Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Skravletråd for oss prøvere rundt og over 30

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Skravletråd for oss prøvere rundt og over 30

Har sett at vi er flere prøvere rundt og over 30,tror kanskje flere av oss søker jevngamle prøvere. Vet hvertfall at jeg gjør det. Her kan vi skravle om hva det måtte være og dele frustrasjonen med andre i samme båt..
    31/5-13 fikk vi en en liten englejente
    Nå prøver vi på en til Eller den barnløse hverdagen er tung å takle..

Sv: Skravletråd for oss prøvere rundt og over 30

Jeg er gjerne med på den!
    Vi har nå rundet 1 år med prøving på nr. 2 her.. Har startsamtale på sykehuset om en måneds tid.. Håper på at det begynner å skje noe snart..

Comment

Jeg også vil være med. Jeg går å tenker på å kontakte lege, men vi benter nok litt til, da vi ikke har prøvd så lenge ennå. Rundt 8 mnd. Leser litt på nett om dette og jeg kjenner det knyter seg i magen, med tanken på at vi kanskje må gjennom dette...

Comment

Re: Skravletråd for oss prøvere rundt og over 30

Melder meg inn her med dere jeg da jenter ..

Mange her "kjenner"meg litt da jeg har vært prøver siden 2012..

Kort om meg
        Har to jenter fra tidligere forhold
        Vært prøver med min kjære siden jeg tok ut hormonspiralen i januar 2012 .
        Ble gravide men mistet i uke 8 i 2012 og har etter dette kun fått 3 kjemiske etter dette.

Vært gjennom utredning nå og ikke funnet feil på noen av oss.
        Skal gjennom første ivf i september med forventet egguttak i uke 43...

Men vi har et håp om å klare hjemmelaget før. . Lov å håpe men skjønner vel hvor veien går..

Comment

Kanskje vi skriver noen ord om oss selv?
          Jeg er hvertfall ei jente på 30 fra ganske langt nord-noen mil utenfor bodø.
          Jeg og min kjære ble samboere nyåret 2009,etter kun 3 mnd som kjærester prøvingen startet vi samme år på høsten.sambo er testet og alt er bra,jeg sliter med sjelden EL av meg selv. Årene gikk, 2012 fikk vi hjelp og januar 2013 tok jeg første pergokur,og fikk positiv test i februar. Fikk 31/5-13 en liten englejente. Etter det har det vært kun frustrasjon. Gått på mange nye pergokurer uten resultat. har 2 kurer jeg skal ta nå på høsten og etter det skal gyn sende henvisning til ivf. Jeg kunne fått startet i vår,men er endel kilo for mye å har veeldig lyst å være noen kg mindre ved oppstart av ivf.

Comment

Her er ikke så mye å fortelle. Bor på vestlandet, med samboer og hund. Vi har vært sammen siden 2006, men pga av studier ol, så har vi utsatt barn til nå. Jeg har jo alltid vært så ung så det har jo ikkje vært noe problem, og nå plutselig oppdager jeg at tiden går faktisk for min del også. Vi har ingen barn fra før, noen av oss. I løpet av prøveperioden har jeg ikke blitt gravid en eneste gang. Ikke en gang en kjemisk å spore, men har sluttet å teste tidlig. Vi er i pp 8 nå, og den er straks over, så da er det i gang med pp 9.

Comment

De av dere som er på vei til ivf etc, hvor lang tid tok ting etter startsamtale? Vi har levert prøver begge to.. Han fikk svar med engang (13,5millioner per ml ellernoe), jeg har ikke fått noe tilbakemelding på blodprøvene, skulle ha fått det?

Comment

Jeg slenger meg med her jeg også 30 år gammel, jeg og kjæresten gjennom 4 år har prøvd i 7 måneder uten hell. Har også alltid vært så ung ;-) men plutselig var jeg passert de gyldne 30! Og fra tenke at barn egentlig ikke var noe hastverk, og at livet uten egentlig var ganske bra, har det nå nesten blitt en besettelse.. Er så engstelig for at vi ikke skal klare det. Godt å chatte med jenter i samme situasjon i samme alder, som skjønner akkurat hvilke følelser man kan slite med. Kjæresten er tilbake i slutten av september, han er nå i utlandet i jobbsammenheng. Han er heldigvis akkurat tilbake til at vi rekker pp 8

Comment

Re: Sv: Skravletråd for oss prøvere rundt og over 30

Ikveld er jeg faktisk i ferd med å bestille time hos privat gyn hos volvat (det er der jeg har gått de siste årene til vanlig GU) for å være litt i forkant i tilfelle vi ikke skulle klare dette før jul. Jeg må liksom føle at noe skjer mens kjæresten er bortreist. Er jeg rar?

Comment

Eira84: slik du bskriver deg og din situasjon, så høres det helt ut som meg. Barn kunne vi jo alltids få siden. Vi hadde det fint uten, og sikkert lurt å vente til etter studier og slikt. Og nå klarer jeg ikke tenke på noe annet... Og det popper opp med barn over alt, og "alle" går rundt med digre gravidemager osv.

Jeg syns ikke du er rar om du bestiller time. Da bruker du jo tiden til noe, og så finnr du jo ut tidligere dersom det er noe. Og dersom det ikke er noe kan det jo kanskje hjelpe deg med p slappe mer av. just do it! heier på deg!

Comment

Jeg vet! Det med gravidmager tar helt av for tiden.. Og når jeg ser en baby på tv kan jeg begynne å grine.. Dessuten føles det ut som jeg er alene i hele verden om å være 30 og slite med alle disse tankene og bekymringene rundt det at det tar tid å bli gravid. Derfor er det godt å høre fra andre i samme situasjon, og at dere faktisk finnes Jeg var ferdig med studier da jeg traff han jeg bor med nå. Men jeg skulle helst jobbe noen år, og også helst ta masteren innen babyen kom. Det siste har jeg jeg lagt midlertidig på hyllen, uten at det betyr at jeg ikke vil studere videre, for det vil jeg! Men innser det at noen ganger må man gi avkall på noe midlertidig for å gjøre plass til andre viktigere ting i denne perioden i livet

Ser dere har prøvd 8 ganger, så vi startet nesten likt vi da, og er omtrent like langt i prosessen, vi har prøvd 7 ganger. Vet at det er helt normalt at det tar opptil 1 år før det kan klaffe, men jeg tror også det er helt normalt å bli litt stresset når det ikke går etter at man har prøvd noen måneder. Så kan det vise seg at ingenting er galt likevel

Comment

Ja, da er vi gasnke likt. Det er litt lenger siden vi startet, men hadde litt opphold i vår pga av jobb og slikt, så vi ikke fikk det til å klaffe.

Jeg begynte ikke å studere før etter vi møtte hverandre. Gjorde litt andre ting i mellomtiden, og jeg visste heller ikke helt hva jeg ville gjøre. Så ville jeg gjerne jobbe litt først også, og nå plutselig drar det så innmari ut.

Kan jeg spørre hva du vil ta master i?

Comment

Må bare sutre litt! Nettopp satt i tlf i en time med ei venninne-hun kunne også fortelle at hun var gravid-nr 6 denne uka vi fikk beskjed om! Er det mulig?
                          En barndoms venninne fikk jeg vite om for 6 dager siden-hun er 14 uker. Søskenbarnet til sambo er 14 uker. Bestevenninna mi ringte samtidig som hun tissa på testen.bestekompisen til sambo er 5(!!!) mnd,men de var vel ikke helt klar for det.hun som ringte nå er 12 uker idag. Og siste er broren til bestevenninna mi..
                          er jeg urimelig hvis jeg sier at jeg blir grønn av sjalusi og misunnelse?
                          Sånn bare for å toppe alt er jeg 1 dag over ikm å ikke spor til verken tante eller positiv test. Så siden den ikke er positiv til nå vil det si at jeg ikke kan være gravid. For da vil det være for lang tid imellom sex og el til at det skulle ha klaffet. Men mindre sambo har supermann spermier som lever i daaagesvis! er heelt symptomfri og,ikke pms engang..så ikke vår tur nei!
                          sist fikk jeg svak positiv 9 dpo og positiv digital 11-12 dpo. Ømme pupper før ikm og helt sinnsyke murringer "menskramper" rundt tiden den festet seg. Hvis jeg stirrer testen i senk kan jeg kanskje aaaane spor av en omtrent usynlig strek! Testetøs jeg? Neeeida :P

Comment

Vet akkurat hvordan det er! Hvorfor skal det være så enkelt for mange, og så er det noen som blir sittende på sidelinjen???

Jeg har en veninne som er 1 uke over termin. Nå har jeg gått misdunnelig på magen lenge og så blir man bel missunnelig på babyen når den kommer. Men jeggleder meg jo litt også. Ikke enkelt...

Comment

Huff ja det suger.. Alle mine venninner har fått 2 barn den tiden vi har prøvd-2 har fått 3 og 2 har fått 4 på 6 år. Vi går liksom gjennom disse følelsene flere ganger siden alle har fått flere. Jeg og svigersøster skulle ha med 7 mnd mellom våre,tantegutten min ble 2 i april og jenta vår skulle blitt 2 i november.Nå prøver de igjen å bli ganske sikkert før oss igjen..helt fryktelig følelse. Men på den andre siden blir det godt å gå "alene" så slekt og venner har "tid" å glede seg på våre vegne

Comment

Working...
                              X