Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

mensen etter MA

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• mensen etter MA

Hei jenter!
    Jeg er ny her. Mamma til to fine barn, ei på 5 og en på 19 mnd. Var gravid med termin i september, men 20.februar ble det påvist MA, hvor babyen døde 8+5 - jeg skulle da vært 11+6. Hadde sett hjertet slå 7+4.

Det jeg nå lurer på, er om noen av dere har erfaringer med syklusen etter en MA. Jeg ble behandlet med cytotec, ikke utskrapning, fikk totalt 5 piller. Fredag 14.03 trodde jeg mensen var i anmarsj, men det ble med spotting tidlig på dagen. Lørdag var det ingenting å se, før litt spotting på ettermiddag, som ga seg før kvelden. I dag, søndag spotter jeg igjen.

Jeg kjenner jo at ønsket om å bli gravid igjen gjør at jeg får et naivt håp om en festeblødning, men den skal vel i så tilfelle være rundt IKM og ikke en-to uker før? Jordmor sa nemlig at EL gjerne fant sted 2-3 uker etter en MA, så hvis jeg regner 20. som dag 1 i en syklus, ville jo en EL vært mellom 5-12.03 og IKM med min normale 30 dager syklus lørdag NESTE helg.

Regner med dette er veldig individuelt, så vil gjerne høre deres tanker og erfaringer

Sv: mensen etter MA

Hei! Jeg hadde MA 25.november. Var på ul i uke 10 og fikk vite at lille sitt hjerte ikke lengre slo. Estimert til uke 8+5..

Fikk cytotec og blødde i ca 3 uker etter det, en uke med kraftig blødning og to uker med lite blødning/spotting. Så kom det en kraftig blødning igjen rett etter som varte en uke. Regnet det som første mens. Så gikk det 5 uker før jeg på nytt begynte å blø... Var da bare en dag eller noe med normal mensblødning så noen dager med litt/spotting.. De neste to ukene var det av og på med småblødninger... Kjempeirriterende! Når det ga seg så fikk jeg igjen mensen, og har nå ikke blødd siden det (venter mensen igjen neste uke/eller ikke ;-)) og håper at syklusen er i orden... Håper jo selvfølgelig på å bli gravid igjen snart! Har tatt lengre tid en jeg håper/trodde det skulle ta.

Er jo veldig forskjellig hvordan kroppen reagerer på en MA og hvor lang tid deg tar å komme inn igjen i normalen.. Har en venninne som ble gravid på første forsøk etter MA så kan jo gå det og! og noen tar noen måneder før de igjen er igang ;-)
    Lillegutt 12.2011
    MA 11.2013
    Håper på en liten eller i 2014

Comment

For meg tok det 9 uker etter cytotecokuren før jeg fikk mensen. Så tok det tre uker før jeg hadde en liten runde med spotting og deretter 5 uker før vanlig mens igjen. Lykke til og håper syklusen er på plass raskt!

Comment

Sjekke denne tråden, prøver å samle opp disse erfaringene her
        http://mammanett.no/forum/showthread...84#post3189284
        2004 2010 2015

Comment

takk, jeg får fylle inn der jeg også etter hvert =)

Comment

Working...
          X