Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

~Skravletråd for UFB'ere /IVF~

Collapse
This topic is closed.
X
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ~Skravletråd for UFB'ere /IVF~

Hei!!!

Jeg er helt ny her. Vi venter i spenning på menstruasjon de nærmeste dagene (kommer akkurat når det passer seg.. syklus fra 30 dg - 47 dg). Så er det rett på nesespray dag 20.

Jeg gleder meg ordentlig . Er forventningsfull over the hills og bare tenker YES (med store bokstaver).

Jeg testet ut pergotime forrige periode og jeg ble så ekstremt lykkelig av hormontilførsel at jeg visste nesten ikke hvor jeg skulle gjøre av meg.

Derfor tror jeg i min lille boble at jeg vil bli like lykkelig av nesespray og sprøyter. Håper ikke jeg tar feil.

Vi er blitt forespeilet egginnsetting ca 10. juni.

De fant ingen "feil" på meg og overlegen gikk så langt som å si at jeg har en livmor "etter boka". Null muskelknuter eller noe sånt. Jeg synes likevel det er litt bekymringsfullt at min syklus er såå ustabil som fra 30-47 dg. Samboeren min derimot, han har sædprøve på ca 3 mill (og minimum var i følge legen, 15 mill). Så vi håper icsi kan være redningen.

Kan icsi føre til at jeg den perioden har 28 dagers syklus?

Noen andre her som er i samme situasjon?

By the way... Vi tilhører Skien.

Ha en strålende dag
    9
    2 DPO/rugedag 1
    0.00%
    0
    3 DPO/rugedag 2
    0.00%
    0
    4 DPO/rugedag 3
    0.00%
    0
    5 DPO/rugedag 4
    0.00%
    0
    6 DPO/rugedag 5
    0.00%
    0
    7 DPO/rugedag 6
    0.00%
    0
    8 DPO/rugedag 7
    0.00%
    0
    9 DPO/rugedag 8
    22.22%
    2
    10 DPO/rugedag 9
    33.33%
    3
    11 DPO/rugedag 10
    0.00%
    0
    12 DPO/rugedag 11
    0.00%
    0
    13 DPO/rugedag 12
    11.11%
    1
    14 DPO/rugedag 13
    11.11%
    1
    15 DPO/rugedag 14
    11.11%
    1
    16 DPO/rugedag 15
    0.00%
    0
    17 DPO/rugedag 16
    0.00%
    0
    Senere
    11.11%
    1

Sv: ICSI - juni 2012

Opprinnelig lagt inn av PernilleJosefine Se innlegg
    Hei!!!

Jeg er helt ny her. Vi venter i spenning på menstruasjon de nærmeste dagene (kommer akkurat når det passer seg.. syklus fra 30 dg - 47 dg). Så er det rett på nesespray dag 20.

Jeg gleder meg ordentlig . Er forventningsfull over the hills og bare tenker YES (med store bokstaver).

Jeg testet ut pergotime forrige periode og jeg ble så ekstremt lykkelig av hormontilførsel at jeg visste nesten ikke hvor jeg skulle gjøre av meg.

Derfor tror jeg i min lille boble at jeg vil bli like lykkelig av nesespray og sprøyter. Håper ikke jeg tar feil.

Vi er blitt forespeilet egginnsetting ca 10. juni.

De fant ingen "feil" på meg og overlegen gikk så langt som å si at jeg har en livmor "etter boka". Null muskelknuter eller noe sånt. Jeg synes likevel det er litt bekymringsfullt at min syklus er såå ustabil som fra 30-47 dg. Samboeren min derimot, han har sædprøve på ca 3 mill (og minimum var i følge legen, 15 mill). Så vi håper icsi kan være redningen.

Kan icsi føre til at jeg den perioden har 28 dagers syklus?

Noen andre her som er i samme situasjon?

By the way... Vi tilhører Skien.

Ha en strålende dag
    Så utrolig spennende

Jeg må si jeg ikke helt forstå spørsmålet ditt. Om ICSI kan gjør at du får en syklus på 28 dager?
    ICSI vil si at de planter sædcellene inne i egget slik at de ikke svømmer inn selv. Når du bruker hormoner vil follikkene vokse seg store, dette tar rundt 7-10 dager. Du vil da sette en eggløsningsprøyte som modner follikkene slik at de kan hente ut eggene! deretter befukter de det og setter det tilbake i din livmor ett par dager etterpå. Da vil du ha en forventet menstruasjon rundt 14 dager etter eggløsning! Og vil enten teste positivt rundt de dagene eller få menstruasjon men satser på det første

Når eggløsning er ett faktum kommer menstruasjon i de fleste tilfeller 14 dager etterpå om man har en forsinket eggløsning vil også mens være forsinket. (i de fleste tilfeller).

Comment

Mente du kanskje om du ville få mens på dag 28 dag mens du sprayer? Du skal få en blødning ca. en uke etter spraystart hvertfall. Hos meg ble det på dag 26
      Mamma til Knottingen, født 04.07.09.
      Ex.u (06 og 11), SA (10, 10, 10, 11, 13), 4 pergo 2011, 2 IVF og 1 FER 2012, 1 IVF og 1 FER 2013
      3. FER - August
      It's hard to wait around for something you know might not happen,
      but it's even harder to give up, when you know it's everything you want.

~*~Prøvedagbok~*~

Comment

Hei.

Vi er i nesten samme båt, da vi skal ha IVF-behandling i juni! Her setter jeg i gang med spray 3.mai og første UL 1.juni. Mest sansynlig uttak og i løpet av første uken på juni hvis alt ser bra ut.
        Syklusen din vil bli lengre enn 28 dager når du begynner med spray på dag 20, og skal ha uttak ca 10.juni. Må jo regne ca 14 dager etter uttak også, så det blir snarere en lengre syklus eller for din del en standard syklus kanskje i fht lengde.

Angående blødning når man bruker spray; i skrivet vi fikk står det at man kan oppleve å få en blødning, men det er like normalt og ikke få det. Så man får vel nødvendigvis ikke det.
        ?

Comment

Opprinnelig lagt inn av R-K Se innlegg
          Angående blødning når man bruker spray; i skrivet vi fikk står det at man kan oppleve å få en blødning, men det er like normalt og ikke få det. Så man får vel nødvendigvis ikke det.
          Jeg fikk beskjed om å ikke begynne å stikke hvis jeg ikke fikk blødning
          Ex.u (06 og 11), SA (10, 10, 10, 11, 13), 4 pergo 2011, 2 IVF og 1 FER 2012, 1 IVF og 1 FER 2013
          3. FER - August

~*~Prøvedagbok~*~

Comment

Opprinnelig lagt inn av Knottemamma Se innlegg
            Såpass. Sto ingenting om det hos oss. Sto bare at det er vanlig å oppleve en blødning ved bruk av spray, men at det også er normalt at man ikke får det. Sto ingenting om at man ikke skulle stikke. Rart at de praktiserer så forskjellig.
            ?

Comment

Samme med meg, den gangen jeg gikk på spray skulle jeg ha en blødning før jeg begynte å stikke.

Comment

Men hvorfor MÅTTE dere ha en blødning, hvis det også er normalt og ikke få en blødning? Det står også at jeg skal ta en g-test før jeg begynner med sprøytene for å være helt sikker på at jeg ikke er gravid, er det derfor dere får beskjed om og ikke stikke ved ingen blødning? Fordi dere kan være gravide?
                ?

Comment

Dét, og fordi det er viktig å få skylt ut alle restene av slimhinner osv. fra forrige syklus.
                  3. FER - August

~*~Prøvedagbok~*~

Comment

Dét, og fordi det er viktig å få skylt ut alle restene av slimhinner osv. fra forrige syklus.
                    Okei, så rart at St.Olavs har en annen vinkling da. Må lese gjennom papirene på nytt tror jeg for å være heelt sikker.
                    ?

Comment

Hei lykke til med icsi. Vi hører også til porsgrunn (regner med at det var det du også mente) har hatt et forsøk med AIH og tre forsøk IVF der, desverre så langt uten resultat. Håper det er dette som skal til for dere
                      Prøvere siden sept. 2009 - Uforklarlig barnløs - SA april 12 og november 12 - sladrer med Jame

Comment

Hei

Ja, jeg mente at vi tilhører Porsgrunn.

Jeg skjønner at dere blir forvirret av hva jeg mener med det jeg skriver. Helt ærlig så har jeg ikke fått så mye informasjon ennå. Vi skulle egentlig til inseminasjon, så jeg har hentet medisin til den prosessen. Så fikk jeg beskjed om å teste en runde kun med enkel (50) pergotime. Den gjorde meg ekstremt lykkelig.

Etter dette, hadde jeg en telefonsamtale med sykehuset der vi avtalte at vi skal gå rett på ICSI (grunnet sædprøve) og jeg fikk en kjapp informasjonsrunde om ICSI. Her snakker vi ca 10 minutter på telefon.. Så vi avtalte at jeg ringer da jeg får menstruasjon og at vi tar det derfra. V fikk da forespeilet det jeg sa om nesespray + sprøyter og ca tid for innsetting av egg. De kunne naturlig nok ikke si eksakt dato for innsetting da jeg ikke visste når jeg får mens.

Hvordan reagerer dere på nesespray? Jeg har fått meg ny jobb og etter kort tid har jeg fått ansvar for opplæring av nyansatte, så jeg er ambivalent til hvordan dette skal gå om jeg blir helt "halvsprø" av medisiner...

Jeg har bedt om en ferieuke den uka vi skal til uttak/innsetting.

Jeg har valgt å ikke si noe på jobben før vi eventuelt er godt i gang med . Jeg orker ikke å forholde meg til hvermannsen om det skal gå galt.

Comment

Jeg har ikke reagert noe spesielt på sprayen bortsett fra endel hetetokter. Du får tilbud om tre dager sykemelding på klinikken, dagen du har uttak, dagen etterpå og innsett, selv har jeg valgt å gå til fastlegen og fått sykemelding ut hele uken. Håper du får mensen snart da, slik at dere kan komme igang
                          Prøvere siden sept. 2009 - Uforklarlig barnløs - SA april 12 og november 12 - sladrer med Jame

Comment

Jeg reagerer vanligvis MASSE på hormoner, men var svært lite på Suprecur og Menopur. Var veldig sliten og hadde en del hodepine, bare.
                            3. FER - August

~*~Prøvedagbok~*~

Comment

Jeg reagerte ikke på sprayen om jeg ikke husker feil, bare hetetokter Ellers så merker jeg ikke så mye til det andre heller, enn at follikkene vokser

Comment

Working...
                              X