Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Graviditetstester, positiv eller negativ?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Graviditetstester, positiv eller negativ?

Gratulerer kjenner meg veldig igjen i følelsen. Prøvde 1år, gikk på 2 runde m pergo Er imorgen 5+5. Såå nå må den klamre seg fast i 6 uker til. Er lang ventetid Jeg fikk se fosterposen forrige uke, ny ul om en uke for å se etter hjerteslag!! For spennende!!!!!
    Heldigvis ferie en uke nå, så håper vi å se ett hjerte slå etter ferien
    Nyyyt det og tørr å glede dere litt vi kan uansett ikke styre utfallet selv. Jeg prøver å holde roen og å tenke positivt. Men teller ned hver dag....!!!

Comment

Opprinnelig lagt inn av Madde Se innlegg
      Gratulerer kjenner meg veldig igjen i følelsen. Prøvde 1år, gikk på 2 runde m pergo Er imorgen 5+5. Såå nå må den klamre seg fast i 6 uker til. Er lang ventetid Jeg fikk se fosterposen forrige uke, ny ul om en uke for å se etter hjerteslag!! For spennende!!!!!
      Heldigvis ferie en uke nå, så håper vi å se ett hjerte slå etter ferien
      Nyyyt det og tørr å glede dere litt vi kan uansett ikke styre utfallet selv. Jeg prøver å holde roen og å tenke positivt. Men teller ned hver dag....!!!
      Gratulerer til deg også. Blir spennende å få se hjerteslagene! Skal til legen i morgen for å få bekreftet graviditeten. Stakkars lege, jeg har 1000 spørsmål

Comment

Hei dere jeg hadde en veldig inntens drøm der jeg var gravid og tokn2 positiver tester.. Jeg bråå våknet tok en test og den var positiv, tok faktisk 3 men jeg er fortsatt litt i tvil, skal ha mensen den 4, så får se om den kommer..

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	19.1 KB
ID:	2282802

Comment

Opprinnelig lagt inn av Ritus55 Se innlegg
          Hei dere jeg hadde en veldig inntens drøm der jeg var gravid og tokn2 positiver tester.. Jeg bråå våknet tok en test og den var positiv, tok faktisk 3 men jeg er fortsatt litt i tvil, skal ha mensen den 4, så får se om den kommer..

[ATTACH=CONFIG]44155[/ATTACH]
          Disse såg nå positive ut! Gratulerer så masse Jeg har tatt fire og i går var jeg til legen å tok blodprøve. Får svar om noen dager, men tror nok jeg er gravid. Ikke helt godt opp for oss enda

Comment

Opprinnelig lagt inn av Lutto Se innlegg
            Disse såg nå positive ut! Gratulerer så masse Jeg har tatt fire og i går var jeg til legen å tok blodprøve. Får svar om noen dager, men tror nok jeg er gravid. Ikke helt godt opp for oss enda
            Takk for det gratulerer hos dere også!! Var til legen idag og fikk bekreftet det, er 5 uker på vei og skal tilbake 10 juni.. Hittil er det ingen morgenkvalme eller noe, kjenner bare litt stikkinger i magen av og til
            Hvorfor tok du blodprøve og ikke vanlig test til legen?

Comment

Takk for det gratulerer hos dere også!! Var til legen idag og fikk bekreftet det, er 5 uker på vei og skal tilbake 10 juni.. Hittil er det ingen morgenkvalme eller noe, kjenner bare litt stikkinger i magen av og til
              Hvorfor tok du blodprøve og ikke vanlig test til legen?
              Har en lege det er lang ventetid hos, derfor tok jeg bare en tur til Volvat. Bare for å få det bekreftet. Vi har prøvd så lenge at vi nesten ikke tror det enda. Fått time til ultralyd 22 mai hos fastlegen min, er også fem uker på vei Ikke morgenkvalme her enda, men det kunne visst dukke opp fra uke seks.... Håper jeg slipper unna det verste. Det eneste er litt murringer også er jeg blitt veldig trøtt + mistet litt matlyst. Det var visst også vanlig. Legen på Volvat mente jeg kunne ha termin 1 januar, men siden jeg hadde en syklus på 31 dager havner vi nærmere 4. januar. Bare å krysse fingrene for at alt går fint!

Comment

Opprinnelig lagt inn av Lutto Se innlegg
                Har en lege det er lang ventetid hos, derfor tok jeg bare en tur til Volvat. Bare for å få det bekreftet. Vi har prøvd så lenge at vi nesten ikke tror det enda. Fått time til ultralyd 22 mai hos fastlegen min, er også fem uker på vei Ikke morgenkvalme her enda, men det kunne visst dukke opp fra uke seks.... Håper jeg slipper unna det verste. Det eneste er litt murringer også er jeg blitt veldig trøtt + mistet litt matlyst. Det var visst også vanlig. Legen på Volvat mente jeg kunne ha termin 1 januar, men siden jeg hadde en syklus på 31 dager havner vi nærmere 4. januar. Bare å krysse fingrene for at alt går fint!
                Okei er veldig trøtt her også.. Vi hadde egentlig mistet litt trua, men da jeg ikke tenkte noe over det, skjedde det. Tror det er veldig mye psykisk også.. Hvor tidlig kan man dra til UL ? Ja, satser på at alt går fint. Synes tiden går så sagte fram til de 12 ukene :/

Comment

Okei er veldig trøtt her også.. Vi hadde egentlig mistet litt trua, men da jeg ikke tenkte noe over det, skjedde det. Tror det er veldig mye psykisk også.. Hvor tidlig kan man dra til UL ? Ja, satser på at alt går fint. Synes tiden går så sagte fram til de 12 ukene :/
                  Tror det skal gå greit å ta UL fra uke åtte, men vet ikke om dette er vanlig. Leser at det er mest vanlig i uke 12. Legen sa nå at det bare var å komme, så da bestilte vi likegodt en time. Tror jeg hadde gått på veggen om vi måtte vente til uke 12, men du får vite mer da Uke åtte er jo man egentlig ikke komme så langt på vei, men man kan se hjerteslagene. Kjønn og termin kan man ikke fastslå før i uke 12. http://www.klikk.no/emne/ultralyd

Comment

Hei Jeg har i mange mnd bestilt billigstrimler, både av EL-tester og g-tester. Syns dette har fungert veldig bra, da det fort blir dyrt i lengden å bruke f.eks clearblue tester.. Det som imidlertid skjedde denne mnd var at g-testene var negative, hver eneste dag, men mensen kom aldri... 4 dager etter IKM testet jeg, og kunne skimte en svak svak strek på billigstrimmelen. Tok clearblue test, og der var det en klar strek, i tillegg tok jeg digital test som sa "gravid". Testoman som jeg er så har jeg fortsatt testinga.. Klarer ikke helt å ta inn over meg at den faktisk var positiv...

I dag tok jeg en billigstrimmel igjen, men det er så vidt man skimter streken der.. Andre med lignende erfaring? Kan jo virke som det var noe feil med denne forsendelsen. Testene virket litt som at de "delte" seg fort. Altså på bakparten der det er blå farge og står Hcg... Den delen skilte seg liksom fra resten av pinnen... Skjønner?
                    Velsignet med ei lita tulle <3 Nå prøver vi lykken igjen

Comment

hei sizzi! akkurat sånn har jeg det med mine billigstrimler! har ca tre stk som er svakt positive, etter dette kun negativt, uansett morgen eller kveldurin... mine også løsner fra hverandre, rart egentlig.. men jeg aner ikke om det er jeg som fikk falsk positiv eller om jeg faktisk er gravid da jeg dreit i hele greia siden jeg har bare fått negative tester som sagt.. hmmm..

Comment

Opprinnelig lagt inn av mini.me Se innlegg
                        hei sizzi! akkurat sånn har jeg det med mine billigstrimler! har ca tre stk som er svakt positive, etter dette kun negativt, uansett morgen eller kveldurin... mine også løsner fra hverandre, rart egentlig.. men jeg aner ikke om det er jeg som fikk falsk positiv eller om jeg faktisk er gravid da jeg dreit i hele greia siden jeg har bare fått negative tester som sagt.. hmmm..
                        Det sies jo at "en strek er en strek". Jeg har sjekket flere tester etter at tidsfristen var gått ut, og da kunne jeg skimte en strek...
                        Har prøvd disse strimlene mange mnd, men kun denne siste mnd at de løsnet fra hverandre... Så jeg lurer på om det kan være noe galt med dem...
                        Har du ikke tatt f.eks clearblue da? Jeg ville prøvd det!! Når var IKM? Lykke til
                        Velsignet med ei lita tulle <3 Nå prøver vi lykken igjen

Comment

tingen er at det er ivf forsøk, men jeg er jo så utålmodig da vettø heeh... skal egentlig ikke teste før tirsdag.. men på torsdag kom det opp en meget klar strek etter tidsfristen, den var faktisk overraskende sterk... men etter dette, kun negative... tror nok det var noe feil siden jeg så på den etter tidsfristen, spes siden alle de andre er negative... har kjøpt en rfsu test som jeg tenkte jeg kunne ta i morgen (testegal, jeg??? hahahah) kan ikke si jeg har store troa, masse mensmurringer i mange dager nå... men som sagt, mine tester også faller fra hverandre, tror kanskje de ikke er helt bra...har prøvd de før å da har de ikke gått i oppløsning på denne måten... men du høres jo veldig gravid ut og det er jo kjempehyggelig, gratulerer så mye

Comment

Name:	oi.jpg
Views:	2
Size:	19.2 KB
ID:	2282830
                            Her er mine fra i går og i dag, svakt positivt test. har ikm på mandag eller tirsdag.
                            Brukte rfsu sine tester så er litt redd for at de skal være falsk positiv!

Comment

Ser jo veldig positiv ut jeg har aldri fått falsk positiv med rfsu test..

Comment

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	12.4 KB
ID:	2282902Nå er jeg spent!Er litt utydelig med jeg ser noe på alle 3!!! Og det er ca 10-12 dpo. Vet ikke for vi hadde jo prøve pause. Og hjelpes!!!! Må få kjøpt digital test. Finnes det på bensinstasjon ?

Comment

Working...
                                X