Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Prøverør / Mål å få barn sammen i en alder av 43 år

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Prøverør / Mål å få barn sammen i en alder av 43 år

Jeg har 2 voksne barn fra før. Jeg traff en ny kjæreste for 2 år siden. Vi er samboere nå. Han er på min alder, og han har aldri fått barn. Derfor er hans ønske om barn veldig sterkt.

Vi har vært sammen i 2 år, og gått uten prevensjon. Men vi har ikke lykkes ennå. Han ønsker å reise utlenlands for å ta prøverør. Han er ikke norsk, og foreslår at vi forsøker å få tatt prøverør eller noe lignende i hans hjemland. Jeg ønsker at han skal få oppleve gleden av å få et barn. Men jeg er skeptisk pga alderen min. Jeg er kvinne på 43 år. Egentlig altfor gammel. Men jeg håper allikevel på å få et barn ( enten det er adopsjon/ prøverør/ eller annen måte) sammen med han.

Noen som har hørt historier om folk som har vært i samme situasjon som oss / eller kan gi oss råd i situasjonen?

Jeg har ingen erfaringer. Men jeg er gravid med IVF etter 13 års prøving (med to års pause og kjærestebytte inne i der).
    Men jeg synes ikke IVF var så ille, var det jeg egentlig skulle prøve å få fram. Håper bare at denne i magen holder seg inne her, til sensommeren.
    1 IVF: Tidlig abort ca 4+6
    1 IVF: 1 frys: 2 egg inn. SA 5+0
    2 IVF: Negativt, Bare ett modent egg.
    3IVF: To egg inn. Termin 21.08.20 Krysser fingra for at det holder!

Comment

Har ingen egen erfaring, men kjenner flere som har fått barn på din alder, dog på egenhånd. Selv blir jeg 38 uken etter jeg har termin med nummer to, føler meg absolutt ikke for gammel til å få barn, selv om jeg av og til skulle ønske at ting hadde vært annerledes så jeg hadde blitt mor da jeg var yngre. Ikke for min del sånn sett, men jeg tenker fremover, at barna skal ha foreldrene sine lengst mulig.
      Du har jo barn fra før, vurdert å ta prøver for å sjekke om det er noe der siden dere ikke blir gravide?

Ønsker lykke til iallfall!

Comment

Working...
      X