Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Syklusen etter man har mistet

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Syklusen etter man har mistet

Jeg tenkte det kunne være greit å ha en samlet tråd med korte svar her over hvordan man opplevde syklusen sin etter å ha mistet. Dette er noe de aller fleste som mister lurer på når de står oppi det selv.
    Det er selvsagt veldig individuelt, men dersom så mange som mulig svarer enkelt og greit her, så kanskje man kan hjelpe andre til hva man kanskje kan forvente seg.

1. Hvordan type abort hadde du (SA, MA, senabort o.l)

2. Gikk alt naturlig, eller hjelp i form av utskraping?

3. Hvor lang blødning hadde du etter aborten?

4. Når kom første eggløsning igjen etter aborten?
    2004 2010 2015

Sv: Syklusen etter man har mistet

Jeg har hatt to (edit: tre) aborter. Her er infoen etter den første:

1. Det var en SA i uke 5+6

2. Alt gikk naturlig da jeg plutselig begynte å blø, alt av graviditeten kom nok ut med blødningene den første dagen.

3. Jeg hadde blødning i 5 dager og spottet i en dag etter det.

4. Jeg fikk eggløsning 26 dager etter aborten startet (denne ble jeg også gravid på)
    -----------------------------------------------

Den andre aborten:

1. En senabort i uke 14+2. Etter UL uken før ble det klart at den lille var uforenelig med liv og vi måtte avslutte svangerskapet.

2. Ble dagpost på sykehuset, med tabletter (medisinsk abort). Alt gikk komplikasjonsfritt.

3. Jeg hadde frisk blødning i 7 dager, og spotting av og på i tre uker etter det. Det var mer spotting enn dager uten frem til EL.

4. Jeg fikk EL 34 dager etter at aborten ble utført. Dette er ca. 10 dager senere enn hva jeg vanligvis var vant med.

Her er bilde av testrekken min etter den siste senaborten her. Det ser ut til at når jeg kommer til 2 uker etter aborten, så er all hcg ute av kroppen min. Dag 10 er nemlig i dag, og den siste testen er er synlig men svaaak.

-----------------------------------------------

Den tredje aborten:

1. Det var en SA i uke 4+6

2. G-testene begynte å bli svakere, og så begynte jeg å spotte. Etter et par dager med spotting begynte jeg å blø skikkelig, og aborten var et faktum. Helt naturlig, og g-testene var blenda etter denne blødningen.

3. Spottet to dager i forkant, så startet blødningen. Og den varte i fire dager, med litt spotting i slutten. Akkurat like lang som en vanlig mensen hos meg er.

4. Jeg fikk eggløsning 22 dager etter aborten startet. Dette var 9 dager senere enn det jeg fikk EL på i pp'en før.
    Last edited by Earane; 26-08-14, 21:18.
    2004 2010 2015

Comment

1. Hadde MA i uke 10+1. Var på ultralyd som viste at hjertet hadde sluttet å slå.

2. Medisinsk abort med cytotec. Gikk veldig bra, uten komplikasjoner.

3. En uke med kraftig blødning, to uker med spotting så en 5 dager med kraftig blødning før det ble mindre og mindre.. Mest sannsynlig mensen den siste uken.

4. Usikker enda. Skal ha til uken om alt går etter planen ;-)
      Lillegutt 12.2011
      MA 11.2013
      Håper på en liten eller i 2014

Comment

Sa 5+0
        Kroppen ordnet opp selv naturlig
        Blødde en uke, som vanlig tr
        El kom 2 dager senere enn vanlig, altså dag 16 isteden for 14 etter første tr dag.
        00,03,1214

Comment

Jeg har mistet 2 ganger i år. Første gangen var i april. Da var jeg 12 uker på vei. Så mistet jeg 1. Nov da var jeg 9 uker på vei. Deler dem inn.

1. SA i uke 12.
          2. Jeg fikk ekstreme smerter og begynte å blø. Ble innlagt på Ullevål Sykehus. Her Fikk jeg først 3 cytotec, men siden ikke alt kom ut, så måtte jeg ha en utskraping dagen etter.
          3. Jeg blødde i 3 dager.
          4. Jeg fikk EL 4 uker senere.

—----------------------------------------
          1. MA. Jeg var på UL i uke 9. Da hadde hjertet sluttet å slå.
          2. Utskraping.
          3. Jeg blødde i 4 dager, og spottet i 5 dager.
          4. Jeg fikk EL 7 uker senere
          Last edited by Lillyane; 06-01-14, 00:16.
          Nedtelling til mirakelet. MA 9 uker (nov, 13). SA 12 uker (april, 13)

Comment

Hei!

Slik var det for meg:

1. MA oppdaget uke 10+4
            2. Pillekur på sykehuset (husker ikke merket) 2 runder med piller på sykehuset, kom ikke ut noen rester, bare blod. De sjekket meg og så rester som lå i livmormunnåpningen som du plukket ut manuelt. (ikke helt godt). Fikk med siste pillekur hjem. Mer blod og noe smårester kom ut de neste dagene, mest kom dag 3 etter jeg var på sykehuset.
            3. Blødde mest dag 3 etter pillekur, opphold 1-2 dager så mer blod i 2-3 dager som gikk over til spotting ca. 3 dager.
            4. 14 dager etter kom EL.

Syklus 2 etter MA kom EL cd 9 allerede, og ca fra cd 13 spottet jeg lysebrunt, sterke smerte i livmor cd 16, mer brunt slim, rester og annen "moro" de neste 5 dagene som gikk over i mens. (Legen min trodde ihvertfall at dette var mer rester av graviditeten som kom ut)

Nå er jeg i syklus 3 og det virker som om jeg har EL nå, cd 14-15. Håper på at alt er som det skal der inne så det han flytte inn er ny der

Lykke til videre damer!!

Comment

1. Hadde SA 6+2.

2. Begynte å blø litt, så tok blødningene seg opp og jeg blødde masse, med en del klumper. Alt kom ut som det skulle.

3. Ca 7 dager med skikkelig blødning, så 2 dager med litt spotting.
              4. Har ikke fått noen positiv EL-test enda, og IKM var for 6 dager siden. Har ikke fått mens heller siden SA.

Comment

Jeg har hatt to aborter og en exu:

1.1: Vanlig SA i uke 6
                1.2: Vanlig SA i uke 9
                1.3: Ex.u oppdaget i uke 6

2.1:
                Gikk helt naturlig. Lite smerter. Var til GU for sjekk par ganger og alt så greit ut
                2.2: Gikk naturlig, hadde sjekk to ganger etterpå hvor alt så greit ut. Lite smerter
                2.3: Ex.u. som endte med en eggleder mindre

3.1:
                En uke, som vanlig mens
                3.2: Nesten fire uker, hvor det to ganger økte plutselig kraftig på og styrtblødde. De gangen fikk jeg henvisning til gu.
                3.3: Spottet litt dagen ex.u ble oppdaget, med noen dager uten noe etter operasjonen. Så hadde jeg en vanlig menslignende blødning tre dager etter.

4.1:
                Fikk tilbake tr som normalt, men testet ikke etter el denne gangen.
                4.2: Fikk el 39 dager etter saen startet (9 dager etter jeg sluttet å blø og 5 dager etter svak, svak positiv g-test)
                4.3: Fikk el som normalt.

Så kan jeg jo føye til at jeg ble gravid på PP2 etter sa nr 1 (som resulterte i ei lita jente), i PP1 etter sa nr. 2 (den endte forøvrig i ex.u) og i PP1 etter exu.
                Last edited by AnMari; 13-01-14, 11:50.
                2011 2014

Comment

1. Jeg hadde en SA i uke 8

2. Naturlig,

3. Blødde ca 1 uke, starta med litt blod i utfloden, så kraftige menssmerter - stoppa i en dag - deretter fossblødde jeg 5 dager

4. Hadde 8 uker og et ar dager mellom blødning og mens, er ikke så sikker iht eggløsning

Comment

1: SA i uke 5
                    2: naturlig men sterke smerter.
                    3: blødd 7 dager. 3 dager med litt spotting
                    4: fikk el 2 dager etter forventet. (gravid igjen på første el)
                    Last edited by nine2; 03-02-14, 20:47.

Comment

1. Hadde senabort 14+3, ikke noe galt med gutten, men jeg hadde fått en infeksjon..
                      2. Hadde utskraping rett etter jeg hadde født så de var sikre på alt var kommet ut.
                      3. Jeg blødde i ca 2 uker, fikk mensen tilbake 21. Nov. Mista 21. Okt..
                      4. Eggløsning er jeg ikke helt sikker på når jeg fikk tilbake..

Leste du også hadde en senabort så håper du kommer like fort tilbake til normal syklus som jeg gjorde.. Håper alt står bra til med deg, på tanke på hva du har gått igjennom..

Comment

1. MA i uke 9.
                        2. Medisinsk abort med Cytotec. Lite smerter, lite blødning (fikk ikke mye på en gang) noen få små klumper. Bekreftet på ul at alt er ute.
                        3. Småblødde i ca 2 uker.
                        4. EL 4 1/2 uke etter Oppstart av med.abort.
                        https://forum.mammanett.no/forum/dag...-penalet-vol-2

Comment

1. SA i uke 8 (17 mai)
                          2. Kroppen ordna opp selv, naturlig
                          3. Spottet med litt ferskt blod innimellom, fra 17 til 21 mai, deretter blødde jeg 1 uke som normal mens, spottet litt noen dager etterpå.
                          4. Aner ikke om jeg har hatt eggløsning (ikke hatt el.slim siden april) fikk mensblødning (tror det var det) 15 juni. Venter på tanta per i dag.

Comment

Hatt 2 aborter nå i år..
                            Nr1. 1. Ukomplett spontanabort. Oppdaget i uke 13. Etter blødninger og magekramper. Dette på april.
                            2. Utskrapning
                            3.Blødde sparsomt i ca 1 uke. En del stikkinger nederst i magen.
                            4. Usikker på el. Men fikk ikke første mens før 8-9 uker. Rar mens egentlig.

Abort nr 2. August
                            1.ekstra oppfølging. Sett liv i uke7. Liten blødning i uke8. Gyn pol, og hjertet hadde sluttet å slå. Var sett 2 fostersekker på første ul, men liv i kun den ene på senere ul. Trolig kroppen som reagerte på den tomme sekken.
                            2. Cytotek tbl uten effekt. Utskrapning dagen etter.
                            3. Blødninger/spotting i nesten 2 uker. Blødd mye enkelte ganger. + mye mere ubehag i magen.
                            4. 3uker siden operasjon. Venter på el/mens.

Comment

Re: Syklusen etter man har mistet

1. MA i uke 6,ble oppdaget på ul i uke 9-10
                              2. To runder med cytotec, noe virkning men mye rester som gav enorme smerter! Endte med utskraping 1 uke etter første runde med cytotec.
                              3.blødde i 10 dager
                              4.fikk mensen igjen 4 uker etter utskraping, usikkert når EL var!

Totalt gikk det 3 uker fra vi fikk vite om ma'en til det hele var over, og jeg håper at jeg aldri må oppleve dette igjen! Og skulle vi være så uheldig å oppleve det, så forlanger jeg utskraping på dagen!

Comment

Working...
                              X