Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

GALLERI: Positive graviditetstester

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• GALLERI: Positive graviditetstester

Her tenker jeg at vi kan lage oss et skikkelig GALLERI av positive graviditetstester
    Det kan være et sted hvor prøvere endelig kan få rope ut sin gode nyhet! Samtidig en oversikt for prøvere som venter på sin test til å kunne se hva man kan forvente.

Jeg ber om at tråden blir så lite skravlete som mulig, at man heller prioriterer og legge ut bilder. På den måten blir det enklere for de interesserte å bla seg nedover og se på bilder, og ikke så mye tekst.
    Skravling kan foregå i egen skravletråd

Hvordan legger man inn bilder?
    Et godt eksternt nettsted å bruke er www.tinypic.com. Her trenger man ikke opprette noe konto, og det er enkelt å laste opp bildet sitt fra enten PC eller mobil. Da får man en url-link, og den kan man legge inn her ved hjelp av IMG-knappen (insert image) i menyen over her.
    En passelig størrelse for bilder ute på web er rundt 500 pixler. For store eller for små kan bli vanskelig og uoversiktelig og se på.

I tillegg til at man legger ut bilde av testen sin, er det veldig fint om dette også kan følge med (hvis man vet):
    - Info om hvilken type test det er
    - Info om hvor mange dpo man er
    - Info om når på døgnet testen er tatt

Da er det klart for massevis av
    2004 2010 2015

Sv: GALLERI: Positive graviditetstester

Her er mine bidrag:

Nov-09 testet jeg positivt med disse:

Aug-13 testet jeg positivt med wondfostrimler og BT-staver:

I okt-13 testet jeg overraskende positivt på 26 dpo. Med wondfostrimmel, BT-stav og CB+:

Juli-14 testet jeg positivt med BT-strimmel. Her kveldsurin 11 dpo og 12, 13 og 14 dpo på morgenurin:

Og med First Response-tester:

Og her kan jeg vise et eksempel på hvor det dessverre gikk galt. Det kan ta tid med økning, testene skal helst ikke bli svakere om spiren skal holde, eller ikke stige på mange dager.

BT-strimler:

Og så testet positivt igjen i sept-14.

BT på 8, 9 og 10 dpo

Tre forskjellige strimler på 10 dpo. OS, ukjent og BT.

CB+ 10 og 13 dpo

First Response

CBD m/uke 10 dpo

CBD m/uke 16 dpo

CBD m/uke 22 dpo

Og så en komplett strimmelrekke.... Jeg startet allerede før EL med og g-teste pga. otrivellesprøyten som ble satt to dager før EL. Testet da med OS-tester som er billige og ikke er like sensitiv, så de ble 'sterke' med en gang.
    Rundt 5 dpo ble de så svake at jeg tok en pause med dem. Startet på'n igjen fra 10 dpo og utover:

BT begynte jeg å ta på 5 dpo da otrivellen ikke lenger vistes på OS. BT er sensitiv, så starten der hadde tydelige rester fra sprøyta. 8 dpo var en hårfin grense. Syns jeg så noe svakt, men ikke mulig å fange på kamera. Kunne være sprøyterest, eller graviditet. Fikk svaret neste dag, og videre

Last edited by Earane; 28-09-14, 15:39.
    2004 2010 2015

Comment

Et eksempel på at det er stor forskjell på de forskjellige test-typene. For moro skyld tok jeg en da jeg var 10 uker gravid.
      På samme urin fikk jeg dette på BT og Wondfo fra ebay:

(Noen tester er gode på å vise tidlig graviditet, andre til å vise styrkeøkning)
      2004 2010 2015

Comment

Re: GALLERI: Positive graviditetstester

Her er mitt bidrag Testene er tatt 10 dpo.. Strimmeltestene er fra One Step og viser som dere ser, nesten ingenting (viste ørlite bedre i virkeligheten) som da førte til at jeg tok CB pluss og deretter CB Digital

Comment

Her er mine tester fra 9 dpo, med Apotek1 sine egne tester. Øverste ble tatt om morgenen og er veldig, veldig svak, nederste ble tatt om ettermiddagen og er bittelitt sterkere. Dagen etter testet jeg positivt (gravid 1-2) med CB digital.
          Attached Files

Comment

Click image for larger version

Name:	20140611_150014_20140611150334876.jpg
Views:	1
Size:	33.8 KB
ID:	2288125
            10-11 dpo i følge tidlg ultralyd.
            Skatt nr.4!

Comment

Her er mine bt tester Click image for larger version

Name:	2ql8her.jpg
Size:	5.6 KB
ID:	2288126

Comment

her er mine for denne gangen billigtester fra wondfo, kjøpt på lavpristester.com. Tatt 10 dpo, 11dpo, 13 dpo, 14 dpo og 16 dpo om jeg ikke husker helt feil..
                Attached Files

24.09.12 og 18.01.15

Comment

Her er mine tester, fra 9, 11, 12 og 15 dpo. Click image for larger version

Name:	9til15dpo.jpg
Size:	25.3 KB
ID:	2288133
                  Last edited by knøtta88; 30-05-16, 11:09.

Comment

Rfsu tatt idag morges, 14dpo (ikm 2) vet ikke helt hvordan jeg skal tolke resultatet. Vet at rfsu har hatt en del falske positive tester. Jaja, merker ikke noe tegn til tante. Hadde det slik sist jeg var gravid og mista kort etter.. tenk om det samme skjer nå igjen

Comment

Tenkte jeg skulle legge inn bilde av teststrimlene mine fra denne graviditeten (10 dpo til 15 dpo) og fra den forrige graviditeten i juli/august, som endte i SA i uke 6.

De øverste testene på bildet er fra denne graviditeten, de nedserte er fra den forrige graviditeten.
                      Legg merke til at det er veldig stor forskjell på testene fra de to graviditetene - og jeg innrømmer gjerne at jeg lurer på om noe var galt med spiren allerede fra første stund forrige graviditet, når jeg ser hvordan strekene er i forhold til de jeg har tatt denne uka.

Jeg skulle gjerne lagt inn bildet her, men når jeg skriver her, får jeg ikke opp verktøylinjen her slik at jeg kan legge inn bildet (har aldri fått opp verktøylinja...), men legger ved en link til bildet her: https://imageshack.com/i/idfP2syqj

Om noen klarer å legge det inn under her, er det bare å gjøre det for meg

Det kan også være gerit å merke seg at når jeg testa med digital test denne graviditeten på 10 dpo, fikk jeg 1-2 uker på testen. Jeg testa med digital først 17 dpo forrige graviditet, og da fikk jeg også 1-2 uker.

Comment

Clearblue, 14 dpo, morgenurin

Comment

Mit bidrag i tråden

Name:	test.jpg
Size:	10.4 KB
ID:	2288369

Comment

Opprinnelig lagt inn av FruMille Se innlegg
                            Mit bidrag i tråden
                            [ATTACH=CONFIG]51181[/ATTACH]

Name:	cb.jpg
Size:	9.7 KB
ID:	2288370

Comment

Her er mine tester fra denne pp'n. Her satt jo spira etter første forsøk, hvilket jeg synes er meget rart. Men men. Jeg er i allefall i ekstase fordet!

Første testen som ble tatt var en BT test 5.des. Tok ikke bilde av den "i rett tid" men her er i allefall bilde noen timer senere:

Name:	BTtest, lenge etter 'frist'.jpg
Size:	11.2 KB
ID:	2288656Såvidt man kan skimte et strek der, men det er der!

Så fikk jeg testene fra ebay i postkassa. Da ble det testet litt mer.

Name:	Kinatest kveld.jpg
Views:	2
Size:	10.2 KB
ID:	2288657Denne er tatt på kvelden den 5.des.

Name:	Ny kinatest natt.jpg
Size:	12.1 KB
ID:	2288658Denne er tatt natt til 6.des.

Name:	20141206_073554.jpg
Size:	27.1 KB
ID:	2288659Denne er tatt på morningen 6.des

Name:	20141208_010339.jpg
Views:	3
Size:	29.6 KB
ID:	2288660Denne kjøpte jeg og tok på et kjøpesenter 7.des.

Name:	20141209_131329.jpg
Size:	36.8 KB
ID:	2288661Denne tok jeg nå i dag.

Fåtallet av testene er tatt på morgen urin, og på grunn av at jeg ikke hadde peil på syklusen min, kan jeg ikke merke testene med dpo.
                              Men i følge de 3 mnd jeg hadde mensen før forrige svangerskap, så antar jeg at jeg skulle hatt mensen rundt 4-5 des.

Comment

Working...
                              X