.

De fleste fedre tar vel gledelig dette ansvaret selv om det var uhørt for 2-3 generasjoner siden, men så er det noen som elsker å være ungdom men det er helt greit med hobbier.

Men man kan ikke vente å bruke særlig tid på dem etter at man får barn.

Evnt kan man ha mandag er fars dag, tirsdag er mors dag osv.

Mor skal ikke være den som må stå der alene mens far leker bundet av kjærlighet men fri og frank på alle andre vis.. Så skal mor være lenket til barn og hjem og jobb.

Nei dette blir ikke rettferdig.

Men hvordan du skal takle en slik situasjon det har jeg dessverre ikke noe godt råd til.

Personlig hadde jeg ikke fikset det rett og slett. Kanskje det nytter å prate med ham om dette hos en familierådgiver/familiepsykolog?

Mvh Undre.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Fjern  
      x
      x
      Working...
      X