Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hvordan fungerer det?

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvordan fungerer det?

Jeg har det siste 4 årene jobbet I vikariater. I høst måtte jeg dessverre sykmelde meg da barnet mitt ble sykt, måtte være hjemme fra barnehagen og vi måtte reise til kontroller hver uke eller annenhver. Barnet sto på høg medisinering lenge og har fortsatt medisiner, men lite nå. Er nå under utredning for kronisk og revmatisk sykdom, og vi har hatt mange utfordringer og ventetid på undersøkelser og kontroller på sykehuset. Samtidig opp I denne prosessen har vi hatt en vanskelig og konfliktfylt familiesituasjon med familiemedlemmer på min mors side. Dette har vert tøfft og veldig belastende og jeg har vert og er mye sliten. Selv om, prøver jeg nå å få jobbe og er 50 prosent sykmeldt. Alt er avhengig av formen til barnet mitt og slik det er nå får jeg ikke gå tilbake i fullt enda, så planen er i samråd med lege å ta det gradvis. Kontrakten min på jobb går ut i juli og er nå nødt til å starte jobb søking. Er selfølgelig bekymret for om min sykmeldingsperiode har noe å si slik at jeg ikke får meg nytt vikariat. Samtidig ønsker jeg og mannen oss et barn til. Har to barn nå og vil ikke ha for stor aldersforskjell mellom de, men har satt det på vent lenge nå pga situasjonen over, så vi har veldig lyst til å starte nå. Noen som vet hva salgs rettigheter jeg har økonomisk om jeg ikke får nytt vikariat, og eventuelt blir gravid med termin rundt nyttår? Om jeg kan gå tilbake fullt i jobb er jo litt avhengig av hvordan situasjonen med sykehistorien til barnet mitt fortsetter fremover. Vil selfølgelig komme raskt tilbake, men dessverre er det ikke så lett for meg å avgjøre alt i denne situasjonen. Noen som har noen gode tips og råd til meg?

Hei!

Dette hørtes ikke noe bra ut. Jeg ville personlig anbefalt å ikke få et barn til foreløpig om situasjonen er så ille som den høres ut som. Med barn fra før vet du selv hvor krevende en baby er, og siden du allerede er sykemeldt og på vei ut i jobbsøking er det jo en enorm påkjenning for både kropp og sjel å få en baby til opp i alt dette. Men dette er jo ikke opp til meg, kun dere selv. Jeg kan kun si min mening ut fra hva du skriver.

Når det er sagt: Jobbmessig kan du ikke blir sagt opp på bakgrunn av verken sykemelding eller svangerskap, men går kontrakten ut er det ikke mye du får gjort med det om de velger å ikke fornye. Med tanke på sykemelding er det veldig vanskelig å svare på, men det generelle er jo at en ikke kan søke ny jobb så lenge du er sykemeldt fra en annen jobb. Det kan hende du får særskilt tillatelse, men dette ville jeg diskutert med NAV for å få et sikkert svar. Det er veldig strenge regler på dette! Jeg ønsker deg masse lykke til på veien videre!

Comment

Teamwork is a must.

goldclubslot

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Fjern  
      x
      x
      Working...
      X