Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Skjønner meg ikke på el.....

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Skjønner meg ikke på el.....

Hei! Første pp her og helt ny i "gamet"

Hilser på alle

Håper dere kan gjøre meg litt klokere...

Jeg hadde første mensdag den 26 februar og siste mensdag den 1 mars.
    El-testene mine viser at jeg hadde eggløsning f.o.m 13 mars t.o.m 14 mars. Har derfor hatt sex f.o.m 12 til nå i dag og regnet med el var over. El-testen viser også at jeg ikke lenger har el. MEN i følge el-kalkulator på foreldre.no skal ikke el komme før om tre dager..Jeg blir forvirret og skjønner egentlig ikke hvor lang sykusen min er. Jeg beregnet at fra første mensdag til neste første mensdag jeg hadde sist måned at det var 36 dager. Det er vel "syklusen"? Syklus gikk kun til 35 dager på foreldre.no, så plottet inn 35 som var nærmest mulig, men da blir altså ikke el før om tre dager...Beklager at jeg høres så "dum" ut, men jeg har ikke lest meg opp så mye på dette med graviditet og vi er førstegangsprøvere. Dette er første måneden vi går inn i dette, så føler meg litt amatør kan du si...

Noen som kan forklare en uerfaren prøver litt?

klem fra Nicole (27)

Sv: Skjønner meg ikke på el.....

EL-kalkulatorer kan man ikke stole på i det hele tatt. Den kjenner ikke DIN kropp. Den vet ikke hvor lang lutealfase du har f.eks (dagene mellom EL og mensen). EL-tester er iallefall det mest riktige å stole på her

Bare husk at de dagene du får POSITIV EL-test ikke er den dagen du har EL... det er de dagene du er mest fertile og må ha sex
    EL kommer mellom 12-48 timer etter at EL-testen har blitt negativ igjen.
    2004 2010 2015

Comment

Men om du har 28 dagers syklus så har du el ca 14 dager etter første dag i siste mens.. Så da stemmer vel el-testene dine? men om du vet at du har lengre syklus så har du og el senere el eg ca 2 uker før mensen starter. Men er jo selvfølgelig pg veldig forskjellig fra person til person
      Lillegutt 12.2011
      MA 11.2013
      Håper på en liten eller i 2014

Comment

Det er dette jeg ikke skjønner..At el-testene viser el f.o.m 13 mars, når jeg regnet ut syklusen min på 36 dager :O

Jeg er vel mulignes i el nå jeg da Sikkert derfor jeg har litt ømme bryst hehe

Comment

Huff. Har jo missforstått jeg da for trodde jeg hadde el innen 48 timer etter positiv el test, men som du over her skriver så er det ikke før 12-48 timer ETTER negativ test? Jeg hadde positiv test i to dager. Altså den 13 og 14..I går var den blitt negativ igjen (foruten morgenurinen testen som viste positiv, men jeg tror det skyldes for høy konsentrasjon i urinen for senere på dagen i går var test negativ) Men det vil da si at jeg mest sannsynlig har el nå da eller?

Huff jeg blir så forvirret av dette......

Comment

Tenker uansett at det er lurt å ha sex ca annenhver dag så er hver dag dekket ;-) Hehe.. Ellers så er det med syklusen vanskelig å si.. Du må egentlig bare følge med på syklusen litt framover og se hvor lang den er og når du får el sympt og eventuelt pos el-test.. Eller bare håpe at det klaffer på første forsøk ;-) Hehe
            Lillegutt 12.2011
            MA 11.2013
            Håper på en liten eller i 2014

Comment

Ååå ja tenk om det bare hadde klaffet til tross for at jeg har feilberegnet Har kommandert min bedre halvdel til å være klar i kveld og 5 dager fremover for å være helt sikker! Haha Skulle nesten tro jeg var pms for puppene mine er vonde når jeg trykker inn brystvorten og jeg er i veldig dårlig humør og lett anntennelig. Noe jeg kun er en uke før mens ca....:O Lurer nå fremdeles på dette med el testene jeg da, for på pakken står det INNEN 48 timer etter positiv test, så kan ikke skjønne at innen 48 timer ETTER negativ el test da kan stemme....

Comment

Opprinnelig lagt inn av mammanicole Se innlegg
                Lurer nå fremdeles på dette med el testene jeg da, for på pakken står det INNEN 48 timer etter positiv test, så kan ikke skjønne at innen 48 timer ETTER negativ el test da kan stemme....
                Da formulerte jeg meg kanskje litt feil, men du tenker riktig ja. Man kan beregne fra sist positive test. Men såsant man ikke tester hver time i døgnet, så vet man jo ikke akkurat når det er. Så de fleste beregner det fra når de får negativ test igjen.
                Med positiv test den 13. og 14. vil jeg tro at du har EL enten i dag eller i morgen. Sannsynligvis i kveld/natt, da de fleste eggløsninger skjer på den tiden av døgnet. Høres ut som dere har fått inn nok av soldatinnskudd da! Det er dagene før EL, selve EL-dagen og dagen etterpå som er lønnsomme å ha sex på.
                2004 2010 2015

Comment

Working...
                X