Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Har jeg EL, eller hva? Åååh.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Har jeg EL, eller hva? Åååh.

Hei folkens!

Jeg slutta på minipilla i juli i fjor, fikk første mens i august og starta prøvinga i august/september. Rimelig stabile sykluser på ca. 29 dager..

Etter null resultat i januar kjøpte samboeren CBFM til oss, og den har jeg nå brukt i to PP'er. Den har begge gangene gitt meg to dager maks, den første runden på dag 15 og 16 tror jeg, og den andre runden på dag 11 og 12. Ganske stor forskjell der altså..

Vil det si at EL flytter seg og er "ustabil"? Eller er den bare tidligere enn jeg før har trodd, og at jeg dermed har bomma på den?

Hadde en planlagt abort i februar 2013, dette fordi jeg og samboeren akkurat hadde møttes og ting var alt for usikkert. Jeg gikk på minipilla da også - så det var ganske så overraskende. Så, vi vet vi kan.. Denne aborten gnager litt på meg nå som prøvingen tar tid..

Nå er jeg 30, og sjukt klar for å bli gravid. Men, har jeg EL? Hvordan kan jeg være sikker? MÅ man tempe for å være helt sikker? Må man til gynekolog? Har aldri hatt noen spesielle symptomer.. Hadde tykk, hvis utflod her om dagen forrige uke.. Men det tror jeg var etter EL.

hilsen utålmodig og usikker prøver på 30 gamle år
    SA/kjemisk mars '15 (4+3)
    SA juni '15 (6+0)
    Ex.u april '16 (9+0)
    Avbrutt IVF ferskforsøk februar' 17
    Innsett fryst embryo 11. mai '17: Positiv test 11 DPO

Min prøvedagbok: https://forum.mammanett.no/forum/dag...%C2%B8rstanker

Re: Har jeg EL, eller hva? Åååh.

Eg ville ha testa å tempe ein syklus i alle fall for å sjå korleis det stemte overens med CBFM så kan du i alle fall få bekrefta at du har el når den sier. Min el har i tiden vi har prøvd variert fra cd12-cd17, og det er ikkje uvanlig at det varierer litt trur eg.
    Dagbok

Comment

Mulig jeg tar feil men hørt at EL kan variere på hvilken som slipper egg; altså høyre eller venstre. Også er det vel tiden fra EL til IKM som skal være noenlunde lik? Altså lutealfasen? Eller er jeg helt på jordet?

Har forresten sendt deg en privat melding, tronderjente27, men aner ikke om den kom frem eller om man ser at man får det. Er ikke en dreven forumbruker enda

Comment

Opprinnelig lagt inn av Trultemor_ Se innlegg
        Mulig jeg tar feil men hørt at EL kan variere på hvilken som slipper egg; altså høyre eller venstre. Også er det vel tiden fra EL til IKM som skal være noenlunde lik? Altså lutealfasen? Eller er jeg helt på jordet?

Har forresten sendt deg en privat melding, tronderjente27, men aner ikke om den kom frem eller om man ser at man får det. Er ikke en dreven forumbruker enda
        Det stemmer at lutealfasen er meir stabil ja kan godt vere tiden til el varierer etter kva eggstokk som slipper, det har eg ikkje lagt merke til. Er ikkje alltid eg har sterke nok el-smerter til at eg kan sei kva side som slipper
        Dagbok

Comment

Takk for tilbakemeldinger marimor og trultemor ��

Skal prøve temping neste PP!
          SA/kjemisk mars '15 (4+3)
          SA juni '15 (6+0)
          Ex.u april '16 (9+0)
          Avbrutt IVF ferskforsøk februar' 17
          Innsett fryst embryo 11. mai '17: Positiv test 11 DPO

Min prøvedagbok: https://forum.mammanett.no/forum/dag...%C2%B8rstanker

Comment

Working...
          X