Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Noe galt?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Noe galt?

Jeg har ikke gått på noe prevansjon på over 1 år. Men er fortsatt ikke gravid begynner å bli bekymret for at det er noe galt. Hva skal jeg gjøre?? Er det noe som kan være lurt å gjøre for å bli fort gravid?? Begynner å bli veldig redd.. Å jeg har så lyst på baby

Sv: Noe galt?

Hei, så trist å høre at du har prøvd så lenge uten klaff
    Har du stabile sykluser, og får kartlagt EL hver prøveperiode?
    2004 2010 2015

Comment

Ja, den har hvertfall hvert veldig nøyaktig de 6 siste måndtene å regner alltid ut EL, mn sitter ennå ikke like skuffende hver gang mensen kommer ;(

Comment

Hvordan har du kartlagt EL, med tester?
        Det er frustrerende når man har mye sex rundt EL, men likevel ikke får klaff... Dersom dere har prøvd i 1 år så har dere krav på å få hjelp i helsevesenet vårt. Fastlegen kan henvise deg til utredning hos gynekolog. Har dere prøvd i mindre enn 1 år må du påkoste dette selv. Dog en privat gynekologtime ikke koster all verden da, for en første sjekk og en prat.
        Jeg vil tro du hos en gynekolog vil få en ultralyd for å sjekke ståa på eggstokker o.l. Også mulig mannen din kan få en henvisning for å teste svømmerne. Avhengig av hva man finner på de første undersøkelsene vil vise dere veien videre. Mange får hjelp med bare litt medisinhjekp f.eks.
        2004 2010 2015

Comment

Ja, har tenkt en stund på å bestille time. Men kvier meg litt, for er redd for hvordan svar og hva de kan finne evt. Har en datter på 5 fra før så er redd det er noe galt mn må vel bare hoppe i det, å bestille time

Comment

Da har vi vært i ganske lik situasjon. Vi begynte å prøve på nr.2 da datteren vår var rundt 4-5 år. Tenkte aldri over at det skulle bli noe problem, da hun var lett å få til. Men etter 4 måneders prøving var jeg helt gal av utålmodighet... skjønte at det var noe galt også, da syklusen var helt på styr. Fant ikke EL, ustabil mensen osv. Dro til privat gynekolog da. Det er ingenting å grue seg til Man får HJELP De ønsker virkelig å hjelpe deg, og de svarene de finner ut kan hjelpe til med det. Er jo kjipt hvis man får en diagnose såklart (jeg fikk PCO), men det betyr også at man kan får riktig hjelp tilpasset deg. Lykke til
            2004 2010 2015

Comment

Takk for svar fikk meg hvertfall til å innse at jeg må bestille den timen tusen hjertelig takk å håper det sitter snart 😇

Comment

Working...
              X