Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Søskenforsøk og veldig ensom

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Søskenforsøk og veldig ensom

Hei!

Første gang jeg skriver her inne, selv om jeg egentlig har vært "i gamet" siden 2011. Det vil si begynte med IVF i 2013, men prøvde selv i 2 år først. Etter 5 spontanaborter var vi så heldig at vi lyktes med å få en nydelig skatt i 2015 på vårt 5 IVF forsøk.
    I 2016 begynte vi med søskenforsøk da vi visste at det hadde tatt lang tid med førstemann. Og nå sitter jeg her, er i gang med ferskforsøk nummer 9 og har i tillegg hatt 4 fryseforsøk (altså mitt 13 søsken forsøk totalt). Mister håpet inni mellom, men klarer likevel ikke å gi opp helt enda. Er ikke veldig åpen om dette, så sitter mye alene med tankene og følelsene. Hadde vært så godt og hatt noen andre å prate med! Er det noen som strever med søskenforsøk som ønsker å skrive med meg? Tusen takk!❤️

Opprinnelig lagt inn av Ønskesøsken Se innlegg
    Hei!

Første gang jeg skriver her inne, selv om jeg egentlig har vært "i gamet" siden 2011. Det vil si begynte med IVF i 2013, men prøvde selv i 2 år først. Etter 5 spontanaborter var vi så heldig at vi lyktes med å få en nydelig skatt i 2015 på vårt 5 IVF forsøk.
    I 2016 begynte vi med søskenforsøk da vi visste at det hadde tatt lang tid med førstemann. Og nå sitter jeg her, er i gang med ferskforsøk nummer 9 og har i tillegg hatt 4 fryseforsøk (altså mitt 13 søsken forsøk totalt). Mister håpet inni mellom, men klarer likevel ikke å gi opp helt enda. Er ikke veldig åpen om dette, så sitter mye alene med tankene og følelsene. Hadde vært så godt og hatt noen andre å prate med! Er det noen som strever med søskenforsøk som ønsker å skrive med meg? Tusen takk!❤️
    Sender masse klemmer din vei. Det høres utrolig tøft ut. Dere er gode som ikke gir opp! Har de sagt noe om hvorfor det er så vanskelig eller hva som går galt?

Comment

Tusen takk❤️ Festeproblematikk, har satt tilbake flotte (klinikken(e) sine ord) blastocyster flere ganger. Prøver endo scratch denne gangen for å se om det kan hjelpe. I tillegg til Klexane og prednisolon.

Comment

Tusen takk❤️ Festeproblematikk, har satt tilbake flotte (klinikken(e) sine ord) blastocyster flere ganger. Prøver endo scratch denne gangen for å se om det kan hjelpe. I tillegg til Klexane og prednisolon.
        Kjedelig. Her er masse tips kanskje noen kan hjelpe?
        PS: DETTE ER IKKE NOE JEG KAN SI AT ER FAKTA. JEG HAR FUNNET DET RUNDT PÅ NETTET OG KAN IKKE BEKREFTE/AVKREFTE OM DET LIGGER NOE I DET. MEN GJERNE ANDRE HAR

Comment

Takk for tips! Helt ærlig har jeg prøvd ganske mye på den lista underveis i denne prosessen. Prøver faktisk akupunktur ifm dette forsøket, for å se om det kan bedre sirkulasjonen. Det hjelper i allefall på bivirkninger av medisinene. Håper det går greit at jeg spør, og du trenger ikke svare om det blir for nært, men er du i et forsøk selv?

Comment

Takk for tips! Helt ærlig har jeg prøvd ganske mye på den lista underveis i denne prosessen. Prøver faktisk akupunktur ifm dette forsøket, for å se om det kan bedre sirkulasjonen. Det hjelper i allefall på bivirkninger av medisinene. Håper det går greit at jeg spør, og du trenger ikke svare om det blir for nært, men er du i et forsøk selv?
            Jeg er gravid med min tredje og er blant de heldige med at det har skjedd av seg selv (selv om jeg da har mistet 3 ganger med komplikasjoner i uke 10+ x2 og 14+). Jeg er nå i uke 9+ og er så nervøs for at det skal gå galt. Jeg får jo aldri beskjed siden kroppen min bare mister i missed abortion og jeg ikke finner det ut før UL mange uker senere. Men bank i bordet denne gangen håper jeg alt går bra!

Det må være helt forferdelig å måtte kjempe så mye for å bli mamma. Jeg forstår veldig godt at du ønsker et søsken til barnet ditt og håper at du vil lykkes og helst at du kan få to på likt sånn at du har et fint antall siden det tar så mye energi, tid og penger for å få det til. Jeg håper du lykkes og ønsker deg masse lykkeønskener!

Mvh Undre.

Comment

Nå prøver ikke vi på søskenforsøk, men vil bare sende deg en god klem og et stort håp om at spiren sitter snart! Håper virkelig du lykkes! <3

Comment

Tusen takk for lykkeønskninger, det setter jeg veldig stor pris på❤️ Og kjenner at det betyr så mye at noen forstår!
                Du har vært gjennom utrolig tøffe tak du også undre, håper virkelig at spiren din sitter hele veien nå

Comment

Tenker på deg❤️

Comment

Tusen takk for lykkeønskninger, det setter jeg veldig stor pris på❤️ Og kjenner at det betyr så mye at noen forstår!
                    Du har vært gjennom utrolig tøffe tak du også undre, håper virkelig at spiren din sitter hele veien nå
                    Takk. Jeg håper du lykkes snart du også!

Comment

Hei

Hvilken klinikk hører du til?

Her var også veien mot søsken lang, men vi kom i mål.
                      Ble endelig gravid da vi byttet klinikk, gikk fra lang til kort protokoll, gikk på p-piller to mnd før forsøk, hadde scratching mnd før innsett, tok prednisolon og blodfortynnende.

Comment

Takk Undre❤️
                        Så fantastisk at det lyktes tilslutt for dere Me87❤️ Vi hører til Medicus, byttet dit i sommer og dette er ferskforsøk nr.2 der. Jeg har også kort protokoll nå, startet opp med Bemfola på første mensdag + Klexane og Prednisolon. Hadde i tillegg scratching i forrige syklus.
                        Hatt egguttak i dag, 5 egg ut (tre eggposer var tomme). Får tlf i morgen ift befruktning. Håper så inderlig at det lykkes denne gangen❤️ Prøver å tenke positivt og har hatt en annen ro denne gangen.
                        Samtidig som en prøver å skåne seg mot nye skuffelser. Huff! Er en følelsesmessig berg og dalbane dette...

Comment

Nok en sorgens dag...nok et negativt forsøk...
                          Fikk satt tilbake en morula/begynnende blastocyst for 11 dager siden og alt så fint ut i livmor (slimhinne 9mm), negativ Hcg i dag. Er så sliten og trist, og akkurat nå tror jeg ikke på at vi noen gang kommer til å lykkes...har et forsøk igjen av 3-pakk, men vet ikke om det er vits i å prøve!?!
                          Det som kjennetegner alle mine negative forsøk, er at jeg like etter innsettingen (samme kveld eller dagen etter) får smerter i ryggen. Ikke nede i korsryggen, men midt i og mellom skulderbladene...dette vedvarer av og på frem til blødningen kommer. Er det noen som har hatt dette? Legene sier at det kan være psykosomatisk, eller at jeg har ligget skjevt ved innsettingen, og det kan så være at det er en kombinasjon, men likevel? Takknemlig for svar.

Comment

Nok en sorgens dag...nok et negativt forsøk...
                            Fikk satt tilbake en morula/begynnende blastocyst for 11 dager siden og alt så fint ut i livmor (slimhinne 9mm), negativ Hcg i dag. Er så sliten og trist, og akkurat nå tror jeg ikke på at vi noen gang kommer til å lykkes...har et forsøk igjen av 3-pakk, men vet ikke om det er vits i å prøve!?!
                            Det som kjennetegner alle mine negative forsøk, er at jeg like etter innsettingen (samme kveld eller dagen etter) får smerter i ryggen. Ikke nede i korsryggen, men midt i og mellom skulderbladene...dette vedvarer av og på frem til blødningen kommer. Er det noen som har hatt dette? Legene sier at det kan være psykosomatisk, eller at jeg har ligget skjevt ved innsettingen, og det kan så være at det er en kombinasjon, men likevel? Takknemlig for svar.
                            så trist å høre!!!

Comment

Ser at det blir et litt sent svar her, men ville bare si at jeg også er i gang med søsenforsøk. Har to gutter fra før.

Jeg hadde kommet til å angret dersom jeg ikke tok det siste forsøket i pakken, når man først er i gang, selv om det er heftig. Du har ingen på frys fra sist forsøk? Hvordan går det med deg?

Comment

Working...
                              X