Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

~Forsøkklubben Januar/februar~

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: ~Forsøkklubben Januar/februar~

Når man har testdag etter ivf/icsi er man ca 4 uker på vei

Comment

Venter på oppstart:
      Snuffiluffi/34 år/andre IVF forsøk/oppstart ved neste mens rundt 26.2

sprayer:

stikker:

knasker progynova:

klar for uttak/innsetting:
      mizzim/30 år/ innsett av fryst egg min lille isbjørn skal settes inn tirsdag 4 feb kl 12.15

ruger/testdato:
      TO-FOR-EN/32 år/andre IVF forsøk/EL 27 januar/Testdato: 10.feb
      Swimzy /32år/ første Ivf forsøk / el 30 Jan/ testdato: 13. Feb
      Mizzim / 30 år 2 fer forsøk / el 31 jannuar, innsett 4 feb. test dag 18 feb

positiv test/gravid:

negativ test/mens:
      neg test rugedag 10 14 feb. mens kom natt til søndag 16 feb. rugedag 14 var idag. tirsdag 18.. Så gikk ikke denne gangen heller. fjerde innsett for vår del.
      nytt forsøk i april. da medesinert igjen..

avbrutt:...
      inne i 10 ende året som prøvere. ønsker oss så en eller .. drømmer om å gå
      det er nå eller aldri. siste utak til IVF er igang.nesespray start 21 feb 15

http://naarkommermirakelet.blogspot.no/

Comment

Jeg har prøvd å lest meg litt opp det Helfo sine sider, om refusjon og div.
        Men, må si jeg syns det er fryktelig vanskelig å forstå. Så spør dere litt mer erfarne jeg

Jeg bare lurer på det her med den "grensa" som ligger på 15.000,- (eller?)
        Vil det si at om man kjøper medisiner for under 15.000,-(eller hva grensa er) så får man ikke refundert noenting? Og hvis man kjøper for over grensa, så får man igjen alt? Eller bare noe av det?

Håper noen kan svare meg
        Skjønner at det ikke er noe vits å spørre sykehuspersonell eller apotek om dette. Da blir man sikkert bare henvist til Helfo.

Comment

Skjønner at det kan være litt innviklet og vanskelig å forstå! Egenandelen for medisinutgifter er 15 000 kr. Det betyr, som du også sier, at dersom du bruker under 15 000,- får du ikke tilbake noe. Helfo dekker utgiftene ut over 15 000, uavhengig av om du når denne grensen på første, andre eller tredje forsøk. Du får ikke tilbake hele beløpet, men kun det du har betalt utover de 15 000,-. Det er derfor viktig å ta vare på alle kvitteringer (må være spesifiserte) og sende disse inn etter hvert forsøk, uavhengig av om du har nådd grensen eller ikke. Du får et skjema ved uttak eller innsett på klinikken din som skal fylles ut og sendes med kvitteringene. Slik har helfo kontroll over hvor mye penger dere har brukt og når dere er over grensen. Håper dette var mer forståelig
          Verdens beste julepresang født 26/12/15

Comment

Re: ~Forsøkklubben Januar/februar~

Godt forklart Malia

Jeg pleier å hente alle medisinene på samme apotek. Da kan de skrive ut alle kvitteringer samlet på a4 ark, når det er på tide å sende inn til Helfo. Så slipper jeg å samle opp og passe på de.

Comment

Tuusen takk Malia og Me87!! Det var meget oppklarende og lett forståelig svar
              Hjertelig takk!

Vi hører til på St.olavs og får medisinene tilsendt i post. Skal nok finne ut av det, så jeg gir de nok og riktig info.
              OM vi kommer over grensa da.
              Vi starter kort regime i mai, blir spennende

Comment

Bare hyggelig Tror ikke du skal regne med å komme over grensen på 1. forsøk. Mine medisinutgifter har vært ca 8-10 000 kr pr forsøk, men dette varierer selvfølgelig med dose og antall sprøytedager. Jeg trenger lave doser (112.5IE-150IE) og normalt kun 8-9 sprøytedager før HCG sprøyten settes.

Comment

Re: ~Forsøkklubben Januar/februar~

Vi kom ikke over grensa på første forsøk (hvor jeg ble gravid) og andre forsøk. Etter det har det blitt dekket.

Comment

Nei ser nok ikke slik ut. Det kommer jo selvfølgelig an på om jeg har fått rikelig med stimulering nå. Men, hittil er det 5200,-. Får også lave doser(foreløpig, 100ie i 9 dager, ser det ut som). Det er uten hcg sprøyta, hvor mye koster den? Og er den stort sett den samme for alle?
                    Også er det egenandelen til sykhuset så klart.

Tusen takk igjen, for svar

Comment

Det var lave doser, ja! Tror det laveste jeg har hørt om her inne er er 112,5IE. Kanskje de er redd for at du blir overstimulert? Trodde standarden for første forsøk (dersom det ikke er kvinnelig faktor) var 150IE. Var i hvert fall det de sa til meg når jeg hadde mitt første forsøk på Haukeland. Men de vet nok helt sikkert hva de driver med! Hvis du er ung og har høy AMH, er det naturlig å starte med en lav dose. Jeg hadde akkurat fylt 27år og hadde en AMH på 18 da jeg startet mitt første forsøk.

Fordi jeg har hatt mange follikler (30-40) i mine tidligere forsøk, har de redusert dosen min til 112,5IE. Har lang protokoll, men får nok litt lavere medisinutgifter denne gangen likevel. Husker faktisk ikke hva HCG sprøyten koster.. Jeg har brukt Ovitrelle, men tror det varierer fra klinikk til klinikk hva de bruker.

Comment

Ja, syns det var lavt selv. Det er bare 25 over de som tar de FSH forsøkene, uten ivf. Men, ja som du sier, de vet sikkert hva de gjør. Jeg er 30. Amh på 40. Vet i fra blodprøvene mine at jeg har høy østradiol. Til og med i lutealfase. Jeg vet ikke hva fsh var tidlig i syklus, legen på kvinneklinikken ville ikke fortelle meg det, hun er litt rar hehe

Alle prøvene mine har jo vært upåklagelige, så kanskje de er redd jeg skal bli overstimulert ja..
                        Men, jeg kjenner jo min egen kropp, og den tåler utrolig mye. Jeg er redd dosen ikke er høy nok.
                        jeg er 1,60 høy og veier 62 kg. Men, når det kommer til medisiner er jeg som en hest!
                        Men, ikke noe å gjøre noe med. Får bare vente å se.

Har dere sjekket amh`en din flere ganger eller? Sånn nå i senere tid?

Ser at du er i gang med nesespray, så spennende

Comment

Opprinnelig lagt inn av frøken_uglemor Se innlegg
                          Ja, syns det var lavt selv. Det er bare 25 over de som tar de FSH forsøkene, uten ivf. Men, ja som du sier, de vet sikkert hva de gjør. Jeg er 30. Amh på 40. Vet i fra blodprøvene mine at jeg har høy østradiol. Til og med i lutealfase. Jeg vet ikke hva fsh var tidlig i syklus, legen på kvinneklinikken ville ikke fortelle meg det, hun er litt rar hehe

Alle prøvene mine har jo vært upåklagelige, så kanskje de er redd jeg skal bli overstimulert ja..
                          Men, jeg kjenner jo min egen kropp, og den tåler utrolig mye. Jeg er redd dosen ikke er høy nok.
                          jeg er 1,60 høy og veier 62 kg. Men, når det kommer til medisiner er jeg som en hest!
                          Men, ikke noe å gjøre noe med. Får bare vente å se.

Har dere sjekket amh`en din flere ganger eller? Sånn nå i senere tid?

Ser at du er i gang med nesespray, så spennende
                          AMH på 40 er vel relativt høyt da, men likevel innenfor normalen. Og høy østradiol øker vel også sannsynligheten for overstimulering. Men man må nesten stole på at legene har nok erfaring og at dosen er vel gjennomtenkt. Første forsøk er uansett det vanskeligste når det kommer til dosering. Det er så utrolig mye som spiller inn på hvordan kroppen reagerer på hormonene, så legene må jo nesten prøve seg frem ift hva som er best for dere Håper de treffer blink på første forsøk!

Jeg tåler også høye doser når det kommer til smertestillende ol. Men ikke når det kommer til hormoner, gitt. Selv er jeg 1.67 høy og 54kg. Kroppen min er en eggmaskin, og jeg har vært overstimulert i alle mine 4 forsøk. Ikke så overstimulert at jeg ble avbrutt, men nok til at det har vært rimelig ubehagelig. Jeg er faktisk litt irritert for at Haukeland ikke reduserte dosen min ila de tre forsøkene jeg hadde der. Jeg føler jeg har endt opp med kvantitet over kvalitet hver gang. Og det er jo ikke noe å trakte etter.. Har kun målt AMH en gang. Legene på Hausken mener jeg trolig har høyere verdi, men nå som vi vet hvordan kroppen min responderer, er det ikke noe poeng i å teste igjen.

Nærmer meg to uker på spray nå. Men jeg er ikke så giret. Gruer meg til tankekjøret og den uunngåelige symptomjakten. Fire negative forsøk og 5 år med prøving, gjør noe men en. Håpet er jo fortsatt enormt, men innerst inne har jeg mistet troen på at vi vil ende opp med barn som er biologisk våre. Merker at jeg allerede begynner å planlegge neste steg, etter de to siste forsøkene er unnagjort. Vi gir ikke opp, men føler jeg må beskytte meg selv. Derfor gjør jeg et forsøk på å begrense fallhøyden ved å ikke være altfor positiv. Så får vi se hvordan det går

Comment

Ja, får bare stole på de. Jeg snakket med en av de andre MN`erne i dag, og hun hadde hatt like "lav" dose som meg. Hun ble overstimulert og måtte sette inn fryste embryo en stund etterpå, hvis jeg forsto det riktig. Nymfen, var det tror jeg Så det er tydligvis NOK for noen. Kanskje for meg også. Blir sikkert bra uansett. Om ikke, vet de mer neste forsøk.

Skjønner deg veldig godt. Jeg er litt der selv, med mine knappe 2 år. Det er blir en vanvittig påkjenning med alle topper og daler.
                            Jeg tror vi kunne vært flinkere å bare ta en dag av gangen, være her og nå. Og ikke tenkt så mye på "hva og hvis", det hadde sikkert gjort det litt lettere for oss.
                            Men, det er enklere sagt en gjort(les: umulig). Man blir nesten stående på vent.
                            Og da trenger man en liksom en "nødutgang". Det er slitsomt i lengden.

Det burde virkelig være deres tur snart nå!

Comment

Hei!

Jeg er ny her, så plott meg veldig gjerne inn der jeg hører til
                              Satte eggløsningssprøyta i kveld, og skal til uttak tirsdag.
                              Har gått på Bemfola og Cetrotide.

Men, leser her om spesifiserte kvitteringer.. Det har ingen fortalt oss! Har tatt vare på vanlige kvitteringer, men apoteket på sykehuset har heller ikke spurt om jeg trengte noe annet enn vanlig kvittering. Men, dette må vel gå an å få ordna? Har jo vanlige kvitteringer og kortet som medisinene er betalt med.. Har vel brukt litt under halvparten av egenandelen nå på første forsøk.

Hilsen meg
                              SA/kjemisk mars '15 (4+3)
                              SA juni '15 (6+0)
                              Ex.u april '16 (9+0)
                              Avbrutt IVF ferskforsøk februar' 17
                              Innsett fryst embryo 11. mai '17: Positiv test 11 DPO

Min prøvedagbok: https://forum.mammanett.no/forum/dag...%C2%B8rstanker

Comment

..nå ser jeg jo at denne tråden er kjempegammel? Haha!
                                SA/kjemisk mars '15 (4+3)
                                SA juni '15 (6+0)
                                Ex.u april '16 (9+0)
                                Avbrutt IVF ferskforsøk februar' 17
                                Innsett fryst embryo 11. mai '17: Positiv test 11 DPO

Min prøvedagbok: https://forum.mammanett.no/forum/dag...%C2%B8rstanker

Comment

Working...
                                X