Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Ny prøver med mange spørsmål!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ny prøver med mange spørsmål!

Hei alle fine kvinner der ute!

Jeg er nok for mange ganske ung her inne da jeg er 21 år gammel. Men så håper jeg ikke alder har så alt for masse å si for dere og at dere fremdeles vil dele deres råd og erfaringer med meg. Tiltross for min alder har jeg og min kjære ganske mye på stell. Vi kjøpte egen leilighet i fjor sammen, vi har begge fast jobb og god økonomi, vi er forlovet og ønsker oss nå en liten i familien vår. Jeg sluttet på ppillene microgynon 5 februar og fikk mensen dagen etterpå (6 februar). Den varte som vanlig i 4-5 dager. Jeg hadde egentlig ganske klare tegn på eggløsning (eggløsningsslim, eggløsningssmerter) og vi prøvde selvfølgelig i denne perioden selvom vi visste det var litt liten sjanse da jeg akkurat hadde sluttet på pillene. Nå fikk jeg mensen igjen igår (5 mars) nøyaktig på tiden så syklusen min har komt seg på plass allerede. Mitt spørsmål til dere er hvor lang tid det tok for dere å bli gravide etter ppiller. Jeg var innlagt på sykehuset i fjor med cyster på eggstokkene noe som visstnok skyldes at jeg var veldig fruktbar. Jeg håper da at dette er sant og at det ikke vil ta så alt for lang tid. Har dere noen tips for å gjøre prøvetiden enda bedre? Hvilke stillinger er mest "treffsikre", er det lurest å ha samleie på morgen eller kveld? Noe mat/drikke (bortsett fra alkohol da) som bør unngås i prøvetiden?

Håper på tips og erfaringer fra dere!

Hei lillemor og velkommen som prøver! Jeg har ikke erfaring med å gå rett fra p-piller til prøving, så har dessverre ingen erfaringer å dele der. Men jeg tror du har et fortrinn ved at du har en stabil syklus, slik at det er lettere å treffe på eggløsningen. Tror mange her vil være enige i at å time prøvingen bra til EL er et viktig tips! Ellers er visst dette med gode stillinger bare en myte. Er det jeg har lest i hvert fall! Vet ikke om morgen eller kveld har så mye å si, siden sædcellene overlever ganske lenge i kroppen. Men har lest at eggløsningen ofte skjer mellom 16.00 og 19.00 Man blir jo rådet til å spise sunt og holde seg i form. Men beste rådet jeg kan gi egentlig, er å prøve å slappe av og senke forventningene litt. Forhåpentligvis slipper dere å prøve særlig lenge, men det er greit å være forberedt på at det ofte tar litt tid, uten at det betyr at noe er i veien. Hvis man senker forventningene litt og tar det litt som det kommer, slipper man å bli så skuffet hvis mensen kommer. Og hvis du blir gravid fort, er det jo bare en kjempebonus! Ønsker dere lykke til. Også er det lurt å begynne med folat og tran allerede nå!

Comment

Tusentakk for svar! Utrolig kjekt å få respons
      tips og råd kommer veldig godt med!
      Ja jeg tror du har rett i det å senke forventningene kan være en gld ide! Men er når du først begynner så blir du så gira og vil at det skal skje fortest mulig, men er nok lurt å ta tiden til hjelp! Spiren vil sitte så snart den er klar for det regner jeg med
      jeg har allered begynt med folat!

Comment

Opprinnelig lagt inn av lillemor96 Se innlegg
        Tusentakk for svar! Utrolig kjekt å få respons
        tips og råd kommer veldig godt med!
        Ja jeg tror du har rett i det å senke forventningene kan være en gld ide! Men er når du først begynner så blir du så gira og vil at det skal skje fortest mulig, men er nok lurt å ta tiden til hjelp! Spiren vil sitte så snart den er klar for det regner jeg med
        jeg har allered begynt med folat!
        Jeg ble gravid på 2. Forsøk sist etter p pilleslutt Du bør ideelt sett ha samleie før eggløsning, f.eks 2 dager før el og el dagen.

Comment

Jeg ser det er mange som ble gravide på 2 forsøk etter p-pilleslutt, jeg kan jo krysse fingrer og ben for at det skjer med meg også

Comment

Jeg er fjernet spiral i mai 2016. Venter enda, har en følelse at det skjer denne eller neste syklus

oppdatering så skjedde det neste syklus 11 mnd tok det.
            Last edited by Idamari; 17-04-17, 07:15.

Comment

Hvordan går det? Veldig spent jeg også. Sluttet på pillen i februar, prøvde ikke eggløsningen rett etter, men gjorde det nå i april (andre syklus etter pille slutt). brukte clear blue fertilitets monitor, så jeg vet vi hadde sex 5,4,3 og 1 dag før + på selve eggløsningsdagen. satser på at den setter seg på første forsøk.. ikm skal skje 23.04.. klarer ikke få tiden til å gå...

Comment

Jeg er gravid, 6+2 idag veldig gøy! Så det satt på andre forsøk for min del!

Det er jo veldig varierende hvor lang tid det tar, men jeg krysser fingrene for deg og håper det klaffer for dere på første forsøk lykke til!

Comment

Working...
                X