Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Til dere som har vært/er gravide

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Til dere som har vært/er gravide

Når var dere på første svangerskapskontroll? Jeg er 5+0 i morgen og har ikke første kontroll før 05.05. Synes det er så lenge til..

Sv: Til dere som har vært/er gravide

I følge retningslinjene er det ikke nødvendig med første kontroll før uke 10-12, men jeg har vært tidligere alle gangene. Uke 6-8 tror jeg. Synes du det er lenge å vente ville jeg ringt og bedt om time tidligere.

Comment

Jeg fikk ikke time før uke 11, i første svangerskap

Comment

Re: Til dere som har vært/er gravide

Okei.. For 05.05 er jeg jo nesten 13 uker på vei, synes det er ganske lenge til, spesielt når jeg ikke har annet enn positive tester som bevis på at jeg faktisk er gravid

Comment

Sv: Re: Til dere som har vært/er gravide

Ja nei det er litt domt! Jeg ble litt sjokkert da jeg fikk beskjed om å vente til uke 11! Jeg hadde og bare en positiv test som bevis. Jeg Fikk ikke blodprøve for å bekrefte det en gang, så var veldig skeptisk

Comment

uke 8 i første svangerskap

Comment

Jeg var ikke på kontroll før i uke 12 med førstemann her.. Men var på ul i både uke 8 og 12 da gikk til privat gyn..

Comment

Det er ikke så mye som 'skjer' på første svangerskapskontroll, iallefall ikke dersom man drar mye før uke 12. Så legene ser nok ikke noe årsak til å ha tidlig time. Men dersom du er engstelig, opplever blødning, trenger sykemelding eller noe annet, så er det bare og ta kontakt med legen din og få time. Men ja, første kontroll er vanligst å ha mellom uke 8-12.
                2004 2010 2015

Comment

Takk for svar alle sammen! Da er det bare å bite tennerne sammen og smøre seg med tålmodighet

Comment

Jeg var på første kontroll hos legen i uke 7, og første kontroll hos jordmor i uke 14😃
                    Og så var vi på UL (privat) i uke 9, det fordi jeg skulle reise 2 uker til syden da og ville vite at alt var som det skulle før jeg reiste😃
                    2014

Comment

Jeg er i uke 5+1 nå, og skal på første ul i uke 7, altså om 13 dager. Men det er fordi jeg får tett oppfølging pga jeg har mistet mange ganger. Så skal ha ukentlige ul.. men er vel opp til hver enkelt hva man føler man har behov for finnes mange gode private klinikker heldigvis!!

Comment

Working...
                      X