Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Prøver på nummer 2

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Frisør84
    replied
    Hei dere. Litt artig at du er her enda earane. Vi var prøvene rundt samme tid. Har en 2,5 gammel sønn og vi skal prøve på nr 2 nå. Vi brukte 3 år på nr 1 så nå er jeg spent på hvor lang tid neste tar.
    Så vi er sånn sett i samme båt marisma87. Holde kontakten fremover i prøveperioden??

Leave a comment:

• Earane
    replied
    Anbefaler at du leser hovedinnlegget til denne tråden
    https://forum.mammanett.no/forum/bli...C3%A3%C2%A5den

Leave a comment:

• marisma87
    replied
    Earane takk for flott og utfyllende svar. Ja jeg har fått venner her inne jeg ☺ Var ganske aktiv for noen år tilbake. Hm beklager at jeg spør men hva er temping (tar man temperaturen da eller, er slik det høres ut

Leave a comment:

• Earane
    replied
    Mammanett er ikke like aktiv som før det var omlegging og ny struktur her, dessverre. Var mange som ikke likte endringen. Men det er folk som deg som holder det fortsatt i live

Over til problemet ditt, så har jeg vært akkurat der du er. Nr.1 satt på første forsøk, så jeg ble mildt sagt frustrert da vi prøvde på nr.2 og månedene gikk uten hell. Som deg hadde jeg veldig uregelmessig syklus. Kunne lett gå 40-50 dager mellom hver mens. Jeg hadde fertilitetsmotor, men den var det lite nytte i.
    Det man MÅ ha for å lage barn er eggløsning. Og for å klare å ha mye sex rundt denne tiden må den kartlegges, og dersom man har lang og uregelmessig syklus så sier det seg selv at det kan være slitsomt og langtekkelig. En av løsningene for meg var å starte med temping. Det var myye lettere å forholde seg til enn monitoren, og ikke minst veldig mye mer sikkert ift når eggløsning hadde vært. Temping er enkelt og gratis, og for meg ble det en trøst i å "holde på" med det da dagene sneglet seg avgårde. Følte at jeg 'gjorde' noe. Tempingen viste meg det jeg mistenkte, at jeg hadde sjeldent eggløsning. Jeg gikk til gynekolog for dette, og fikk medisin (metformin) da symptomene viste en grad av pcos. Jeg ble gravid på første eggløsning etter dette, 13 måneder etter vi startet prøvingen.

Så det første du må gjøre er å finne ut om du har eggløsning, og når. Om du har noe særlig mer enn 30 dagers sykluser vil jeg anbefale at du gjør som meg - ta kontakt med en gynekolog. Kanskje det bare er en enkel medisin som skal til. Du har iallefall samme håp som jeg hadde - dere har klart det før, og kan klare det igjen! Vi fikk forresten en nr.3 også i denne historien, så det er absolutt mulig at det løsner. Bare ikke gi opp

Leave a comment:

• marisma87
    replied
    Sissy_1 Takk for svar. Er det bare meg eller er ikke mammanett så aktivt som det en gang var? Det var leit å høre at den siste endte i MA mange klemmer. Fertilitetsmonitoren fungerer slik at jeg skriver inn når jeg har menstrasjon, må skrive opp innen de 4 første dagene en har fått mens og ca kl slett. Deretter setter monitoren opp testdager, dvs dager hvor jeg tester morgen urin (sorry for ekkel forklaring, but it is what it is ☺). De fleste dager er lave, men noen er høye (dvs økning i østrogen o.l. da er det større sjangse å bli gravid (med andre ord mest fruktbar, er da en har el). Mitt problem er bare at jeg ikke har menstrasjon hver mnd. Så monotoren virker bra når jeg har mens, men syklusene mine er tydeligvis veldig lange i mellom.

Skal få booka time hos legen. Har høy sjangse i dag faktisk haha så vi kjører på. Håper snart vår tur kommer igjen.

skal du ha flere?

Ha en flott dag☺

Leave a comment:

• Sissy_1
    replied
    Hei! Har ingen erfaring med fertilitetsmonitor, da det klaffet første runde med første, og med nr 2 ble vi uplanlagt gravid, den siste endte dessverre i MA i uke 11.
    Tester du etter el? Vet du om du har el? Jeg ville tatt en tur til legen dersom dere allerede har prøvd et år!
    Masse lykke til! Og gjeeerne oppdater

Leave a comment:

• marisma87
    started a topic Prøver på nummer 2

Prøver på nummer 2

Hei alle andre prøverer der ute☺ I 2012 fikk jeg mitt første barn en flott gutt, har ikke vært noe særlig aktiv her på mammanett etter det. Dessverre, er jo mange kjekke folk her inne.

Men over til det som gnager meg for tiden, og sikkert flere av dere her inne. Det har seg nemlig slik at jeg og min forlovede prøver å bli gravid med nummer 2. Det er et veldig stort ønske vi har. Vi har prøvd aktiv i over 1 år, uten hell. Vi har kjøpt clearblue fertilitetsmonitor nå, men problemet er at jeg har veldig uregelmessig mens syklus, så noen ganger sier monitoren at det er for lang tid mellom hver syklus. Skjønner ikke helt hvor dette ikke vil gå. Med barn 1 gikk det på første forsøk og jeg er med samme mann jeg prøver på nummer 2 også. Blir skikkelig lei meg av det hele. Føler at jeg ikke duger. Off. Ble litt lei meg her nå.

spørsmålet til andre som er i samme båt, hva har dere gjort? Trenger sårt råd. Vi begge ønsker flere barn. Blir så lei meg av at jeg ikke klarer dette.
Working...
X