Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Trenger tips !!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Trenger tips !!

Jeg og kjæresten min har bestemt oss for å prøve å få barn til høsten (vi skal på ferie til til sør-amerika i september, så må vente til etter det).
    Det jeg lurer på er om jeg bør slutte på p-piller nå eller om jeg skal vente til vi er klare til å prøve. Har gått på p-piller i mange år. Er det noen som har noen synspunkter på det? Blir det lettere å bli gravid om jeg slutter nå, eller er det bedre om jeg fortsetter til vi er klare???

Sv: Trenger tips !!

Det er nok veldig individuelt. Noen kommer rett i syklus og blir gravid med en gang, mens for andre (der i blant meg) går flere måneder, mange opptil et år, med ustabil syklus. Jeg stoppet med ppiller før vi skulle begynne å prøve ordentlig (brukte istede kondom), for å prøve å få kroppen min stabil. Men det tok sin tid, og nå er jeg på 4 pp med fortsatt ustabil syklus. Det er nok dessverre ikke noe fasitsvar på hva som er best og hva som vil skje med kroppen din.

Comment

Re: Trenger tips !!

Jeg sluttet på pilla litt før vi skulle begynne å prøve, men har enda ustabil syklus liksom.. og det var i januar. Så det kan ta sin tid å få en stabil syklus og det kan ta tid å bli gravid. Så du kan nok fint slutte på den nå, men bruke kondom i mellomtiden så du plutselig ikke befinner deg gravid på tur i sør-amerika

Comment

Hei! Så hyggelig da Det er nok veldig individuelt, slik Solstråle90 skriver. Selv har jeg ikke brukt p-piller på årevis, for jeg byttet til Nuvaring (p-ring) for fire års tid tilbake. Kan du ikke slutte på pilla nå og belage deg på å bruke kondom fremover? Så blir du kjent med syklusen din og kroppen finner sin rytme...

Comment

Jeg har gått på p piller før to av tre graviditeter, og blitt gravid etter hhvs to og en uke etter pilleslutt, så bruk kondom for å være helt sikker. Noen mener at man er ekstra fertil rett etter p pilleslutt, men det er jo og mange som opplever at EL uteblir i mange måneder, så dette er jo virkelig helt individuelt. Lykke til til høsten!

Comment

Tusen takk for svarene Vanskelig greie dette her

Comment

Jeg har gått på p piller av og på i 7 år, over to år i slengen hver gang. I åpenrommene har jeg fått mensen tilbake med en gang, og da jeg sluttet for at vi skulle begynne å prøve, rakk jeg ikke å få mensen tilbake før jeg var gravid. Første pp! Så det er nok veldig individuelt, noen sliter jo lenge, men vet ikke om det har med pillene å gjøre, har lest (og legen min sa til meg) at det ikke skal påvirke. Men jeg aner ikke! Jeg ville sluttet på pillene og brukt kondom fremover, så er du sikker på at det ikke påvirker

Comment

Jeg har gått på p-piller i 7 år, og tok siste pille 17.mai. Fikk bortfallsblødningen (24.-27.mai), og kom på syklusdag 41 før mensen kom igjen, så syklusen min er ikke som den var før pillene. Nå i pp 2 må jeg teste etter el, for er usikker på om syklusen er på 41 dager, eller om den er ustabil. Jeg ville ha sluttet på pillene nå, og brukt annen prevensjon frem til dere skal starte prøvingen.

Lykke til

Comment

Working...
                X