Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Wild yam og blødning 8 DPO

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Wild yam og blødning 8 DPO

Hei!
    Jeg er i PP 4, og har denne perioden testet ut Wild yam! brystene mine har vært veldig ømme i flere dager (ikke på samme måte som når jeg venter TR). TR skal egentlig komme om 3-4 dager, men i går kveld begynte jeg og spotte litt, og i dag blør jeg mer Trodde Wild yam skulle hjelpe meg med og forlenge lutealfasen? ikke gjøre den kortere! Noen som har erfaringer med Wild yam? Eller kan dette kansje være en festeblødning? hvor mye kan du blø osv..?

Re: Wild yam og blødning 8 DPO

Jeg hadde en festeblødning som gikk over 3-4 dager. Starta med bre litt på papiret, blodig utflod og én dag hvor jeg brukte tampong husker jeg.

Comment

Takk for svar! Nå blør jeg såpass mye at jeg må bruke tampong.. Men de ømme brystene pleier alltid og forsvinne rett før TR, å de har de ikke gjort denne gangen.. men det kan vell være pga wild yam også.. pleier også å få masse kviser en uke før TR, men nå har jeg ingen!! Blir så forvirra!

Comment

Sv: Wild yam og blødning 8 DPO

Wild yam skal i utgangspunktet ikke gi noe blødning. Dersom du tok WY først etter EL er overstått, så skal den ikke klusse noe til med syklusen i den forstand.... Så at du blør nå tror jeg ikke har WY-sammenheng! Enten har du en festeblødning, eller noe annet hormonelt. Anbefaler sterkt at du tar en test ca. 14 dager etter eggløsningen, uansett. Jeg hadde så sterk blødning på 7, 8 og 9 dpo at jeg var sikker på at mensen hadde kommet for tidlig. Brukte bind på bind... Men nei, det viste seg at jeg var gravid på tross av dette.
        2004 2010 2015

Comment

Re: Sv: Wild yam og blødning 8 DPO

Opprinnelig lagt inn av Earane Se innlegg
          Wild yam skal i utgangspunktet ikke gi noe blødning. Dersom du tok WY først etter EL er overstått, så skal den ikke klusse noe til med syklusen i den forstand.... Så at du blør nå tror jeg ikke har WY-sammenheng! Enten har du en festeblødning, eller noe annet hormonelt. Anbefaler sterkt at du tar en test ca. 14 dager etter eggløsningen, uansett. Jeg hadde så sterk blødning på 7, 8 og 9 dpo at jeg var sikker på at mensen hadde kommet for tidlig. Brukte bind på bind... Men nei, det viste seg at jeg var gravid på tross av dette.
          Takk for svar! Da er ikke håpet helt ute😊 jeg får ta en test til helgen så jeg er sikker!

Comment

Jeg har ikke tatt noe tilskudd, men opplevde at mensen kom ca en uke før forventet - og at den holdt på i normal lengde, ca 4-5 dager. Jeg måtte bruke bind og tampong, og avskrev festeblødning etter tre dager, da jeg ikke trodde det varte så lenge, og var så mye.
            Viste seg at jeg var gravid, da jeg tok en test ved neste forventede mens, ca 4 uker etter

Comment

Sv: Re: Wild yam og blødning 8 DPO

Opprinnelig lagt inn av sommerfe Se innlegg
              Jeg har ikke tatt noe tilskudd, men opplevde at mensen kom ca en uke før forventet - og at den holdt på i normal lengde, ca 4-5 dager. Jeg måtte bruke bind og tampong, og avskrev festeblødning etter tre dager, da jeg ikke trodde det varte så lenge, og var så mye.
              Viste seg at jeg var gravid, da jeg tok en test ved neste forventede mens, ca 4 uker etter
              Morsomt å høre at det er flere som har opplevd dette. Man tror nesten ikke at det er sant.... vanskelig å se for seg der og da at man er gravid, med SÅ mye blod. For min del minst like mye som vanlig mensen, over flere dager. Var ikke i mine tanker og ta g-test da. Bare deppet over tantebesøk.... Jeg fant riktignok ikke ut sannheten så sent som deg, men etter 2 uker skulle jeg begynne og EL-teste igjen, og ante ugler i mosen da den testen ble knall positiv veldig raskt! En g-test med det samme da var på sin plass da. Så jeg anbefaler nå alltid ALLE som får en litt uvanlig "mensen" og faktisk ta en g-test når den er over. Enten at den kom litt for tidlig enn forventet, varer i færre dager enn man er vant til, farge/konsistens uvanlig osv. Kroppen kan plutselig finne på litt krøll for å slå oss ut.
              2004 2010 2015

Comment

Jeg blør nesten like mye som når jeg har mensen..Det som bekymrer meg er at det kommer noen "klumper" av blod på en måte! Det har jeg fått flere ganger når jeg har mensen også.. Men det at brystene forsatt er ømme, og at kvisene ikke har kommet enda er ikke normalt hos meg! Så jeg får bare krysse fingrene

Comment

Re: Sv: Re: Wild yam og blødning 8 DPO

Jeg hadde en enda kraftigere blødning i uke 9, med klumper og det hele, og DA var jeg sikker på SA. Viste seg tre (!) uker etter at det var fullt liv. Litt av en berg og dalbane! Og ikke en bloddråpe i de to første svangerskapene.

Comment

Jeg blør ikke lengre nå.. Blødningen varte i 2,5 dag! Noe som IKKE er normalt for en vanlig mensen hos meg (den varer alltid i 5-6 dager).. merklige greier! får vente noen dager og ta en test!

Comment

Sv: Wild yam og blødning 8 DPO

Om du er gravid er det svært sannsynlig at du får en strek på en test nå! Men hvis du klarer og vente i noen dager så...
                      2004 2010 2015

Comment

Signerer det Earane skriver, er veldig spent på om det er en liten spire hos deg!
                        pp1: SA 4+3
                        pp5: EXU 8+5
                        pp9: SA 5+6

Nå: Prøvepause

Comment

Blødningen hadde visst ikke gitt seg helt alikvell.. har komt kansje en teskje både i dag og i går! Veldig tynt og friskt blod.. Skal ta en test på mandag når jeg står opp, så får jeg se! Det verker på en måte i eggstokkene og jeg kjenner en slags stikking i nedre del av magen av og til, men jeg har ikke ømme bryster lengre! Kroppen er så vannskelig og tyde av og til! Får bare krysse fingrene!!

Comment

Venter spent på oppdatering! Håper du får to streker
                            pp1: SA 4+3
                            pp5: EXU 8+5
                            pp9: SA 5+6

Nå: Prøvepause

Comment

Fikk desverre bare en strek denne gangen også..

Comment

Working...
                              X