Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Heisann prøvere

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Heisann prøvere

Da har jeg funnet veien inn på et forum. Ganske enkelt fordi jeg føler meg som verdens best ensomme kvinne.
    Vi har vært prøvere en god stund nå og mens alle rundt oss blir gravide, er det ingen spire her enda.

Nå i januar tok vi endelig turen til legen og fortalte om den lange prøvetiden og nå venter vi på time på sykehuset for å se om det kanskje er noe galt med kroppen. Vi har en sønn på fire fra før og han satt på første forsøk. Vi mistet i uke 11 i 2010, så det kan jo hende det er noe som skjedde med kroppen under graviditet/fødsel...?

Nå kjenner jeg at det hele begynner å slite på psyken og gå ut over hverdagen. Sexlivet er også dypt preget av prøvingen, samt at jeg også føler meg bundet til å leve som en gravid, selv om jeg ikke er det.

Er det noen i samme sitasjon som meg? Eller er jeg like alene som jeg føler meg?

Sv: Heisann prøvere

Hei

Jeg og min mann har prøvd en lang stund nå, men ingen spire her heller. Syns det er veldig tungt når alle våre venner har begynt med runde nr to med barn, mens vi sitter her med kunn håpet.

Jeg merker at mine tanker påvirker veldig hverdagen, jobb og generelt alt. Sexlivet er også preget, vi har vel begge lyst men merker vel presset av at vi " må".

Håper dere får positive svar hos legen
    Håper å en spire i 2014

Comment

Godt å høre at vi er flere.

I begynnelsen var det greit, men over etter ett år etter vi begynte medprøving kjenner jeg at det er tungt. Når folk begynner å snakke om at vi snart skulle hatt nummer to så er det vanskelig å snakke om det. I helgen endte jeg opp med å si at vi ikke kommer til å få flere barn. Så kjedelig å prøve å forklare folk hvordan man kan prøve så lenge uten at det klaffer og det ender alltid med usmakelige spøker og dårlig stemmning.

...men selv kjenner jeg hvor klar jeg er for å bære et barn til. Hvor mye jeg ønsker meg den spirer som ikke har slått bosatt seg enda. Det er en veldig følsom prosess og jeg håper vi snart får muligheten til å starte den.

Jeg håper det snart skjer for dere også

Comment

Hei. Jeg og samboeren min var faktisk til legen og ble henvist for utredning i dag. Det kjennes utrolig tungt i perioder, spesielt det slaget man får hver måned når enda en prøveperiode feilet. Hjelper å få skylt ut litt følelser her innimellom da! Godt å høre at andre sitter med samme tanker og følelser

Comment

Velkommen så masse hit Sofie87 Trist å høre at dere sliter sånn med å få nr.2. Jeg kjenner til følelsen, vi har 6 1/2 år mellom våre barn. Men ikke gi opp! Det er et godt skritt å finne veien inn hit. Her er det såå mye fin støtte, og ventetiden blir lettere å bære når man både kan snakke med problemene sine, og med jenter i lignende situasjoner.

Jeg tror jeg tør påstå at aborten du hadde i 2010 ikke har noe med at du ikke har blitt gravid igjen nå. Jeg har vært på mamma/prøverforum i 10 år nå, og aldri hørt om et tilfelle der det skulle ha skapt problemer. Hvordan har syklusen din vært de siste årene? Har du regelmessig mensen? eggløsning?
          Godt å høre at dere skal inn i systemet nå for å undersøke litt mer. Ofte er det ikke så mye som skal til!

Håper du kommer deg ut av den tunge boblen og prøver og leve som normalt utad. Så må du gjerne komme med tunge tanker og skriverier her inne. Anbefaler absolutt at du starter opp dagbok under underforumet prøvedagbøker. Både for din egen del, og så kan vi andre også stikke innom, heie, prate og generelt komme med råd.

Masse lykke til - håper vi alle får ønskespiren snart
          2004 2010 2015

Comment

Working...
          X