Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Søskenforsøk og veldig ensom

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Hei❤️

Takk for svar!
    Det er knalltøffe tak, håper dere lykkes raskt!

Comment

Jeg gikk skikkelig ned i kjelleren etter dette siste forsøket, sorg og mange tanker om nok en jul og et nytt år uten at vi venter et søsken....går litt bedre nå heldigvis, prøver å fokusere på hvor heldig vi er som har fått gutten vår

Comment

Ja, det er jo det fine med å ha fått et barn, at man kan glede seg over det.

Jeg syntes at runden med å prøve på andremann var like tøff psykisk som da vi skulle prøve første gangen, selv om vi hadde et barn fra før. Ønsket om et barn var jo like stort denne gangen.

Håper virkelig at det klaffer for dere!
        Last edited by Humlemamma; 21-01-19, 21:47.

Comment

Tusen takk❤️

Jeg har også følt på det samme, det er minst like tøft denne gangen....og til lenger tid det går så blir det tøffere og sorgen vokser seg større... og så kan jeg få utrolig dårlig samvittighet fordi jeg er jo så heldig å ha fått et barn. Men det at det er tøft å ikke få et søsken betyr jo ikke at en ikke er glad for det en har❤️

Comment

Holder dere på med ferskforsøk?

Vi ble utredet på ny i begynnelsen av desember, alt så fint ut og bortsett fra litt lav DHEA hos meg skulle ingenting tilsi at vi ikke skal bli gravide (som de har sagt så mange ganger før). Men så valgte vi å gå for en ny prøve som heter Sperm Comet test, hvor de ser på DNA-skade. Prøven sendes til og analyseres i England, og det tar 3-4 uker og få svar. Siden min manns spermprøve alltid har vært fin, har de ikke tenkt at noe av grunnen kunne være hos ham. Men at det er festeproblematikk. Men siden vi har satt tilbake fine embryo/blastocyster 13 ganger uten å lykkes, ønsket de å sjekke ut om DNA-skade kan være en faktor. Ble anbefalt og startet med q10 og vitaminer i desember som skal fremme fertiliteten, i påvente av svaret. Og i går fikk vi svar om at det faktisk var DNA-skade, og mest sannsynlig årsaken, og i allefall en medvirkende årsak til at vi ikke har lykkes! Behandlingen er q10+vitaminer, mindre stress, sunt kosthold (noe vi selvsagt har i denne prosessen) samt gjøre ICSI i stedet for IVF ved et eventuelt nytt forsøk. Min mann og jeg snakket om det i går kveld, og begge tenker at vi vil angre om vi ikke prøver det siste forsøket, nå som de har funnet ut en årsak og kan prøve noe nytt. Kjenner at jeg er lettet og har fått nytt håp, selv om det selvsagt ikke er noen garantier.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Ønskesøsken Se innlegg

Vi ble utredet på ny i begynnelsen av desember, alt så fint ut og bortsett fra litt lav DHEA hos meg skulle ingenting tilsi at vi ikke skal bli gravide (som de har sagt så mange ganger før). Men så valgte vi å gå for en ny prøve som heter Sperm Comet test, hvor de ser på DNA-skade. Prøven sendes til og analyseres i England, og det tar 3-4 uker og få svar. Siden min manns spermprøve alltid har vært fin, har de ikke tenkt at noe av grunnen kunne være hos ham. Men at det er festeproblematikk. Men siden vi har satt tilbake fine embryo/blastocyster 13 ganger uten å lykkes, ønsket de å sjekke ut om DNA-skade kan være en faktor. Ble anbefalt og startet med q10 og vitaminer i desember som skal fremme fertiliteten, i påvente av svaret. Og i går fikk vi svar om at det faktisk var DNA-skade, og mest sannsynlig årsaken, og i allefall en medvirkende årsak til at vi ikke har lykkes! Behandlingen er q10+vitaminer, mindre stress, sunt kosthold (noe vi selvsagt har i denne prosessen) samt gjøre ICSI i stedet for IVF ved et eventuelt nytt forsøk. Min mann og jeg snakket om det i går kveld, og begge tenker at vi vil angre om vi ikke prøver det siste forsøket, nå som de har funnet ut en årsak og kan prøve noe nytt. Kjenner at jeg er lettet og har fått nytt håp, selv om det selvsagt ikke er noen garantier.
              Ville du fortelle litt mer om den testen med DNA-skade og hvordan man får slik test, hva den heter osv osv. Kjekt å kunne ha noen tips å gi videre.

Comment

Tusen takk❤️

Jeg har også følt på det samme, det er minst like tøft denne gangen....og til lenger tid det går så blir det tøffere og sorgen vokser seg større... og så kan jeg få utrolig dårlig samvittighet fordi jeg er jo så heldig å ha fått et barn. Men det at det er tøft å ikke få et søsken betyr jo ikke at en ikke er glad for det en har❤️
                Jeg kjenner meg veldig igjen! Vi var veldig glade og lykkelige over han vi hadde fra før, men jo lenger tid det gikk, desto større ble ønsket om et barn til/søsken. Du skal ikke ha dårlig samvittighet tenker jeg. Dette har jo egentlig ikke så mye med barn nummer en å gjøre.

Comment

Vi er i gang med fryseforsøk fra barn nummer to. Har igjen ett egg, som vi forhåpentligvis skal sette inn på fredag. Skikkelig spennende! Vi tenker å gå på en ny runde med ferskforsøk hvis det ikke går, når vi først har bestemt oss og er i gang.

Så godt at dere har fått svar. <3 Og godt at dere er enige om en ny runde. Når skal dere eventuelt i gang?

Comment

Takk Humlemamma, godt å høre andre si det, selv om jeg vet at det ikke har noe med barn nummer en å gjøre. Blir mye grubling og derav negative tanker og dårlig samvittighet i denne prosessen....
                    Så spennende, håper virkelig dere lykkes med fryseforsøket! Lykke lykke til på fredag!❤️
                    Klinikken skal lage et nytt behandlingsopplegg, så vet ikke når vi skal i gang igjen. Men forstod at det var lurt å ta q10 og de andre vitaminene over en god periode, så kanskje i februar/mars. Tenker at vi ikke skal forhaste oss, men legge alt til rette for at det skal lykkes.

Comment

Hei Undre27! Dette fant jeg om Sperm Comet Test på Medicus sin hjemmeside;

Analyse av DNA-skade i menns sædceller – Sperm Comet-testen

Det er mer enn bare antall sædceller og deres bevegelighet som er viktig for mannens fruktbarhet.

Ved Medicus kan vi tilby en DNA-skade analyse i samarbeid med det britiske selskapet Examen. Denne testen heter Sperm Comet-test og gir informasjon om graden av DNA-skade i sædcellene. Graden av DNA-skade viser god sammenheng med mannens fruktbarhet. Hva gir testen svar på?

Testen gir svar på tre parametre:
                      • gjennomsnittlig DNA-skade per sædcelle i prøven (%)
                      • andelen sædceller med lav DNA-skade (%)
                      • andelen sædceller med høy DNA-skade (%).

Dette er den eneste testen som tallfester graden av DNA-skade i individuelle sædceller og den kreves bare minst 5000 sædceller for å kunne gjøre undersøkelsen. Hva kan DNA-skade i sædceller føre til?

DNA-skaden i mannens sædceller gir seg til kjenne på flere måter. Det kan føre til nedsatt befruktningsevne, unormal utvikling av eggene som blir befruktet eller at graviditetene gjentatte ganger stopper på et alt for tidlig tidspunkt.

Sperm Comet-testen er den eneste DNA-testen som er følsom nok til å kunne forutsi dårlig befruktningsevne, dårlig embryoutvikling og dermed også kvaliteten på blastocysten på dag 5. Hva kan vi gjøre med resultatene av testen?

Basert på resultatene fra testen kan vi enten gi råd og veiledning om hvordan redusere DNA-skadene i sædcellene selv eller vi kan lage et behandlingsopplegg som er basert på informasjonen fra Sperm comet-testen.

Comment

Jeg hadde aldri hørt om at det var mulig å teste for DNA-skade i sperm, og jeg har jo vært i dette "gamet" noen år nå. Så sikkert fint for andre å få tips om denne testen

Comment

Håper det går bra med deg❤️

Comment

Working...
                          X