Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Negative, så svak positiv uke 5+6

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Negative, så svak positiv uke 5+6

Hei. Hadde ubeskyttet sex dagen før eggløsning 14.04, fikk minimalt med brun utflod 10-13 dpo, opphold i 1 dag, og deretter en rar/liten blødning som varte i 2 dager da jeg forventet mensen. Har aldri spottet før(brun utflod), og mensen varer i 6 dager ganske kraftig til vanlig. Har regelmessige 28-29 dagers sykluser og har ikke brukt prevensjon(p-piller) på 7-8 år. Har har svake menssmerter siden før utfloden, og har de enda, øm på siden av begge brystene, forstørret brystvorter, og "uggen", men har ikke spydd. Har tatt noen tester fram til jeg fikk "mensen" som var negative, men har hatt en magefølelse på at jeg har vært gravid da symptomene fortsetter, så 13 dager etter ikm fikk jeg en veldig svak rosa strek på test(de før har vært helt hvite). tenker å ta en ny i morgen mandag. Er det noen som har erfaring med å ikke teste positivt før uke 5-6-7? Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men måtte bare "lufte" tankene litt.

Opprinnelig lagt inn av RosaAnanas Se innlegg
    Hei. Hadde ubeskyttet sex dagen før eggløsning 14.04, fikk minimalt med brun utflod 10-13 dpo, opphold i 1 dag, og deretter en rar/liten blødning som varte i 2 dager da jeg forventet mensen. Har aldri spottet før(brun utflod), og mensen varer i 6 dager ganske kraftig til vanlig. Har regelmessige 28-29 dagers sykluser og har ikke brukt prevensjon(p-piller) på 7-8 år. Har har svake menssmerter siden før utfloden, og har de enda, øm på siden av begge brystene, forstørret brystvorter, og "uggen", men har ikke spydd. Har tatt noen tester fram til jeg fikk "mensen" som var negative, men har hatt en magefølelse på at jeg har vært gravid da symptomene fortsetter, så 13 dager etter ikm fikk jeg en veldig svak rosa strek på test(de før har vært helt hvite). tenker å ta en ny i morgen mandag. Er det noen som har erfaring med å ikke teste positivt før uke 5-6-7? Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men måtte bare "lufte" tankene litt.
    Jeg har ingen erfaring med det siden jeg tester alltid veldig tidlig positiv. Men jeg har hørt at det finnes dem som produserer sent HCG i urinen (den kommer i blodet først). Så gjerne du skulle gått til legen og tatt HCG blodprøver om neste test også er slik? Jeg håper du får det resultatet du ønsker mest.
    Mvh Undre.

Comment

Takk for svar. Jeg har lest litt om det, og da jeg aldri har være gravid før så vet jeg heller ikke hvordan jeg produserer HCG. Tenkte å bestille time til gyn, og ta celleprøve i samme slengen, de kan vel evt se on det er noe der kan de ikke? Hvis ikke får jeg bare være avventende og se om neste mens kommer som den skal om litt under to uker. Det som også et litt rart er at jeg ikke har hatt el i helgen(som skulle vært her lørdag), om jeg ikke er gravid. Jeg har veldig merkbar el. Har derimot hatt hvit/lotion aktig utflod siden ikm for to uler siden. Ikke lett å forstå seg på denne kroppen, for nok bare smøre meg med tålmodighet.

Comment

Kan hende du er gravid
        Ta to blodprøver med noen dager i mellom og se om hcg stiger.
        Evt kan det ha vært en kjemisk graviditet og at testene har vært sterkere før den svake du fikk nå om du ikke har testet på en uke eller to.
        Kan skrive under på at man kan ha gravidsymptomene ganske lenge selv ved en kjemisk graviditet - er ganske dreven på de nå.
        Men forhåpentligvis er du jo faktisk gravid da, bare at hcg kommer sent til urinen
        Håper på det beste for deg!
        ----- Min dagbok -----

Comment

Opprinnelig lagt inn av svarthvitt Se innlegg
          Kan hende du er gravid
          Ta to blodprøver med noen dager i mellom og se om hcg stiger.
          Evt kan det ha vært en kjemisk graviditet og at testene har vært sterkere før den svake du fikk nå om du ikke har testet på en uke eller to.
          Kan skrive under på at man kan ha gravidsymptomene ganske lenge selv ved en kjemisk graviditet - er ganske dreven på de nå.
          Men forhåpentligvis er du jo faktisk gravid da, bare at hcg kommer sent til urinen
          Håper på det beste for deg!
          Takk for svar) Jeg har bestilt noen tester som jeg får i morgen, så har bestemt meg for å teste med noen dagers mellomrom frem til jeg venter neste mens om 11-12 dager. Hvis den ikke kommer da, og testene ikke blir sterkere, så får jeg bestille meg en legetime.

Comment

Takk for svar) Jeg har bestilt noen tester som jeg får i morgen, så har bestemt meg for å teste med noen dagers mellomrom frem til jeg venter neste mens om 11-12 dager. Hvis den ikke kommer da, og testene ikke blir sterkere, så får jeg bestille meg en legetime.
            I mellomtiden anbefaler jeg deg og kjøpe FOLSYRE på apoteket og ta hver dag. Dette skal man starte med før man begynner å prøve og det er veldig viktig at man tar det de 12første ukene for å unngå nevralrørdefekter (ryggraden).. Siden du skrev at testene før IKM var negative men 13dager over IKM svakt positive så høres det ut som du er gravid men produserer sent.. Men du vet jo ingenting sikkert før du får noen ordentlige svar (tester, ingen menstruasjon/TR eller lignende).
            Mvh Undre.
            Last edited by undre27; 15-05-17, 17:24.

Comment

Ok, takk det skal jeg gjøre. Er bedre å være på den sikre siden, enn å vente til jeg får svar)

Comment

Ok, takk det skal jeg gjøre. Er bedre å være på den sikre siden, enn å vente til jeg får svar)
                Har du fått tatt noen ny test eller fått noe svar??

Comment

Tok en test i dag tidlig som var negativ, så tenker jeg bare venter å ser om mensen kommer om en uke, hvis ikke, så blir det legetime. Har fremdeles en magefølelse på at jeg er gravid, og har alle symptomer fremdeles. Men jeg får bare vente å se

Comment

Working...
                  X