Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

En smule forvirret og fortvilet..

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• En smule forvirret og fortvilet..

Hei damer! Lenge siden jeg har bes
    Last edited by babymaybe; 23-04-17, 21:20.
    https://forum.mammanett.no/forum/dag...-penalet-vol-2

Hei babymaybe, du må endre språk til norsk nederst på siden. Og ikke bruk mobil-emojis

Comment

Hmm..da prøver jeg nå. Dette er en test blablablabla

Comment

Hurra det går! Takk
        fpr hjelpen alle! Da prøver jeg igjen.

Hei damer! Lenge siden jeg har besøkt forumet, koselig å være tilbake. For dere som ikke kjenner meg er jeg den heldige mor til 2 gutter, yngste er 2 år.

nå er forvirringen komplett. Vi er fortsatt i tenkeboksen ang om vi skal gå for nr 3 eller ei. Det vil si, min mann tenker, jeg er all in!

Uansett. Jeg har pådratt meg et slikt et innbilt svangerskap. Og det begynner å bli slitsomt, særlig siden testene er stadig negative. Det som har skjedd er at jeg er på syklusdag 41 nå og ikke snurten av noen mens. Ikke så mye som litt spotting og jeg spotter alltid. Normalt sett har jeg 32 dagers sykluser. Symptomer på mens har jeg hver dag, menssmerter og vond rygg, har brukt bind på jobb hver dag og til og med tatt Paracet en dag for å unngå å ha vondt på jobb. Men utover dagen blir smertene mindre, men ingen mens. Dagen etter er det pån igjen.

Det som bidrar til forvirring er at vi faktisk hadde sex 01.04. Noe som ville vært akkurat på EL dagen i følge min normale syklus. Dette viste jeg ikke da altså, jeg har ikke kommet igang med telling av dager osv siden vi ikke egentlig ha begynt å prøve. Så tenker jeg som så. Jeg synes egentlig at jeg kjente svake EL smerter en ukes tid etterpå- men jeg husker ikke hvilken dag. Forsinket EL kan være forklaringen på forsinket mens. Men da burde den kommet nå uansett, og hvertfall begynt å spotte. Men sædcellene kan også leve noen dager da! Så om EL kom 5 dager etterpå er det i teorien mulig selv om det er en longshot. Jeg tok en siste graviditetstest på lørdag, for å liksom avslutte tankesurret, og den var såklart negativ. Da ville sædcellene levd i 6 dager, og det er jo nesten ikke mulig.

Stadig i dag har jeg murringer og ryggvondt og ingen mens. Det er sjelden man ønsker tanta velkommen men nå må hun gjerne komme siden ikke testene er positive. Noen som har noen fornuftige innspill?

Comment

Hei babymaybe! Så rart, er i veldig lignende situasjon Syklusdag 37 i dag, ingen tegn til mens. Trodde jeg hadde EL ca 3 april og IKM ca 17. Testet helt hvitt rundt IKM. Tror nå jeg kanskje hadde EL rundt 8.-9. april, og at sædcellene kan ha overlevd i 4-5 dager. Har skjedd meg før, så det er jo ikke helt umulig. Har ikke testet siste uken, for trodde løpet var kjørt, men nå er jeg veldig sen og begynner å få ømme, harde pupper. Men selvfølgelig også mulig at det bare er mensen som er i anmarsj. Har også menssymptomer som murring og verk i korsryggen. Men altså ikke noe blod.

Har hørt at sædcellene kan overleve i opptil en uke, men noe mer enn det virker jo veldig usannsynlig... Krysser fingrene for oss begge, om vi ikke er gravide håper jeg i hvert fall mensen kommer snart, så vi kan begynne ny syklus!

Comment

Hei babymaybe!
            kan det være at du bare har litt hormonell ubalanse? Siden syklusen også er uvanlig lang. Evt at kroppen prøver og prøver på el? Kjenner det bare litt igjen fra mnd før jeg fikk tilbake mensen etter fødsel. Fra november til januar hadde jeg to "innbilte svangerskap" som jeg såvidt fikk til å gå over ved å se på negative tester. Da mensen tilslutt kom i januar slo det meg at kroppen helt sikkert har jobbet hormonelt en stund og at det kanskje var grunnen til periodene med innbilt svangerskap.
            ----- Min dagbok -----

Comment

Hei igjen! Jo, det har jeg nok er vel det eneste det kan være tenker jeg, siden mensen ikke kommer og jeg ikke er gravid heller. Jeg har alltid hatt LITT uregelmessige sykluser men denne gangen når det nye høyder.

Har såvidt begynt å spotte da, i går. Det er så lite at det kun er såvidt synlig rosa utflod. Ikke tatt seg opp enda heller. Men håper det er starten på mensen så jeg kan begynne en skikkelig prøveperiode! Min mann har nemlig endelig gitt meg tommelen opp for nr 3!!!!! Så nå må mensen bare komme og neste runde må bli mer normal.krysser fingrene!!

Comment

Svartemaja hvordan går det? Har du testet enda??

Comment

Jeg fikk eeeendelig mensen i dag. 44 dager! Mæææn... endelig! Og siden mannen har gitt grønt lys for å prøve på en til så blir dette første offisielle prøveperiode!!

Comment

OI så moro at mannen er med nå da Jeg kjenner jeg er liiitt småmisunnelig, for hadde vært moro med en sistemann. Men blir nok ikke ennå nei... jeg må ha lenger aldersforskjell mellom mine Blir stas å følge deg da!! Håper syklusen stabiliserer seg raskt, jeg vet godt hvordan det er å ha over førti dagers sykluser *blææ* Men satser på den oppfører seg fra nå av. Lykke til!
                    2004 2010 2015

Comment

Takk Earane! Jeg er spent sjøl! Vi er mer på tanken at nå kjører vi på og blir ferdige med det veldig rart å lese den gamle dagboken min. Var mange opp og nedturer ja! Og du var med på alle, Hahaha!! Husker jeg sende SMS og oppdaterte deg/dere på føden

føles absurd og rart og stryke ny dagbok, men samtidig er det godt å ha et sted å skrive ned og få ut alt, samt å dokumentere egentlig.

Here we go again!

Comment

Veldig stas med slike minner Gøy å gå tilbake og lese alt man skrev da.
                        Det er dessverre en del mindre aktivitet på MN generelt nå for tiden, men det blir ikke mer liv enn man lager sjøl! Noen av oss henger standhaftig her inne.
                        2004 2010 2015

Comment

Ja det er kjempegøy. Og rart! Spess når man starter ny dagbok med pp1 liksom. Herremin. Den forrige dagboka ble jo evig lang, håper ikke denne blir like lang :o

Comment

Opprinnelig lagt inn av Earane Se innlegg
                            Det er dessverre en del mindre aktivitet på MN generelt nå for tiden, men det blir ikke mer liv enn man lager sjøl! Noen av oss henger standhaftig her inne.
                            Hvor har det blitt av alle, Earane? Har de forsvunnet etter alle de tekniske utfordringene? Eller henger de på et annet forum?

Comment

Opprinnelig lagt inn av Earane Se innlegg
                              Ja, det var veldig mye mere aktivitet før i tiden. Altså for 5 år siden og lenger bakover. Men det er så mange som heller vil prate på åpne steder. Mens jeg synes deg er mye koseligere her inne

Comment

Working...
                              X