Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Merkelig med Clearblue.. Hva skjer?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Merkelig med Clearblue.. Hva skjer?

Jeg har brukt Clearblue eggløsningstester, den nye som skal vise fire fertile dager. Har billigteststrimmel også men ville se litt mer nøyaktig denne runden.

Fikk runding på onsdag, dag 10 i syklusen. Fødte en sønn i januar, så kan hende syklusen har blitt noe endret, fordi jeg har hatt 36 dagers syklus før. På torsdag, i går fikk jeg smil, bare én dag etter runding, dag 11 i syklusen. Altså, målte samme tid ca på morgenen, og stusser over at det ikke har vært sol-ikon (høy fertilitet) før smilikonet (maks fertilitet)

Vi prøvde tre ganger i går, da jeg trodde eggløsning var i boks.

I dag da jeg sjekket, så var det runding igjen, altså ingenting.

Jeg bekymrer meg forsvar det kan ha vært noe feil med Clearblue'en, og at den kan ha vist meg maks fertilitet i går, uten at det var sant? Kan den det?

Samt, den sluttet ikke å vise smilikonet i hele går, den lyser med smilet enda. Jeg har ikke gjort det feil, riktig utført prosedyre, vet godt hvordan de virker liksom. Den har fortsatt smilikonet lysende selv om pinnen er dratt ut. Det skal den jo ikke. Den skal etterhvert være blank, klar til neste måling.

Gikk innom apoteket, hun visste ikke hva det kom av, så jeg bare kjøpte en ny en (hadde kasta kvittering så da gikk det jo ikle å bytte den). Hadde spart urinprøve fra morgenurin i dag tidlig i sterile glass som jeg målte med med den nye pakka da jeg kom hjem, og den viste som nevnt over her bare runding.

Tror dere det var feil at jeg fikk smilikonet i går? Fader altså, jeg trodde liksom at vi hadde utført jobben skikkelig nå..

Vi skal prøve i kveld også, selv om det viste runding i dag.. Men funker det? Jeg vet jo ikke om jeg hadde eggløsning i går eller ikke, hvis jeg ikke kan stole på Clearblue.

Takk for svar

Sv: Merkelig med Clearblue.. Hva skjer?

Hvis du fikk barn for 2 mnd siden så spørs det om kroppen er klar enda, tar jo litt tid å få el når man ammer og etter fødsel..
    00,03,1214

Comment

Det er absolutt mulig å gå fra lav fertilitet til høy. Når på døgnet testet du, og hvor ofte? Hvis man har kort LH-topp så kan man oppleve dette med plutselig positivt.

Jeg vil tro at smilet du fikk var reellt. Eneste tilfellene jeg har hørt om slike tester som viser feil, er ved sykdom (hvis man f.eks har omgangssyken og er dehydrert). Og når det gjelder at smilet "sitter fast"... slik skal det visst være. Fryktelig irriterende, syns både jeg og mange flere!! Jeg bruker derfor ikke disse nye fra CB, men holder meg til de gamle. CB's svar på dette er visstnok at det ikke skal være nødvendig å teste videre når man har fått et smil Noe flere av oss jo vet ikke stemmer. Mange har jo positivt i flere dager (lang LH-topp), og er helt avhengig av å vite NÅR testen blir negativ igjen. Det går jo ikke med et innbrent smilefjes. Så nei, liker ikke disse testene.

Men for å konkludere så skulle man tro at ditt smil var reellt da. Det vil vel egentlig bare tiden vise... dersom du blir gravid eller får mensen om en to ukers tid.

Forresten: hvordan var/er billigtestene?
      2004 2010 2015

Comment

Jeg har utelukket hcg, er blendahvit to ganger graviditetstest forrige uke

Jeg ammer ikke.

Har hatt mensen forrige uke.

Har nok hatt/har eggløsning nå vil jeg tro ja. Men syklus er nok litt annerledes nå etter fødsel ser det ut som.

Ok, så utrolig irriterende at smilet skal sitte fast. Da er den jo ødelagt etterpå da. Godt jeg kjøpte en ny, ellers hadde jeg ikke fått målt i dag. Det var dyrt også.

Men er det ikke rart at det var sittende fast smilefjes i går morges og runding (altså ingenting) på samme tid i dag?

Når kan jeg forvente å ha hatt/ha eggløsning da? Vi prøvde tre ganger i går i løpet av dagen og kvelden. Er det noe vits å prøve igjen i dag da, når jeg fikk runding i dag tidlig? (Testet i ettermiddag med morgenurin oppbevart i sterilt glass på rett måte)

Billigteststrimmel er fra billigtester.no eller hva det het. Synes de er noe dritt, for de viser forskjellig, synes ikke de er pålitelige ifht eggløsning, kun for graviditet.

Comment

Hallo, hjelp?

Dere som har lest hele innlegget mitt, så s jeg jo at det var smilefjes torsdag, runding fredag. Og i går lørdag var det runding, og i dag igjen søndag er det smilefjes?!

Hva betyr dette?

Comment

Hm, litt rart med tom ring to dager imellom ja... Jeg har flere ganger opplevd annenhver gang med tom ring og smilefjes. Som oftest kommer det av når på døgnet man tester, hvor mye man har drukket, gått på do o.l. Men jeg må si at jeg ikke har noe fasit på det som du opplever...hmm... Jeg har hørt om sykluser der kroppen forsøker på EL, men ikke klarer det, og prøver igjen noe senere. Det kan jo være noe sånt.
            2004 2010 2015

Comment

Den dær 4 dagers CB er veldig forvirrende ! Kjøp heller de 2 dagers smil. Mye bedre! Mange har hatt problem med den dær.
              gutt 2003jente 2005

http://www.fertilityfriend.com/home/4ee93b

Comment

Takk for svar jenter!

Jeg har testet på samme tidspunkt, kjempekonsentrert urin alle gangene, også i dag. Morgenurin uten inntak av væske i løpet av natta..

Vi har prøvd masse på torsdag da den viste smilefjes, og allerede en gang nå da jeg gikk smilefjes igjen.

Fy fader, har brukt tusen spenn på to pakker Clearblue og har ganske mange sticks igjen, og når det kommer smilefjes blir smilet sittende fast, slik du under her forklarte meg.

Nå sitter spiren! Amen

Comment

Working...
                X