Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Skravletråd for oss prøvere rundt og over 30

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Re: Skravletråd for oss prøvere rundt og over 30

Opprinnelig lagt inn av Sussi_85 Se innlegg
    De av dere som er på vei til ivf etc, hvor lang tid tok ting etter startsamtale? Vi har levert prøver begge to.. Han fikk svar med engang (13,5millioner per ml ellernoe), jeg har ikke fått noe tilbakemelding på blodprøvene, skulle ha fått det?
    Vi var på oppstart samtale 30.juni og jeg skulle ringe inn mensen i september med egguttak i uke 43, altså medio oktober. . Så 3.5 mnd etter samtalen kan vi forvente egguttak
    Men de på riksen sa det begynte å fylle seg opp så jeg hadde flaks som gikk ringe inn mensen i september :/

Hvor skal dere hen snupp?
    Min kjære hadde 91 mill svømmere og jeg amh på 22..
    Dette fikk vi vite på forsamtalen..

Comment

Sv: Skravletråd for oss prøvere rundt og over 30

Opprinnelig lagt inn av Prøver1984 Se innlegg
      Vi var på oppstart samtale 30.juni og jeg skulle ringe inn mensen i september med egguttak i uke 43, altså medio oktober. . Så 3.5 mnd etter samtalen kan vi forvente egguttak
      Men de på riksen sa det begynte å fylle seg opp så jeg hadde flaks som gikk ringe inn mensen i september :/

Hvor skal dere hen snupp?
      Min kjære hadde 91 mill svømmere og jeg amh på 22..
      Dette fikk vi vite på forsamtalen..
      Okej, da må jeg vel forvente en del venting da :/ St.Olavs her..
      Oi, 91 mill hørtes sykt mye ut pr ml!!! Huff, kanskje 13,5 ikke er så bra det da?

Comment

Alt over 20 millioner spermier per prøve er å regne som normalt, tall under dette er å regne som få spermier.
        En ejakulasjon bør inneholde ca 2-5 ml væske totalt.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Cat83 Se innlegg
          Alt over 20 millioner spermier per prøve er å regne som normalt, tall under dette er å regne som få spermier.
          En ejakulasjon bør inneholde ca 2-5 ml væske totalt.
          Kan prøven påvirkes av at man har "prøvd" dagen før man leverer prøve? Hvor har du fått denne informasjonen forresten? han fikk nemlig beskjed av laboratoriet at alt så normalt ut.. Å at normalen var 15mill og at hans var akkurat innafor normalen på en måte.. Bare i den lavere retningen.. Hun sa også at det ikke burde ha noen betydning for prøvingen.. Hmmm..

Comment

De sier jo at han ikke skal få utløsning 2-3 dager før prøven avleveres ..

Comment

Min kjære leverte på dag 3..

Comment

Tror vi måtte avvente pga sommeren sussi så dere trenger ikke å måtte vente så lenge nødvendigvis; )

Comment

Opprinnelig lagt inn av Prøver1984 Se innlegg
                  De sier jo at han ikke skal få utløsning 2-3 dager før prøven avleveres ..
                  Hmmm, kanskje det har påvirket prøven litt da sikkert..
                  Da satser vi på at alt er ok.. Å at det går litt fortere til oss siden det var ferie imellom til deg Tusen takk for svar Nå tror jeg faktisk jeg kommer til å få tidlig EL igjen.. Testen har begynt å bli litt sterkere idag, å er da på dag 8.. Jeg mistenkte jo at EL var på dag 12 forrige runde, noe som virket å stemme..

Comment

Opprinnelig lagt inn av Sussi_85 Se innlegg
                    Kan prøven påvirkes av at man har "prøvd" dagen før man leverer prøve? Hvor har du fått denne informasjonen forresten? han fikk nemlig beskjed av laboratoriet at alt så normalt ut.. Å at normalen var 15mill og at hans var akkurat innafor normalen på en måte.. Bare i den lavere retningen.. Hun sa også at det ikke burde ha noen betydning for prøvingen.. Hmmm..
                    Fra spermieprøver ved fertilitetsklinikken i Porsgrunn. 20 mill stod også som referanseområdet på svararket vi fikk fra fastlegen. Samt at begge gynekologer som har fulgt oss har sagt det var en liten spermfaktor også til at vi brukte lang tid, og ikke kun mine cystiske eggstokker.
                    Min mann hadde omtrentlig samme antall spermier som din, og litt mindre totalvæskemengde enn normalt. Men han hadde raske og bra svømmere.

Vi klarte det allikevel selv, og slapp ivf! Fikk beskjed om å ha sex samme dag som første positive eggløsningstest, så opphold og sex igjen på dag 3. Det funket for oss to mnd på rad etter 1,5 års prøving. Den første endte med spontanabort i uke 6, men er nå straks 18 uker på vei.
                    Lykke til!!

Comment

Man bør være avholden 2-7 dager før avlevering av spermprøve slik at den blir mest mulig riktig. Så hadde dere ventet en dag eller to så kunne antallet muligens vært høyere!
                      WHO har også 20 mill som sin grense.

http://tidsskriftet.no/article/1650671

Comment

Opprinnelig lagt inn av Cat83 Se innlegg
                        Fra spermieprøver ved fertilitetsklinikken i Porsgrunn. 20 mill stod også som referanseområdet på svararket vi fikk fra fastlegen. Samt at begge gynekologer som har fulgt oss har sagt det var en liten spermfaktor også til at vi brukte lang tid, og ikke kun mine cystiske eggstokker.
                        Min mann hadde omtrentlig samme antall spermier som din, og litt mindre totalvæskemengde enn normalt. Men han hadde raske og bra svømmere.

Vi klarte det allikevel selv, og slapp ivf! Fikk beskjed om å ha sex samme dag som første positive eggløsningstest, så opphold og sex igjen på dag 3. Det funket for oss to mnd på rad etter 1,5 års prøving. Den første endte med spontanabort i uke 6, men er nå straks 18 uker på vei.
                        Lykke til!!
                        Oi, så bra Ja, hun som analyserte kunne se at vi hadde prøvd dagen før siden mengden var litt mindre Så sa hun at alt så normalt ut, så jeg satser egentlig på det Vi har avtalt å gjøre det annenhver dag nå helt til vi er sikker at EL har vært..

Comment

Hei jenter!
                          Har nå sittet her og lest litt gjennom postene deres, og er mange forskjellige skjebner her. Triste som lykkelige....

Jeg er da 35 år, og meldte meg inn i dette forumet da jeg ble gravid, meget uventet, i 2013. Nå har vi prøvd å bli gravide igjen i sånn ca et halvår, men ser nok ut til at det lar vente på seg. Nå begynner det å tære på tålmodigheten, og jeg bare må "syte" litt her.
                          Jeg har testet positivt 4 ganger siste tiden, men etter kort tid blir testene svakere og svakere igjen. Bare en gang hadde jeg så vondt at jeg visste at jeg mistet. De andre gangene har bare tr dukket opp "som vanlig", bare en del senere enn antatt.
                          Etter å ha hatt tr på besøk ca to ganger i året i maaaange år, har jeg ikke noen normal syklus, og har derfor ikke startet med temping og de greiene der. Ikke føler jeg at vi trenger det eller, da vi er over normalen aktive på humpefronten. I allefall i forhold til det mine venninner forteller...

For å få de vonde tankene over på noe helt annet, har jeg nå kjøpt meg campingvogn som jeg skal pusse opp. I tillegg starter nå "litjmannj" i bhg for fullt på fredag, så jeg håper jeg får tankene over på andre ting, og heller ta ting som de kommer.

Comment

Ja, ja, pp 9, here we come... Gikk ikke denne gangen heller.

Comment

Så kjedelig Det er fryktelig frustrerende når det lar vente på seg.. Her har jeg nesten gitt opp etter 1 år med prøving.. :/

Comment

Denne gangener jeg nesten ikke skuffa en gang. Hadde ingen forventninger. Nå er jeg i grunn bare innstilt på å gjøre et par tre forsøk til, og jeg kommer ikke til å ha noe forventninger til det, før jeg kontskter lege. Skal bestille en legetime nå uansett, for celleprøve, så tenkte jeg ville nevne det da også.

Comment

Working...
                                X