Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Tidlig eggløsning?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tidlig eggløsning?

Hei! Jeg tror ganske sikkert jeg har tidlige eggløsninger i forhold til normalen og tenkte å høre med dere om det er flere som har det sån? Jeg fikk mens ons.19.03 ( dere kaller det sikkert noe annet -en eller annen fiffig forkortelse - men jeg har ikke peiling på de forkortelsene så hvis noen har link til en oversikt over dem, så tas det imot med takk) og sluttet og blø man. 24.03. Ons. 26 begynte jeg å få en del EL slim ( dette er den eneste forkortelsen jeg kan ) og typiske EL smerter. Jeg har de senere årene hatt rikelig med EL slim og har alltid kjent tydelige smerter i forbindelse med EL. El slimet og smertene var ennå tydeligere tor. 27. og morgenen på fredag, men utpå kvelden avtok symptomene. På lør. 29 var symptomene så og si over. Det vil jo si at min EL skjer allerede mellom dag 8 og 10 det eller..!? på eggløsningskalkulatoren stod det at min EL skulle ha kommet man 31.03 utifra en syklus på 26 dager... og da hadde jeg ingen som helst symptomer..Er det andre som har det sån her?

Sv: Tidlig eggløsning?

Ei jeg kjenner prøvde å bli gravid i 4 år uten å lykkes, så fant hu til slutt ut at hu hadde el dagen etter mensen var slutt (tr = tante rød), så hun hadde el på cd 8, når hu fant ut det så var jo alt fint, og venter nå nr 3
    00,03,1214

Comment

Ja se det ja! Så flott! Min første graviditet var ikke helt planlagt og jeg ble da gravid omtrent rett etter TR. . Når vi skulle prøve på nr 2 så fulgte vi den normale oppskriften i 2 mnd uten hell. Så sa legen min at utfra symptomer jeg fortalte om så trodde hun jeg hadde tidlig EL og rådet oss til å ha sex omtrent rett etter TR og en uke frem og vips der satt spiren

Comment

Etter mange år på prøveforum har jeg absolutt vært borti en del som har tidlig EL, sånn ikke mange dager etter mensen Å ja EL CD14 er vel det gjennomsnittlige, så det er mange som har både tidligere og senere. Flott at du kjenner det så godt på kroppen da Om du har lyst å kartlegge akkurat når EL skjer, så går det ann å bruke tester og tempe også.

HER er forresten oversikten over forkortelsene her inne
        2004 2010 2015

Comment

Det er jo fint å høre Jeg tenkte å prøve å la være å styre med temping og testing først og safe med særdeles hyppig sengekos i første omgang :-P Føler det blir mere morro og mindre press da, men hvis resultatet lar vente på seg så hiver jeg meg nok over både det ene og det andre :-P

Comment

Vet ikke hvor jeg skal spørre om dette så jeg gjør det her jeg.. jeg er nå på dag 13 i denne syklusen (som startet bare 24 dager etter forrige syklus) og som jeg skrev lenger opp her så har jeg vanligvis EL på dag 8-10 og har blitt gravid omtrent rett etter TR tidligere. Hadde EL slim dag 11 denne gangen, og har safet med sengekos på dag 8, 10 og 12 :-P men i dag tok jeg for morro skyld en EL test ( ja jeg vet jeg skrev at jeg ikke hadde planer om å teste EL men jeg skulle bestille graviditets test og da kjøpte jeg like godt en kombinasjons pakke) og den var veldig positiv. . To like sterke streker.. hva tenker dere om det? Den skal jo vise positivt FØR EL egentlig! ? Og det kan vel ikke stemme?! Bør jeg fortsette med sengekos en stund til? Har ikke noe EL slim nå og magen føles litt rar men ikke som ved EL (da har jeg tydelig vondt i annenhver side..) Det minner mere om mens smerter men med stikkinger i hele nedre del..Hva tror dere? Kan EL test vise positivt ETTER EL?

Comment

Så vidt jeg vet så kan det vise positiv ved graviditet Men nå har ikke jeg brukt EL tester, så det må nesten noen andre bekrefte/avkrefte Så kjekt å høre at man faktisk kan ha EL tidlig i syklusen, for min har drevet å tullet litt. Har tenkt å prøve å tempe neste pp
              2011

Comment

Heisann. Man får nok ikke positiv EL-test etter at EL faktisk har vært nei. Det eneste unntaket er dersom man har blitt gravid, og er en god del dager over IKM. Du er jo ikke der nå, så tidlig i syklusen som du er. Det er derimot ikke uvanlig at man får EL-slim tidlig eller at det kommer en del før EL, så jeg tror heller på det... Så jeg ville absolutt opprettholdt sengekosen og tenkt at EL kommer om 1-2 dager. Det er vanskelig å kartlegge, spesielt dersom du ikke har EL-testet hver dag (for sammenligning av testestrekene) eller temper. Men det er mitt beste gjett iallefall.
                2004 2010 2015

Comment

Heisann😄har selv tidlig El !
                  Noengang på dag 10,11 og 12.
                  Men i blandt også på dag 14!
                  Har lært etter og ha blitt bedre kjent med kroppen min at El kommer på slutten av slim dagene!når det plutselig føles som om jeg har tisset på meg da vet jeg at " now is the time" bekrefter med CB digital ovulation test. Har også merket at " vinduet" mitt er åpen bare en kort tid.
                  At El testen er positiv på ettermiddagen og negativ på morningen.
                  El testene er gullvært! Når mann tror mann kjenner kroppen sin så ser du eltestene om det er sånn..
                  Lykke til på jakten😄
                  gutt 2003jente 2005

http://www.fertilityfriend.com/home/4ee93b

Comment

Tusen takk for svar Det høres jo ut som det er lurt å fortsette noen dager til da ja.. Det du sier cesamor, om at det plutselig føles som du har tissa på deg, det skjedde meg i stad.. hmm... burde vo hoppe i høyet nå da.. eller holder det i morgen tro.. levrandøren har ryggvondt i dag og tror han helst vil slippe :-P Men han leverte i går kveld da, og annenhver dag er vel best?

Comment

Levrandøren sovna vist før jeg kom meg i seng han. ... hehe.. så da håper jeg enten noen overlevere fra i går når målet til rett tid, eller at målet fortsatt er oppnåelig i morgen

Comment

det er det
                        gutt 2003jente 2005

http://www.fertilityfriend.com/home/4ee93b

Comment

Høres betryggende ut Tok en ny EL test nå og den var positiv den også tror jeg.. fargen er like sterk på begge streker men teststreken er noe smalere enn kontrollstreken hvis man gransker den nøye.. liksom litt uklar på ene siden.. teller den som positiv da ? Og hvis den nå regnes for "på tur ned" så betyr det at egget har sluppet og at det er for sent i dag eller?
                          Last edited by Elvirra; 24-04-14, 10:07.

Comment

Er ikke for sent om testen skulle være negativ nå, for egget kan leve 1-2 dager, så det er alltids en sjanse om man har sex på el-dagen eller dagen etterpå..

24.09.12 og 18.01.15

Comment

Det ble kos i går kveld så da er det bare å krysse fingre for treff Selv om det jo hadde vert et sant mirakel om spiren satt på første PP .. men man må jo håpe

Comment

Working...
                              X