Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Høy amh, hva nå?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Høy amh, hva nå?

Trenger noen tips her, eller er det ingen grunn til bekymring? Jeg er veldig god på bekymring altså
    Var hos gyn for en sjekk for et par uker siden (syklusdag 11, hvis det har noe å si) og tok innvendig ultralyd og masse blodprøver. Fikk brev med svar i går, og alt var i sin skjønneste orden, bortsett fra at amh var litt høy. Jeg er 36 og har en amh på 63. Alle andre verdier var innenfor normalen. Hun tittet jo på eggstokkene mine (jeg så også på en skjerm hva hun så) og hun sa alt så bra ut. Kunne se at den ene eggstokken hadde mange små "bobler", mens den andre hadde varierende størrelse på folliklene hvor en var veldig stor. Så hun sa at her kom nok eggløsningen neste gang. Så alt var bra sa hun da iallfall.
    I brevet svarte hun bare at jeg hadde litt høy amh, men på den annen side gode eggreserver. Hun skrev videre at vi skulle prøve videre til vi hadde prøvd 6 mnd til ett år, for så å ta kontakt igjen og f eks starte prøverør :/ Det jeg stusser på, er at er det ikke noen steg mellom ingenting og prøverørsbehandling?? Høres så veldig drastisk ut som første steg?? Er det noen hormoner eller noe man kan prøve? Jeg hadde en kjemisk i januar, så vi kan iallfall bli gravide. Bortsett fra høy amh har jeg ingen symptomer på PCOS. Jeg har regelmessig mens, varier med et par dager, så det er vel innenfor. Tar el-tester og de er positive i to dager før negative. Har el dag 17 eller 18 og mens kommer alltid 13 dager etter det.
    Huff.. Mistet helt motet jeg.. Var ikke så bekymret bare av å lese brevet, men når jeg googlet høy amh, sto det både det ene og det andre som fikk meg til å frykte at det kan bli en del styr med det å bli gravid. Har vært en del pes for oss bare det å komme til det stadiet at vi kunne begynne å prøve, så trengte ikke mer "motgang" nå... *sukk*

Sv: Høy amh, hva nå?

Hei Kapas.
    Jeg har ingen peiling på dette dessverre, men har fått med meg at det er en ny tjeneste her inne som heter "spør gynekologen". Kanskje du skulle lagt inn spørsmålet til han så får du ihvertfall et profesjonelt svar på dette. Sikker flere som lurer på akkurat det samme og som også får nytte av svaret han gir. Bare et tips Jeg har vært inne på siden til klinikken hans og sett ,og det virker som han er både dyktig og grundig i sine svar der ihvertfall.

Comment

Sv: Høy amh, hva nå?

Takk for tips! Det skal jeg gjøre

Comment

Working...
      X