Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Gravid med tvillinger etter 6 års prøving<3

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Gravid med tvillinger etter 6 års prøving<3

Vi er ett par på 24 og 29 år som begynte prøvingen på barn allerede sommer/høst 2006.
    Vi er nå gravid
    i uke 20 med ei og en vi gleder oss så utrolig mye etter 6 år som prøvere og 9 innsettinger var det en lettelse at det ENDELIG er vår tur. Etter mange tårer, fortvilelser er det faktisk våres tur.

Her er litt av vår historie!

Årene gikk og nedtur etter nedtur når testen mnd etter mnd ble negativ. Etter å ha prøvd å få hjelp av lege, men ikke fikk noe hjelp tok jeg kontakt med privat gynokolog som prøvde det meste av kurer og div. Vi ble enige om at det ble utført en sperm test av min mann, sent 2009 fikk vi svar om at testen ikke så bra ut Neste steg IVF. Vi ble søkt til Haukeland universitetssykehus men fikk avslag tidlig 2010, fikk tilbud om å få komme til sent 2011. Men da valgte vi å ta kontakt med privat klinikk i haugesund. Klinikk hausken, fikk time 2 uker etter jeg ringte. De fortalte at vi ikke vil klare dette uten IVF og at vi blir nøtt til å utføre PGD, jeg skulle begynne med medisiner allerede ved neste mens.

Mai 2010- IVF/ICSI: Vi fikk satt inn 1 embryo på dag 3 positiv test 14 dager etter, HCG lå på 24 men steg fint. Kunne ikke tro jeg var gravid på første forsøk. Blødde i uke 4 og 8. Vi reiste på ferie, når vi kom hjem utførte gynokologen en innvendig UL da var jeg i uke 8+4 og det ble oppdaget Bligthed ovum (foster anlegg uten foster). ble satt på piller som skulle få ut restene, jeg blødde hele natta og kontroll ett par dager etter viste at fosteranlegget fortsatt var der. Utsrapning skjedde i uke 10.

September 2010
    - fryseforsøk 2 embryo ble satt inn på naturlig syklus 14 dager etter innsetting negativ test og forsøk.

November 2010
    - IVF/ICSI- 1 embryo ble satt tilbake på dag 3, de var veldig sikker på at denne gangen skulle det bli våres tur. Dette forsøket også var negativt/kjemisk

Januar 2011
    - Fryseforsøk 2 embryo ble satt inn på syklus med masse hormoner, positiv test 8 dager etter innsetting. Vi var overlykkelig, uke 5+3 begynte jeg å blø litt men det ga seg. Uke 5+6 så jeg hjerte på UL å det var så fantastisk, alle sier jo at etter man har sett hjerte så er det veldig liten sannsynlighet for at det går galt. Mere blødninger og ny UL uke 6+5 viste også hjerteaktivitet. 2 dager etter blødde jeg veldig mye og hadde smerter, UL viste ett embryo uten hjerte aktivitet. fosteret kom ut inntakt kunne se anntydninger til alt. SA uke 7

Mai 2011
    - IVF/ICSI- 2 embryo ble satt inn på dag 3. Positiv test fra 8-15 dager etter innsetting. Blødning startet ett par dager etter forventet mens.

August 2011
    -fryseforsøk det ble satt inn 2 embryo, postiv test igjen men blødningen startet i uke 5 og da mistet jeg.
    Det ble utført laproskopi for å se om de kunne finne noe i livmor/eggstokkene. Min mamma hadde masse endometriose! Som legen sa, du er perfekt for å få barn.
    Etter dette flyttet vi klinikk til

Medicus i Trondheim etter å ha flyttet fra bergen.
    Desember 2011- IVF/ICSI 2 embryo ble satt inn, positiv test fra 10-16 dager etter innsetting. Kjemisk graviditet!

Februar 2012
    - fryseforsøk 2 embryo inn. positiv test fra 9-17 dager etter innsetting. Kjemisk graviditet.

Thailand Maris/april 2012
    Etter dette mistet jeg håpet helt, leste side opp og side ned etter surrogati/lover og regler. Vi fant ut at vi skulle gjennomføre dette i Thailand Mars/april da vi fikk tak i privat surrogat, nedturen kom tidlig mars da surrogat trakk seg. Da bestemte vi oss for bare å forsette og sette inn i egen livmor i Thailand.
    Under stimulering som skjedde i Norge (mye høyre dose) virket alt mye mye bedre enn tidligere forsøk, slimhinner var tykkere mange flere folikker (eggposer) som var i en gjevn str.Annkomst klinikken: etter en lang samtale ville legen utføre PGD (da tester man kromosom XX,XY, 13,18 og 21 av det befruktede egget) vi gikk med på dette selv om det kostet dobbelt så mye.Uttak skjedde 1 april de fikk tatt ut 26 egg, 17 av diss ble befruktet og de valgte de 10 fineste og utførte PGD på.

Dette er funnene:

Det skal være ett par av alle.
    embryo
    1 . X,X, 13, - ,18,18,21,21 = unormal jente(magler ett kromosom nr 13)
    2 . X,X, 13,13,18,18,21,21 = normal jente
    3 . X,Y, 13,(3),18,18,21,21 = unormal gutt (3 ganger kromsom 13 som kan være downs)
    4 . X,Y, 13,13,18,18,21,21 = normal gutt
    5 . X,Y, 13,(3),18,(3),21,21 = unormal gutt (3 ganger 13 og 3 ganger 18. downs og generel dna feil)
    6 . X(3),13,13,18,18,21,21 = ikke noe kjønn da 3 ganger X
    7 . X,X, 13, - ,18,18,21,21 = unormal jente (magler ett nr 13).
    8 . X,X, 13,13,18,18,21,21 = normal jente
    9 . -, - ,13, - ,18, - ,21,21 = unormal (ikke noe kjønn, mangler nr 13 og nr 18.
    10. X,X,13,13,18,18,21,21 = normal jente

Så etter dette fant vi en grunn til alt vi har vært igjennom. ENDELIG!

Sv: Gravid med tvillinger etter 6 års prøving&lt;3

Såå herlig, og såå velfortjent at dere lykkes til slutt

Comment

Så herlig å lese historien deres, selv om veien har vært lang og vond.

Det er jo en så fantastisk lykkelig slutt
      Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken! Poden kom på eget initiativ!

Comment

Takk Vi er overlykkelig nå, begynt å gå opp at i skal ha tvillinger nå.

Comment

Helt utrolig å lese om alt dere har vært igjennom!

Fantastisk at dere lykktes til slutt! Dette gir mange slitere et håp om at man ikke må gi seg!

Comment

Så fantastisk! Gratulerer så masse.

Jeg er veldig interessert i å vite litt mer om forsøket i Thailand - hvilken klinikk dere brukte, hva det kostet, hvor lenge før dere reiste ned, om det var vanskelig å få bestilt flybilletter (måtte dere bestille veldig kort tid i forveien?) osv.
            Har (prøvd) å sende deg PM, kanskje du svarer på den? (Hvis jeg har klart å få sendt. Har prøvd to ganger Kunne ikke finne meldingene i sendt-mappen etterpå.)

Masse lykke til med svangerskapet!
            Last edited by Javelina; 21-09-12, 11:46.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Javelina Se innlegg
              Så fantastisk! Gratulerer så masse.

Jeg er veldig interessert i å vite litt mer om forsøket i Thailand - hvilken klinikk dere brukte, hva det kostet, hvor lenge før dere reiste ned, om det var vanskelig å få bestilt flybilletter (måtte dere bestille veldig kort tid i forveien?) osv.
              Har (prøvd) å sende deg PM, kanskje du svarer på den? (Hvis jeg har klart å få sendt. Har prøvd to ganger Kunne ikke finne meldingene i sendt-mappen etterpå.)

Masse lykke til med svangerskapet!

Jeg har svart på PM nå De blir ikke lagret i sendte elimenter med mindre man ber om det

Takk for det

Comment

åååå så bra dere lyktes til slutt! Jeg fulgte jo med på deg for en stund siden, så utrolig koselig.. også to stk da! HURRA! gratulerer så mye

Comment

Opprinnelig lagt inn av .Ailin. Se innlegg
                  åååå så bra dere lyktes til slutt! Jeg fulgte jo med på deg for en stund siden, så utrolig koselig.. også to stk da! HURRA! gratulerer så mye
                  Tusen takk for det

Comment

Working...
                  X