Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Er jeg den eneste IVF'eren her på Mammanett?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Er jeg den eneste IVF'eren her på Mammanett?

Jeg skulle så gjerne ønske at det var mer liv her inne
    Er det bare jeg som titter innom, eller?
    Håper vi er flere som må ha litt hjelp her..
    SA/kjemisk mars '15 (4+3)
    SA juni '15 (6+0)
    Ex.u april '16 (9+0)
    Avbrutt IVF ferskforsøk februar' 17
    Innsett fryst embryo 11. mai '17: Positiv test 11 DPO

Min prøvedagbok: https://forum.mammanett.no/forum/dag...%C2%B8rstanker

Jeg er stadig innom, men er ferdig med IVF da.

Heier på alle dere som fremdeles er i forsøk. Heia heia!
    Last edited by Me87; 21-05-17, 21:46.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Me87 Se innlegg
      Jeg er stadig innom, men er ferdig med IVF da.

Heier på alle dere som fremdeles er i forsøk. Heia heia!
      Ser du er mor til tre, så da må IVF ha gått strålende Herlig å høre!

Jeg har funnet ut at det er greiest å henge inne på "vi prøvere", der er det masse aktivitet og også noen andre som driver assistert

Takk for heiing!

SA juni '15 (6+0)
      Ex.u april '16 (9+0)

Comment

Jeg er også ferdig med IVF. Husker når jeg og ME87 holdt på var det veldig mye mere aktivitet her.!
        jeg hadde 5 fersk forsøk og 4 fryseforsøk. Fra 2010-2012.. å tvillingene er snart 5 år

Comment

Jeg er også i gang med IVF. Har ei tulle fra forsøk nr 2 i 2014. Har hatt to misslykkede forsøk nå i 2017, og har en liten pause på over sommeren. Neste forsøk blir i august/september. Hvor er dere til behandling henn?

Comment

Opprinnelig lagt inn av bare-meg Se innlegg
            Jeg er også i gang med IVF. Har ei tulle fra forsøk nr 2 i 2014. Har hatt to misslykkede forsøk nå i 2017, og har en liten pause på over sommeren. Neste forsøk blir i august/september. Hvor er dere til behandling henn?
            Hei bare-meg
            Så koselig å se at vi er fler!
            Synd å høre at forsøkene har vært mislykkede så langt i år, men veldigfint å høre at du har fått det til tidligere! Det gir meg alltid håp å høre at folk har fått det til
            Håper du får nytt sommeren med pause, og at du går på med ny giv i aug/sept

Vi er på St. Olavs hospital i Trondheim, og det er vårt første forsøk.
            Har fjernet begge egglederne, ellers funker alt fint - heldigvis! Skulle sette inn egg i februar, men da fant de ikke veien inn til livmora.
            Nå har de blokka ut, og denne gangen fant de veien - så satte inn en blastocyst 11. mai

Tok en digital test i morges, og det viste et kryss gitt! Forholder oss veldig rolige, da vi har opplevd både MA, SA og ExU før - så vi holder an feiringa litt

Hvor går du?
            SA juni '15 (6+0)
            Ex.u april '16 (9+0)

Comment

Opprinnelig lagt inn av tronderjente27 Se innlegg

Hei bare-meg
              Så koselig å se at vi er fler!
              Synd å høre at forsøkene har vært mislykkede så langt i år, men veldigfint å høre at du har fått det til tidligere! Det gir meg alltid håp å høre at folk har fått det til
              Håper du får nytt sommeren med pause, og at du går på med ny giv i aug/sept

Vi er på St. Olavs hospital i Trondheim, og det er vårt første forsøk.
              Har fjernet begge egglederne, ellers funker alt fint - heldigvis! Skulle sette inn egg i februar, men da fant de ikke veien inn til livmora.
              Nå har de blokka ut, og denne gangen fant de veien - så satte inn en blastocyst 11. mai

Tok en digital test i morges, og det viste et kryss gitt! Forholder oss veldig rolige, da vi har opplevd både MA, SA og ExU før - så vi holder an feiringa litt

Hvor går du?
              Så bra.. Gratulerer med fint kryss på testen. Da krysser jeg fingrene for dere... . Jeg skjønner følelsen din...

Vi var først i Oslo, og så en tur i Skien. Men begge steder fikk vi beskjed om at dette var ikke noe å prøve videre med, allerede før prosessen hadde startet. Mannen har få svømmere. Og for meg var det ikke aktuelt med donor. Derfor fant vi en privat klinikk i Danmark, og angrer ikke ett sekund på det. Fantastiske mennesker. Danmark har kommet steget lengre, enn det Norge har gjort..

Comment

Ser du er mor til tre, så da må IVF ha gått strålende Herlig å høre!

Jeg har funnet ut at det er greiest å henge inne på "vi prøvere", der er det masse aktivitet og også noen andre som driver assistert

Takk for heiing!
                Klaffet raskt med IVF med nummer 1, så tok det lang tid før vi lykkes med søskenforsøk. Startet søskenforsøk sommeren 2013, og fikk jentene september 2016.

Var nok mer aktivitet på UFB her tidligere ja.

Comment

Jeg er på venteliste for ivf behandling. Har forsøkt å bli gravid i nærmere 2 år og ble nå satt på venteliste. Fikk veldig lite informasjon fra gynekologen om dette. Blant annet om pris. Det kunne hun ikke svare på. Hva koster egentlig slik behandling når man tar det offentlig? Er det sånn at vi må belage oss på 100.000,-?? :O

Comment

Nei, 100.000 er rundt den summen jeg betalte for privat. Tror ikke summen er så mye offentlig. Man får dekket 3 fesk forsøk, samt så så mye på medisiner på de 3 forsøkene.

Comment

Opprinnelig lagt inn av mamma_mu Se innlegg
                      Jeg er på venteliste for ivf behandling. Har forsøkt å bli gravid i nærmere 2 år og ble nå satt på venteliste. Fikk veldig lite informasjon fra gynekologen om dette. Blant annet om pris. Det kunne hun ikke svare på. Hva koster egentlig slik behandling når man tar det offentlig? Er det sånn at vi må belage oss på 100.000,-?? :O
                      Hei mamma mu

I det offentlige er egenandelen på 16000,- for medisiner pr. forsøk. Man får tre forsøk i det offentlige, før man evt. gir seg eller går privat. Dvs. at når dere har brukt 16000,- så dekkes resten.
                      Vi er i gang med vårt første forsøk og har til nå brukt ca. 14000,- på medisiner. Det merkes jo litt på pengepungen, men ikke så ille når man er to om det

Vi fikk heller ikke mye informasjon før vi faktisk kom oss på sykehuset og hadde oppstartssamtale. Da fikk vi tjukke hefter med alt vi kunne lure på, samt info om tilbakebetaling fra HELFO.

Vi hadde time til UL på Fertilitessekjsonen St. Olavs i september 2016, og fikk time til fjerning av eggleder i november 2016, etter det fikk vi plass for IVF i februar 2017. Jeg synes det hele gikk fort, og var imponert over kort ventetid Vi fikk ikke satt inn før nå i mai pga. at de ikke fant vei opp livmorhalsen i februar, men da ble eggene frosset og forsøket satt på pause - vi er dermed fremdeles på vårt første forsøk. Det regnes ikke som et forsøk før egget faktisk er satt tilbake, selvfølgelig.

Jeg har også forstått det sånn at om du har flere egg på frys, så kan du fortsette å "ta" fra den beholdningen uten at det regnes som forsøk!

Hvor skal du i gang? Har du fått innkalling fra sykehuset/klinikken?
                      Last edited by tronderjente27; 26-05-17, 15:05.
                      SA juni '15 (6+0)
                      Ex.u april '16 (9+0)

Comment

Hei!!
                        Noen som har vært borte i samme problemstilling før? Jeg og mannen har fra tidligere IVF forsøk, en liten tulle. Nå etter jul har vi hatt to forsøk (seneste i mars/april) som da har vært misslykkede. Og uka kom som vanlig i april. Men nå i mai har den plutselig ikke kommet. Det har kommet noe blødning/brunt/grønt i 2-3 dager (sorry detaljene), men ikke helt det "store greine". Og jeg er nå da på syklus dag 47. Dette er ikke likt meg i det hele tatt. Jeg har tatt 4 graviditetstester (før den bitte lille blødningen), hvor alle har slått negativ ut. Kjenner det er litt frustrerende, da vi starter opp igjen med IVF forsøk i august. Noen som har opplevd noe liggnende? Hva gjør jeg? Sjangsene for oss å bli gravide (av oss selv) er minimale.. Kan heller ikke si at jeg har vært særlig stresset, evt andre grunner til at den plutselig ikke kommer..

Comment

Hei mamma mu

I det offentlige er egenandelen på 16000,- for medisiner pr. forsøk. Man får tre forsøk i det offentlige, før man evt. gir seg eller går privat. Dvs. at når dere har brukt 16000,- så dekkes resten.
                          Vi er i gang med vårt første forsøk og har til nå brukt ca. 14000,- på medisiner. Det merkes jo litt på pengepungen, men ikke så ille når man er to om det

Vi fikk heller ikke mye informasjon før vi faktisk kom oss på sykehuset og hadde oppstartssamtale. Da fikk vi tjukke hefter med alt vi kunne lure på, samt info om tilbakebetaling fra HELFO.

Vi hadde time til UL på Fertilitessekjsonen St. Olavs i september 2016, og fikk time til fjerning av eggleder i november 2016, etter det fikk vi plass for IVF i februar 2017. Jeg synes det hele gikk fort, og var imponert over kort ventetid Vi fikk ikke satt inn før nå i mai pga. at de ikke fant vei opp livmorhalsen i februar, men da ble eggene frosset og forsøket satt på pause - vi er dermed fremdeles på vårt første forsøk. Det regnes ikke som et forsøk før egget faktisk er satt tilbake, selvfølgelig.

Jeg har også forstått det sånn at om du har flere egg på frys, så kan du fortsette å "ta" fra den beholdningen uten at det regnes som forsøk!

Hvor skal du i gang? Har du fått innkalling fra sykehuset/klinikken?
                          Har dere ikke søkt om dekning av medisiner? Dette fikk jeg de 3 første forsøkene.

Comment

Opprinnelig lagt inn av bare-meg Se innlegg
                            Hei!!
                            Noen som har vært borte i samme problemstilling før? Jeg og mannen har fra tidligere IVF forsøk, en liten tulle. Nå etter jul har vi hatt to forsøk (seneste i mars/april) som da har vært misslykkede. Og uka kom som vanlig i april. Men nå i mai har den plutselig ikke kommet. Det har kommet noe blødning/brunt/grønt i 2-3 dager (sorry detaljene), men ikke helt det "store greine". Og jeg er nå da på syklus dag 47. Dette er ikke likt meg i det hele tatt. Jeg har tatt 4 graviditetstester (før den bitte lille blødningen), hvor alle har slått negativ ut. Kjenner det er litt frustrerende, da vi starter opp igjen med IVF forsøk i august. Noen som har opplevd noe liggnende? Hva gjør jeg? Sjangsene for oss å bli gravide (av oss selv) er minimale.. Kan heller ikke si at jeg har vært særlig stresset, evt andre grunner til at den plutselig ikke kommer..
                            Har du tatt en ny test nå?
                            kan være hormonkluss også.

Comment

?
                              I tillegg til egenandelen på medisinene, så betalte vi egenandel på 1500,- per forsøk offentlig.

Comment

Working...
                              X