Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

~Spørsmålstråd for ufb'ere~

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ~Spørsmålstråd for ufb'ere~

Her kan man stille spørsmål som omhandler prøverør, medisiner osv.. Kanskje noen som har vært igjennom det samme, kan svare deg?
    Last edited by Lilla87; 10-06-12, 17:23.

Sv: Informasjon om IVF/ICSI/TIN

Opprinnelig lagt inn av Snuskepusi Se innlegg
    Når får man prøverør? Må man ha prøvd så så lenge? Eller får vi det fordi jeg nå har påvist endometriose?
    Jeg er ikke sikker, men du har vel fått påvist det gjennom undersøkelse (lap?) ifm utredning. Da sendes jo informasjonen enten til legen som foretok utredningen eller derfra og til IVF om det er de som har satt deg opp til lapraskopi.

Mulig det også avhenger av graden av endo, uansett er oddsen forbedret når endoen er brent (gjøres under lap).
    2009
    2011

Comment

Opprinnelig lagt inn av ingrid Se innlegg
      Jeg er ikke sikker, men du har vel fått påvist det gjennom undersøkelse (lap?) ifm utredning. Da sendes jo informasjonen enten til legen som foretok utredningen eller derfra og til IVF om det er de som har satt deg opp til lapraskopi.

Mulig det også avhenger av graden av endo, uansett er oddsen forbedret når endoen er brent (gjøres under lap).
      Ja,hadde lap i nov 09. Mild til moderat endometriose, noe de fjernet. Time på ivf avd på riksen 14 jan, så er veldig spent på hva som skjer videre nå...!

Comment

Hva står det i innkallelsen dit da?
        Står det forsamtale med informasjon hos sykepleier og time hos lege eller står det bare samtale/undersøkelse?
        Om det er førstnevnte så er dere godkjent, om det er det andre så er dere ikke godkjent enda, men de har hatt en tendens til å innkalle de som bor ikke alt for langt unna en ekstra gang.
        2009
        2011

Comment

Hva står det i innkallelsen dit da?
          Står det forsamtale med informasjon hos sykepleier og time hos lege eller står det bare samtale/undersøkelse?
          Om det er førstnevnte så er dere godkjent, om det er det andre så er dere ikke godkjent enda, men de har hatt en tendens til å innkalle de som bor ikke alt for langt unna en ekstra gang.
          Det står time til undersøkelse, men vi har jo tatt alle slags undersøkelser og tester som går ann!

Comment

Da er det samme som vi var til første gangen, undersøkelse hos lege, samtale og så får man vite hva de tenker videre..
            2009
            2011

Comment

Da er det samme som vi var til første gangen, undersøkelse hos lege, samtale og så får man vite hva de tenker videre..
              Ok! Det blir spennende!

Comment

Har du kanskje lyst til å utfylle denne oversikten litt, ingrid?

Jeg synes det er en over gjennomsnittet god oversikt, og jeg skulle ønske du hadde gjort den ferdig.
                En blir overveldet av all informasjonen rundt omkring, og det er da godt med en slik god oversikt som dette!
                Nå kun innom for å hilse pent på!

Den gode, gamle prøvedagboken min.

Comment

Hvordan kan man lese om stikkordene som ligger ute i disse trådene? Går ikke an å klikke på dem
                  Kanskje jeg som bruker en annen nettleser som det ikke går an å bruke? Jeg bruker bare Firefox
                  Vil så gjerne ha en baby eller to i magen :flirte: Prøver og prøver...igjen og igjen

Comment

Jeg er ikke ferdig med å skrive enda, så det kommer
                    Det er ikke noe galt med pc'n eller nettleseren din.
                    2009
                    2011

Comment

Hei. jeg var på ullevål i går, da fikk jeg vite at ventetid var 3 mnd ca , å nå har vi allerede vært i kø i 2 mnd. Så om ca en mnd skulle jeg få brev,
                      Men hva slags brev ? hva står der? At jeg da skal begynne rett på spray?
                      Eller at jeg skal ringe inn mens så fort den kommer?
                      Hva skjer videre nå på en måte....

Hun sa vi kanskje fikk til å prøve før sommer ferien deres.
                      Men når begynner man på sprayen? Når som helst, eller etter man har ringt inn mens?
                      Lurer bare veldig nå. Alt står kanskje i brevet jeg får men...

Comment

All informasjonen dere trenger står i brevet vet du, men skjønner godt du lurer og ikke vil vente på det.
                        Hva slags samtale/undersøkelse var dere på på fredag da?
                        Var ventetiden fra godkjenning til oppstart?
                        Det kan godt være at det i det brevet står hvilken måned du skal ringe inn mens. Man starter med nesespray enten på syklusdag 20/21 eller ca en uke før forventet mens. Dvs at på syklusdag 1 (eller mandag dersom man får mensen i helga) så ringer man inn og avtaler og så sender de resept på nesespray i posten slik at du får hentet den før du skal starte opp.
                        2009
                        2011

Comment

Sånn kan det lett se ut om man samler sammen alle medisinene/eskene til et ordinært forsøk.

Til et fryseforsøk er det litt lettere:
                          2009
                          2011

Comment

Denne tråden likte eg! Gleder meg til du fyller ut meir
                            Svangerskapsdagbok

Comment

Det kommer etter hvert. Tar tid å få gjort gitt.
                              2009
                              2011

Comment

Working...
                              X