Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Fertilitets monitor- tråden #2

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fertilitets monitor- tråden #2

Hei..
    Er i 2 PP og har valgt å kjøpe meg Clearblue fertilitetsmonitor og lurer litt på hvilke erfaring dere har med den??

Sv: Deres erfaring med Clearblue Fertilitetsmonitor??

Aldri prøvd den selv, da jeg heller valgte å kjøpe sånn EL og graviditetstester/strimmler på ebay for 4dobbel så mindre pris... Etter selv å ha lest at CB sine tester er rådyre iforhold til hva du feks finner på nett... Men om den er enklere å bruke ...det vet jeg ikke... Kansje noen andre har noen innspill?

Comment

Jeg var prøver i to år++ før jeg kjøpte meg den monitoren, brukte den 1 pp og da satt spiren Så kommer til å bruke den igjen når vi skal prøve på nr to! Bør prøves mener jeg

Comment

Jeg kjøpte meg det, men før jeg fikk prøvd den ut så var jeg visst gravid men har en venninne som bruker den. Hun er fortsatt ikke gravid, så kan være like greit med el-tester fra billigtester. Men det er jo alt etter hva du føler du trenger

Comment

Har bestilt meg CB fertilitetsmonitor i dag. Den var på tilbud hos Vitus, så den kosta 979kr. Absolutt verdt pengene om det viser seg at vi får full klaff nå Teststrimler bestilte jeg fra billigetester.no. En 20pk kostet 199kr mot 359kr hos Vitus...
          Neste PP begynner ca om ei uke, så da satser jeg på at alt er på plass innen den tid, sånn at jeg kommer igang Kjenner jeg er litt spent nå! Gøy å lese om prøvere som har holdt på en stund, som har fått det til å klaffe med denne.
          Utfordringen min er at min andre halvdel jobber på sjøen, dermed så går vi glipp av flere PP'er, dessuten passer det ikke alltid like bra inn i turnusen hans, da han jobber 4 uker av og 4 uker på, og min syklus er på +/- 32 dager. Skal bli gøy å kunne følge med på monitoren hvordan ting ligger an, og krysser fingrene for at det går bra

Comment

Har kjøpt sånn ferilitetsmonitor selv, men skal ha mensen om ca en uke så da får vi se om jeg får prøvd den. Får egentlig bare håpe at jeg får klaff i stede og ikke får mensen, men det vil tiden vise

Comment

Fertilitets monitor- tråden #2

Lagen en ny tråd for dere som ønsker å dele erfaringer om clear blue fertilitetsmonitor og evt andre fertilitets monitorer

Comment

Sv: Fertilitets monitor- tråden #2

Huffda,men den skal vel gå på lav siste pinne?fortsett med strimmel så kommer den nok pyton når kroppene tuller med oss rugemor:/ huff ja,leter sånn etter symptomer at jeg lager sikkert egne tegn er konstant på google og FF for å se om det er noen som har hatt det slik som meg og testet positivt haha
                31/5-13 fikk vi en en liten englejente
                Nå prøver vi på en til Eller den barnløse hverdagen er tung å takle..

Comment

Kjedelig at den aldri nådde MAX, Rugemor... Det var sånn at dette var din første måned med CBFM? Jeg fikk heller ikke max første måned... Hadde høy ti dager første måned med CBFM, men fikk aldri max. Andre måned derimot, da fikk jeg max etter en dag med høy... Har lest det er mange som har det sånn at de ikke får max første måned. Det blir på en måte som en innkjøringsfase, der monitoren skal lære kroppen og kjenne.
                  Første måneden min måtte jeg teste 20 dager, dag 6-14 lav, dag 15-24 høy og dag 25 lav.
                  Andre måned bad CBFM ikke om test før dag 9, da ble det slik: dag 9-12 lav, dag 13 høy, dag 14-15 max, dag 16 høy og dag 17-18 lav...
                  Nå, i tredje måned, bad CBFM om første test dag 8, til nå er det som dette: dag 8-10 lav, dag 11-12 høy
                  Forhåpentligvis er max rett rundt hjørnet... Håper virkelig vi får det til å klaffe denne gangen. Har ei venninne som fikk sin andre jente i helga, og kjenner at jeg er meget klar for at det skal bli min tur snart! Vi har ingen barn fra før, selv om vår kjære hund prøver å være baby så ofte han kan og helst vil ligge i fanget (og han er ingen veskehund... Han veier rundt 45 kg!) Siden sjansen er størst for å klaffe på høy og max, økes innsatsen nå fremover! Så i kveld skal vi ha det koselig i heimen

Comment

CB fertilitetsmonitor, flere som har problemer eller kan hjelpe meg!!?

Jeg og samboeren har nettop kjøp CBFM, er på dag 4 i mensen, å prøver hver dag, men får bare ett tegn på monitoren så betyr at jeg skal ta ut urinstixn.. hva gjør jeg feil?? Har lest over bruksmanualen 100 ganger, og blir veldig frustrert når den aldri leser av prøven, men bare ber meg ta den ut, MED EN GANG jeg har satt den inn..

Jeg har veldig uregelmessig mens, derfor tenkte vi at dette var en god hjelp for oss til å finne EL dagene mine, men som dere leser er dette uten hell... Blir veeeeldig frustrert og lei!!

Comment

Sv: CB fertilitetsmonitor, flere som har problemer eller kan hjelpe meg!!?

Hei. Du skal ikke ta urinprøver før dag 6 i syklusen. I tillegg må du sørge for å ta den til det tidspunktet som du startet monitoren monitoren gir selv beskjed om at du kan teste urinen ved at tegnet blinker på displayet når du slår den på. Masse lykke til

Comment

hvor mange prøveperioder med FM trengte dere??

Jeg og kjæresten er i vår 1 PP nå med CBFM, dette er spennt!!! tok det lang tid/mange PP før det klaffet med dere andre?

Comment

vi har første PP nå, ingen erfaring med FM fra før, så dette er spennt Sluttet på p-plaster på mai, så håper det blir snart nå!! intresangt å lese andres erfaringer med FM

Comment

Hei prøvepar23 Der er en annen tråd som er litt mer aktiv angående CBFM: http://mammanett.no/forum/showthread.php?86422-Fertilitets-monitor-tråden-2 Der legger folk inn testresultater (og skravler litt utenom innimellom ) om du vil være med på det Den forrige tråden ble full, så den nye er såvidt åpnet, men om du vil lese litt mer om andre, så er den gamle tråden denne: http://mammanett.no/forum/showthread.php?53969-CBFM-tråden/page40

Comment

Dag 14 og 15 fikk jeg MAX! Så da gikk det som det "måtte" gå i går, så får vi følge det opp i kveld Vi har det heldigvis fortsatt gøy, det er ikke sånn at det skal være sånn pliktgreier bare fordi monitoren sier kjør på. Så med to dager max nå, så antar jeg at monitoren da viser høy i morgen, og etter hva jeg har lest, bør også denne dagen brukes fornuftig Da blir vel syklusen min som dette:

CBFM-syklus 3:
                              DAG 8-10:
                              LAV
                              DAG 11-13:
                              HØY
                              DAG 14-15 :
                              MAX!!
                              DAG 16:HØY?
                              DAG 17: LAV?

Så da vil nok siste testdag denne syklusen være lørdag, med all sannsynlighet lav som resultat. Det passer egentlig veldig bra, siden vi reiser til Gran Canaria lørdagsformiddag. Da slipper vi å tenke på testing når vi er på tur, og når vi kommer hjem igjen begynner det å nærme seg at vi kan ta første g-test Håper 3 er vårt lykketall, og at CBFM syklus 3 er vår måned
                              Last edited by Lille-Trille; 18-10-12, 09:44.

Comment

Working...
                              X