Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Skravletråd for oss prøvere rundt og over 30

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: Skravletråd for oss prøvere rundt og over 30

Tusen takk!

Men jeg føler at jeg er en del eldre nå og tror at ting ikke går like lett som før.

Comment

Re: Skravletråd for oss prøvere rundt og over 30

vel, det kan jo være noe i det... eldstejenta mi på 10 kom 4 mnd etter jeg ble sammen med pappan hennes og da prlvde vi ikke engang. Nr 2 kom etter 1 år prøving men det er jo også 8 år siden...
      så nå, selv om jeg fortsatt bare er 30år så funker virkelig ikke ting like lett nå

Comment

Æ tru kroppen min endelig bynne å bli normal. Kjenner at puppene mine begynner å bli ømme igjen. Hva kjem nå da? El eller tanta???? no begynner å se lyst på ting igjen

Comment

Hei. Er over 30 jeg også. Har barn fra før, men ønsker fler. Jeg og kjæresten er akkurat blitt sammen igjen etter en stund fra hverandre. Nå er vi sikre på hva vi ønsker for framtiden, og vil satse fullt ut. Men vi er ikke helt sikre på hvor kjapt vi ønsker fler barn. Jeg kjenner mye på alderen, og vil komme i gang med en gang. Han mener vi ikke har det travelt. Men vi bruker ikke prevensjon, og er litt mer på det å hoppe av i svingen. Så skjer det, så skjer det. Så vi er vel ikke helt prøvere enda, men likevel greit å begynne å forstå alt prøver-snakket og sånn, tenker jeg.
          Men nå har det seg sånn at jeg var på UL abdomen i juli, og da titta legen ned på eggstokkene også, og eggene lå klare, og hun mente det var eggløsningstid enten samme dag eller dagen etter. Så hadd vi samleie dagen etter, hoppa av, men det er jo ingen sikker metode det da... Nå er jeg to dager over IKM. Jeg håper jo Jeg vet at han ville blitt glad han også, selv om han kunne sett for seg å vente litt til. Ikke testet, tenker og vente til over helga. Eller evt. teste søndagsmorgen - kjøpe test i morgen...
          Med mindre mensen kommer da.
          + ()

Comment

Opprinnelig lagt inn av lizzy14 Se innlegg
            Æ tru kroppen min endelig bynne å bli normal. Kjenner at puppene mine begynner å bli ømme igjen. Hva kjem nå da? El eller tanta???? no begynner å se lyst på ting igjen
            Jippi hehe

Comment

V.ilja : dette høres jo veldig lovende ut : )

Comment

Ja, det er ingen tegn til mens enda iallefall. Prøver å google litt å se om jeg finner ut hvor lang tid det tar fra eggene løsner etter at de har ligget klar i eggstokkene.. Noen som vet? Legen mente jo at de var nær ved å løsne da jeg var på UL. I forhold til det å kunne regne ut når mensen skulle kommet. Leste et sted at lutealfasen kan variere fra 12-16 dager. Hadde jeg EL dagen for UL eller dagen etter UL, så er jeg nå på dag 17 eller 16.
                + ()

Comment

Sa de på UL at egget holdt på å løsne eller? Vet hvertfall at egget lever rundt 24 timer når det først slipper.. Men kroppen kan bruke litt tid på å slippe det.. Hadde du noen eggløsningssmerter samme dag eller dagen etter UL? Isåfall kan det jo stemme bra med dagene..

Comment

Min gyn sa jeg kom til å ha el i løpet av 48 timer når jeg var der men hun bommet med flere dager ..

Comment

4 dager faktisk. . Var i november syklusen ..

Comment

Opprinnelig lagt inn av Sussi_85 Se innlegg
                        Sa de på UL at egget holdt på å løsne eller? Vet hvertfall at egget lever rundt 24 timer når det først slipper.. Men kroppen kan bruke litt tid på å slippe det.. Hadde du noen eggløsningssmerter samme dag eller dagen etter UL? Isåfall kan det jo stemme bra med dagene..
                        Hun sa at det lå egg klar, og at det kom til å løsne veldig snart, om ikke i dag, så sikkert i morgen sa hun.. Kan ikke komme på eggløsningssmerter, men er sjelden jeg kjenner noe særlig til det uansett..

Noen som vet hvor lang tid det max tar før egget slipper når det har kommet dit da?

Tror liksom egentlig ikke at jeg har blitt gravid, men rart at mensen er tre dager for sein, den som alltid er punktlig eller dagen før..
                        + ()

Comment

Sv: Re: Skravletråd for oss prøvere rundt og over 30

Opprinnelig lagt inn av Prøver1984 Se innlegg
                          Min gyn sa jeg kom til å ha el i løpet av 48 timer når jeg var der men hun bommet med flere dager ..
                          Ok, de kan vel ikke alltid ha rett heller. :/
                          + ()

Comment

Dessverre kan de kun se og estimere ca når de tror egget slipper..
                            Men det er faktisk endel faktorer som spiller inn for egget slipper..
                            Det har med noen signaler fra (binyrebarken?) Om at nå skal det frigjøres etteller annet som igjen fører til at egget slipper..
                            Og kroppen kan faktisk ikke klare å slippe egget første gang og da forsøker denne nytt noen dager senere..
                            og dessverre da forskyver man resten av syklusen..

Men jeg håper virkelig at i ditt tilfelle at gyn tok rett

Comment

Sv: Re: Skravletråd for oss prøvere rundt og over 30

Opprinnelig lagt inn av Prøver1984 Se innlegg
                              Dessverre kan de kun se og estimere ca når de tror egget slipper..
                              Men det er faktisk endel faktorer som spiller inn for egget slipper..
                              Det har med noen signaler fra (binyrebarken?) Om at nå skal det frigjøres etteller annet som igjen fører til at egget slipper..
                              Og kroppen kan faktisk ikke klare å slippe egget første gang og da forsøker denne nytt noen dager senere..
                              og dessverre da forskyver man resten av syklusen..

Men jeg håper virkelig at i ditt tilfelle at gyn tok rett
                              Okai, jeg kan så lite med slike ting..
                              Vi får bare vente å se. Men hadde vært veldig koselig om det var en liten spire der ja
                              + ()

Comment

Hei. Hiver meg på denne tråden jeg ☺ Fyller strax 31, samboer i 16 år og ingen barn (enda &#128521. Sluttet på pillen for 2 mnd. siden. Har ikke kommet inn i noen syklus enda, å kjenner at det er litt irriterende 😜.

Comment

Working...
                                X