Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hjelp med bruk av Femar

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjelp med bruk av Femar

Hei alle sammen! Jeg har fått utskrevet femar for å se om jeg blir gravid på det mens vi står på venteliste på prøverørsbehandling. Av apoteket fikk jeg Letrozol Orifarm som skulle ha akkurat samme virkning så de, bare billigere utgave.
    Jeg skulle startet på disse syklusdag 3, men fikk de ikke på apoteket før idag (syklusdag 8). Må jeg vente til neste pp eller kan det tenkes at disse kan brukes fra syklusdag 8 også? Får ikke ringt gynekolog pga helg

Hei. Du må nok vente. Gyn har jo spesifisert hvilken dag dette skal tas. Jeg tror det har noe med at medikamentet skal være ute av kroppen når EL skjer, og derfor skal det tas fra dag 3 eller 5 litt avhengig av hva gyn legger opp til. Ved å starte dag 8 eller 9 kan du fortsatt ha medikamentet i kroppen ved EL, noe som kan være uheldig. Jeg husker riktignok ikke hva dette kunne forårsake. Fremfor alt, hør på legens anvisning!! Ikke begynn og behandle dere selv.

Comment

Opprinnelig lagt inn av mamma_mu Se innlegg
      Hei alle sammen! Jeg har fått utskrevet femar for å se om jeg blir gravid på det mens vi står på venteliste på prøverørsbehandling. Av apoteket fikk jeg Letrozol Orifarm som skulle ha akkurat samme virkning så de, bare billigere utgave.
      Jeg skulle startet på disse syklusdag 3, men fikk de ikke på apoteket før idag (syklusdag 8). Må jeg vente til neste pp eller kan det tenkes at disse kan brukes fra syklusdag 8 også? Får ikke ringt gynekolog pga helg
      Vente til nestensyklus, ellers kan du virkelig krølle til syklusene dine. Å da må du vente enda lengere! Gjør som legen sier

Comment

Takker og bukker! Da får vi vente til neste syklus

Comment

Working...
        X