Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Fertilitets monitor- tråden #2

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sv: Fertilitets monitor- tråden #2

Opprinnelig lagt inn av Rugemor Se innlegg
    Siden jeg ikke har hatt el på evigheter har jeg i det siste bare brukt billig tester. De viser to nesten like streker hele tiden (pga. PCO) og av og til ser de nesten like ut synes nå jeg. Men i dag er test streken uten tvil mørkere Tok en på morgenen og en nå på ettermiddagen. Og positiv, det er den. Nå er det bare å vente på at mannen skal komme hjem i kveld;-) Tok en test i går ettermiddag og den var negativ og siden el er ventet 24-48 timer etter positiv test så skal det vel klaffe bra. Bare krysse fingrene for at spiren sitter
    Whoho peis på!! Så bra du finner el,så er det bare å håpe cella finner gullegget
    her er jeg på dag 11 så hvis pergo virker på meg skal den vel være her om noen dager spennende tider
    31/5-13 fikk vi en en liten englejente
    Nå prøver vi på en til Eller den barnløse hverdagen er tung å takle..

Comment

har noen opplevd dette????? min monitor står i høy nå.det har den gjort i 4 dager nå.men her om dagen så jeg 2 streker. nå er vi snart på dag 14 men jeg ser kun 1 strek på testene.
      hva betyr det.??????? huske jeg rett sist så fikk jeg et lite tegn av 2 streker på dag 14.men så forsvinner streken igjen.

Comment

Opprinnelig lagt inn av lille my. Se innlegg
        har noen opplevd dette????? min monitor står i høy nå.det har den gjort i 4 dager nå.men her om dagen så jeg 2 streker. nå er vi snart på dag 14 men jeg ser kun 1 strek på testene.
        hva betyr det.??????? huske jeg rett sist så fikk jeg et lite tegn av 2 streker på dag 14.men så forsvinner streken igjen.
        Det vil bestandig være 2 streker på pinna.men test streken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken for at den er positiv,men prøv og ikke tolk streken selv,når du har el stigning vil monitoren vise 3 streker og et egg på den øverste mine test streker varierer gjennom hele syklusen,dag 9 kan være sterkere enn dag 11 og alikavel få knallpositiv på dag 12-13

Comment

jeg står å stusser.er på dag 14. min vanlige el.null tegn til el. har fremdeles max.andre streken klarer jeg ikke å se en gang. null tegn til el slim. har ikke sett det sia mai ifjor.nå er det likssom bare litt hvit utflod. lotion aktig.men har fått max alle måndene.
          gleder meg til gynikolog time nå.26 feb.er lei av å gå med 100 spørsmål.

Comment

Har du fått 3 strek på monitoren?har du til vanlig regelmessig syklus?skjønner ikke helt jeg..har du hatt max mange dager på rad?altså 3 streker?jeg får bare el slim i noen timer,så noen ganger går jeg glipp av det,er ikke alle som har slim lenge..

Comment

Heeeei

Anbefaler dere denne fertilitetsmonitoren? Hvordan funker den? Holder det ikke med el tester og temping når man leter etter el.

Comment

Den er veldig grei syns jeg man trykker inn"mens" knappen dagen man får mens(og inntil 5 dager etter første blødningsdag) så teller den dager for deg,så fra dag 6 eller 9 blir du bedt om første test,da tar du som vanlig el test,og setter i masknen som leser av for deg.så vil du de første dagene få 1 strek,som er lav fertilitet(ikke mulighet å bli gravid de dagene.
                så vil du få 2 streker som er høy fertilitet(kan bli gravid med sex på de dagene siden LH stigning kan være rett rundt hjørnet.
                Når maskinen registrerer LH stigning får du 3 streker som betyr max fertilitet og da vil du få eggløsning
                Etter at jeg begynte bruke min fikk jeg en aha opplevelse,jeg som har sykluser på 28-29 dager når jeg ikke har mellomblødning ,trodde heelt sikkert el var 14-15..men jeg har tidligere og vet da med sikkerhet at jeg har bommet på el..maskinen finner el hos meg dag 12..den er veldig grei med at man slipper tolke streker på pinnene selv..men jeg bruker billigtester i tilegg for å teste på ettermiddag.
                På maskinen har du bare 6 timer iløpet av et døgn som d kan teste på.så man må passe på at når man trykker inn"mens"knappen setter du testintervall 3 timer før og etter det tidspunktet.jeg bruker trykke inn kl 9,da har jeg testetid fra 6-12

Comment

Jeg har og babycomp som måler temp.men for meg passer den ikke,med mine uforutsigbare sykluser.så den tror jeg jeg skal selge..den passer best for de med regelmessigesykluser.

Comment

Opprinnelig lagt inn av tilly85 Se innlegg
                    Jeg har og babycomp som måler temp.men for meg passer den ikke,med mine uforutsigbare sykluser.så den tror jeg jeg skal selge..den passer best for de med regelmessigesykluser.
                    He he, kjente eg følte meg super blond.. syntes det hørtes innviklet ut. Får se etter denne mnd om dette kan være noe for meg.
                    Vurderer høre med gyn om jeg kan få prøve crinone pga kort lutealfase...eller den er jo lang nok iforhold til mens, men spotter jo allerede 9-11 dpo hver mnd..
                    Får ringe og spørre.
                    Hva e babycomp?

Comment

Vanlige eggløsnings tester blir positive 24-48 timer før eggløsning og gir deg bare et par dager med sjangse for å bli gravid. Monitoren derimot gir beskjed så fort den merker LH økning og gir derfor 5-6 dager med sjanse for å bli gravid. Den er veldig lett å skjønne;-)

Comment

Tilly85, hvordan går det med eggløsning? Skjer det noe snart???

Comment

Opprinnelig lagt inn av Rugemor Se innlegg
                          Vanlige eggløsnings tester blir positive 24-48 timer før eggløsning og gir deg bare et par dager med sjangse for å bli gravid. Monitoren derimot gir beskjed så fort den merker LH økning og gir derfor 5-6 dager med sjanse for å bli gravid. Den er veldig lett å skjønne;-)
                          Hva koster de da? Får vurdere en slik neste pp, denne pp tar vi alt som det kommer

Comment

Haha..må le litt når jeg leser min forklaring..nooe innviklet..
                            men hvertfall,den er suuuperenkel og skjønne..å jeg stoler mer på den enn min evne til å tolke billigtester
                            du kan også finne en billig brukt på nettet.
                            Anbefaler den nå har jeg ikke blitt gravid på den da,meen vi nermer oss

Comment

Hvordan går det med dere andre?jeg er på dag 15 av første pergo mnd..å monitoren har vært på høy siden dag 6..ikke sett snurten til max!! kjedelig at syklusen skal bli lengre på pergo..jaja..vi sexer annenhver dag fra begynnelse til slutt,så det skal visst være noen svømmere klare uansett

Comment

Opprinnelig lagt inn av Madde Se innlegg
                                Hva koster de da? Får vurdere en slik neste pp, denne pp tar vi alt som det kommer
                                De koster vel rundt 1300-1500 ny ..så kjøper du testpinner med 20 i pakken til 200 kr på nettet.
                                selve maskinen kan du kjøpe brukt på nettet til 400-500..

Comment

Working...
                                X