Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Å prøve etter MA

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Å prøve etter MA

Hei! Jeg fikk på lørdag påvist MA. Skulle vært 11+3, men babyen ble målt til 9+0. Fikk i går tabletter for å sette hjemme, og jeg tror alt kom ut i går.. Det har vært noen tøffe dager, og jeg vet at det blir utrolig tøft å skulle prøve på nytt igjen i frykt for at det samme skal skje igjen.

Hvilke erfaringer har dere som har opplevd MA? Har det gått greit neste gang? Og har det tatt lang tid før dere ble gravide?
    Vi ønsker å følge anbefalingene om å vente minst 1 syklus.

Takker på forhånd for alle svar.

Opprinnelig lagt inn av Sissy_1 Se innlegg
    Hei! Jeg fikk på lørdag påvist MA. Skulle vært 11+3, men babyen ble målt til 9+0. Fikk i går tabletter for å sette hjemme, og jeg tror alt kom ut i går.. Det har vært noen tøffe dager, og jeg vet at det blir utrolig tøft å skulle prøve på nytt igjen i frykt for at det samme skal skje igjen.

Hvilke erfaringer har dere som har opplevd MA? Har det gått greit neste gang? Og har det tatt lang tid før dere ble gravide?
    Vi ønsker å følge anbefalingene om å vente minst 1 syklus.

Takker på forhånd for alle svar.
    3 MA bak meg oppdaget i uke 14+, 11+ og 9+. Innlagt med tablettkur (samme som du fikk med hjem) to av gangene, blødde angivelig av meg selv tredje gang. Blødde godt alle gangene. Begge de to på kur endte i rester, komplikasjoner, vedvarende svakt positive tester, styrtblødninger, blodtrykksfall og til slutt utskraping. Selv om ultralyd tilsa at kroppen ordnet opp selv. Den hvor jeg begynte å blø av meg selv og hadde enorme mengder var også inkomplett. Komplikasjoner og forsinkelser i prøveprosessen hver gang. Resultat innleggelse med utskraping(narkose). Tok 3, 2 og 1mnd før jeg fikk TR igjen grunnet komplikasjonene. Erfaring er at det for meg ikke ble lettere å bli gravid igjen enn om jeg aldri hadde vært gravid tidligere... Årsaken til at prosessen gikk raskere var at jeg hadde historikk bak meg til å banke i bordet med og dermed ble tatt seriøst mye tidligere.

Heldigvis er de fleste ikke like uheldige..

Mvh Undre.

Comment

De fleste får vel ut alt etter tablettkur, men jeg er også en av de hvor tablettene ikke fungerte. Hadde fortsatt positiv test en måned etter tablettkur, tross masse blødninger. Fikk utskrapning av rester noen dager etterpå. Så gikk det fire uker før mensen kom og vi startet å prøve på nytt. Ble gravid på eggløsninga to uker etterpå.

Det var noen slitsomme uker, men vel verdt babyen vi har i dag.

Masse lykke til!

Comment

Working...
      X