Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Ventetid på Ullevål nå (IVF) + tips om privatklinikk?

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ventetid på Ullevål nå (IVF) + tips om privatklinikk?

Hei, dette er mitt første innlegg i forumet
    Vi har fått time til forsamtale på Ullevål i begynnelsen av januar. Har noen vært der nylig, og vet ca. hvor lang ventetid det er før man kommer i gang etter forundersøkelsen? Jeg håper på kort protokoll. Hvis jeg ikke blir gravid innen utgangen av mars, fyller jeg 39 år før jeg får førstemann. Selv om det ikke er stor forskjell på 38 og 39 år, er det en stor mental/psykisk forskjell for meg (som jo håpet og trodde jeg ville bli gravid som 36-37-åring SENEST ...) Jeg vet at det ikke er en selvfølge å bli gravid på første forsøk med IVF (ISCI for vår del), men jeg vil så veldig gjerne i hvert fall prøve, fremfor å sitte og vente.

Dette begynner å slite psykisk på meg, så hvis det viser seg å være lang ventetid på Ullevål for å komme i gang, vurderer jeg å kontakte privatklinikk i stedet. Jeg vet det er kostbart, men har sparepenger. Er det noen som har gjort dette, og er fornøyd med en klinikk de vil anbefale? Og, noen som har eksempel på hva omtrentlig totalpris vil være (inkl. behandling, medisiner, osv)?
    Jeg har inntrykk av at det kan koste opptil rundt 15.-20.000 hos det offentlige (medisinkostnader over 17.000 blir dekket?)

Helt til slutt to spørsmål:
    * Må man ta UL (gyn) på forundersøkelse hvis man har tatt det hos gynekologen ifm. da hun skrev henvisningen?
    * Jeg leser at mange anbefaler Rikshospitalet fordi de har fryser? Er dette noe jeg bør ta hensyn til?

Takk for eventuelle svar

Det er individuelt hva en må på forundersøkelsen/forsamtalen. Jeg hadde ultralyd både på forsamtale offentlig (Porsgrunn) og privat (Hausken).

Såvidt jeg er kjent med, har alle offentlige og private klinikker frys, og mulighet for å fryse ned.

Jeg kan anbefale Klinikk Hausken. Betalte i underkant av 30 000 for forsøket, og fikk medisinkostnader refundert da jeg hadde oversteget grensen for Helfo ved det forrige forsøket offentlig. Ser prisene er noe høyere nå - https://www.klinikkhausken.no/nb/prisliste-2/ Ble gravid på første forsøk privat.

Medisinkostnader er vanskelig å estimere da. Jeg har hatt ulike medisiner og kostnader fra forsøk til forsøk.

Lykke til

Comment

Opprinnelig lagt inn av Me87 Se innlegg
      Det er individuelt hva en må på forundersøkelsen/forsamtalen. Jeg hadde ultralyd både på forsamtale offentlig (Porsgrunn) og privat (Hausken).

Såvidt jeg er kjent med, har alle offentlige og private klinikker frys, og mulighet for å fryse ned.

Jeg kan anbefale Klinikk Hausken. Betalte i underkant av 30 000 for forsøket, og fikk medisinkostnader refundert da jeg hadde oversteget grensen for Helfo ved det forrige forsøket offentlig. Ser prisene er noe høyere nå - https://www.klinikkhausken.no/nb/prisliste-2/ Ble gravid på første forsøk privat.

Medisinkostnader er vanskelig å estimere da. Jeg har hatt ulike medisiner og kostnader fra forsøk til forsøk.

Lykke til

Takk for svar! Jeg skal ringe Hausken på mandag og sette opp en samtale med dem

Comment

Opprinnelig lagt inn av Me87 Se innlegg

Lykke til
        Hei igjen! Kan jeg spørre hvilken by du var hos Hausken, og om du fikk beroligende som hadde ordentlig effekt ...? Har fått time hos dem i Oslo nå.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Ada81 Se innlegg

Hei igjen! Kan jeg spørre hvilken by du var hos Hausken, og om du fikk beroligende som hadde ordentlig effekt ...? Har fått time hos dem i Oslo nå.
          Jeg var på forsamtale hos Hausken i Stavanger, og hadde selve forsøket i Haugesund. Det var før de startet i Oslo.
          Hadde et fint uttak, uten noe særlige smerter.

Lykke til

Comment

Working...
          X