Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Skravletråd for oss prøvere rundt og over 30

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Opprinnelig lagt inn av Frk.Sanna Se innlegg

Tusen takk for positivt svar. Fantastisk at dere klarte det på egenhånd til slutt. Det må ha vært en tøff prosess<3! Jeg vet at 6/7 mnd ikke er mye, men jeg ble tidligere gravid for lett noe som bekymrer meg. Nå har ikke vi så god tid lengre siden klokken tikker for meg, men håper å tror at det ordner seg til slutt om vi så må ha hjelp for å få det til. Dersom TR kommer, blir det mest sannsynlig inseminering og femar på meg i nov.
    Så synd at du fikk TR du også

Comment

• Opprinnelig lagt inn av undre27 Se innlegg

Så synd at du fikk TR du også
      Ja Denne gangen har jeg tatt det ekstra tongt. Fikk mensen hele 4 dager før tiden noe som aldri har skjedd. Jeg har også en unormal blødning med mørkere mens og små små klumper. Håper ikke hormonene mine er helt på styr nå og at det er et resultat for at jeg har begynnt å stresse med tanken på å bli gravid Jeg starter opp med femar om 2 dager og skal på UL på dag 11, men det ser ut som EL kan kræsje med helga og det er ikke sikkert mannen rekker hjem, men vi håper i det lengste å få til en inseminering nå i november.

Comment

Ja Denne gangen har jeg tatt det ekstra tongt. Fikk mensen hele 4 dager før tiden noe som aldri har skjedd. Jeg har også en unormal blødning med mørkere mens og små små klumper. Håper ikke hormonene mine er helt på styr nå og at det er et resultat for at jeg har begynnt å stresse med tanken på å bli gravid Jeg starter opp med femar om 2 dager og skal på UL på dag 11, men det ser ut som EL kan kræsje med helga og det er ikke sikkert mannen rekker hjem, men vi håper i det lengste å få til en inseminering nå i november.
        Hei Frk.Sanna.

Hvor gammel er du?
        Hvor mange PP har dere bak dere?
        Har dere noen unger fra før hvor gamle er de?

Jeg er 34år. Vi har et barn på 10,5mnd. Vi er i pp8 på nr2, vi har to missed abortion og en fødsel bak oss og MAAAAANGE prøveperioder. Jeg håper på en fin overraskelse til jul Dette er en laaang pp med 30dager. Så nå håper jeg å slippe å få mensen når jeg nå må vente så lenge.
        Mvh Undre.

Comment

Hei Frk.Sanna.

Hvor gammel er du?

Jeg er 34år. Vi har et barn på 10,5mnd. Vi er i pp8 på nr2, vi har to missed abortion og en fødsel bak oss og MAAAAANGE prøveperioder. Jeg håper på en fin overraskelse til jul Dette er en laaang pp med 30dager. Så nå håper jeg å slippe å få mensen når jeg nå må vente så lenge.
          Mvh Undre.
          Huff, har du mistet 2 ganger i løpet av de siste månedene? Jeg er 36 og vi er inne i PP8, men en syklus var vi ikke sammen så sier PP7. Jeg har 3 barn fra før og det er 10 år siden sist jeg gikk gravid. Mannen min er yngre enn meg å har ikke barn. Jeg har sjekket meg hos Hausken + samboer tok sædtest. Legen mente alt lå til rette for at vi skal klare det selv. Jeg er bekymret, så vi håper å få til en inseminasjon denne syklusen. Mannen hadde noe lavere antall sædceller enn normalen, men ellers bra prøve. Jeg tenker det kan være en av årsaken for at det tar tid. Jeg ble veldig rask gravid med barna jeg har. Har stabil syklus og hadde mange eggposer igjen i forhold til alderen min, men det kan jo være mange andre ting som er galt siden sist jeg var gravid. Jeg går på Letrozol nå, men er redd EL kræsjer med neste helg å da kan vi nok ikke ha inseminering denne gangen og heller ikke i desember Har dere tenkt å sjekke dere?

Comment

Hei Frk.Sanna.

Hvor gammel er du?

Mvh Undre.
            Hadd vært fantastisk med positiv test før jul<3

Comment

• Da var jeg komt til dag 11 i syklusen og vi var på ultralyd i dag for å sjekke eggmodningen og slimhinnen. Det var 2 egg på venstre side og iallefall det ene såg ut som kom til å slippe om ikke så veldig lenge. Jeg hadde EL på dag 14 sist syklus å håper det samme skjer denne gangen siden dersom jeg får positiv test på lørdag blir det ingen inseminering denne syklusen pga de har stengt på søndag. Vi krysser alt for at det skjer snart eventuelt første positive test på søndag. Mannen var med meg inn til legen i dag. Koselig

Comment

Huff, har du mistet 2 ganger i løpet av de siste månedene? Jeg er 36 og vi er inne i PP8, men en syklus var vi ikke sammen så sier PP7. Jeg har 3 barn fra før og det er 10 år siden sist jeg gikk gravid. Mannen min er yngre enn meg å har ikke barn. Jeg har sjekket meg hos Hausken + samboer tok sædtest. Legen mente alt lå til rette for at vi skal klare det selv. Jeg er bekymret, så vi håper å få til en inseminasjon denne syklusen. Mannen hadde noe lavere antall sædceller enn normalen, men ellers bra prøve. Jeg tenker det kan være en av årsaken for at det tar tid. Jeg ble veldig rask gravid med barna jeg har. Har stabil syklus og hadde mange eggposer igjen i forhold til alderen min, men det kan jo være mange andre ting som er galt siden sist jeg var gravid. Jeg går på Letrozol nå, men er redd EL kræsjer med neste helg å da kan vi nok ikke ha inseminering denne gangen og heller ikke i desember Har dere tenkt å sjekke dere?
                Når mannen har lavere antall. Fikk dere da beskjed om å ha samleie annenhver dag? Hos Min ex mann var dette tilfelle. Da fikk vi etter ett par års prøving beskjed at vi ikke måtte ha samleie mere enn annenhver dag.

Comment

• Opprinnelig lagt inn av Idamari Se innlegg

Når mannen har lavere antall. Fikk dere da beskjed om å ha samleie annenhver dag? Hos Min ex mann var dette tilfelle. Da fikk vi etter ett par års prøving beskjed at vi ikke måtte ha samleie mere enn annenhver dag.
                  Nei, men har fått beskjed om å spare opp 2-3 dager før positiv EL-test. I dag fikk vi beskjed at det var noe redusert pga utseende til enkelte sædceller som gjorde kvaliteten litt nedsatt å ikke antallet i seg selv slik jeg har trodd. Husker ikke hva det het eller prosenten. Legen sa i dag også at prøven var normal og ellers bra og at han ikke skulle ha problemer med å gjøre meg gravid, men med AIH som vi nå skal prøve så øker det sjangsen for oss for å lykkes da de renser ut de beste sædcellene. Har du barn med din eks mann?

Comment

Nei, men har fått beskjed om å spare opp 2-3 dager før positiv EL-test. I dag fikk vi beskjed at det var noe redusert pga utseende til enkelte sædceller som gjorde kvaliteten litt nedsatt å ikke antallet i seg selv slik jeg har trodd. Husker ikke hva det het eller prosenten. Legen sa i dag også at prøven var normal og ellers bra og at han ikke skulle ha problemer med å gjøre meg gravid, men med AIH som vi nå skal prøve så øker det sjangsen for oss for å lykkes da de renser ut de beste sædcellene. Har du barn med din eks mann?
                    Ja, etter 9 prøverørs innsettingen. Men dem sa det var 0% sjanse for at vi kunne klare det selv.
                    Under befruktning skjedde det en kromosomfeil med embryoene. Slik at jeg hele tiden mistet. Så tok vi noe som heter PGD i Bangkok, for dem kromosomtestsr embryoene før innsetting. Jeg tok ut 26 egg, 17 stk befruktet seg, de 10 fineste sjekket dem. Det var bare 4 normale, 3 jenter og 2 gutt. Vi sa vi ønsket tvillinger, en av hver. Så dem plukket ut de som var kommet likt i delingen, for da øker sjansen for at begge fester seg.
                    satte inn dem i livmoren på dag 5 etter el, testet positivt 6 dager etter det

slik så embryoene ut:
                    embryo
                    1 . X,X, 13, - ,18,18,21,21 = unormal jente(magler ett kromosom nr 13)
                    2 . X,X, 13,13,18,18,21,21 = normal jente
                    3 . X,Y, 13,(3),18,18,21,21 = unormal gutt (3 ganger kromsom 13 som kan være downs)
                    4 . X,Y, 13,13,18,18,21,21 = normal gutt
                    5 . X,Y, 13,(3),18,(3),21,21 = unormal gutt (3 ganger 13 og 3 ganger 18. downs og generel dna feil)
                    6 . X(3),13,13,18,18,21,21 = ikke noe kjønn da 3 ganger X
                    7 . X,X, 13, - ,18,18,21,21 = unormal jente (magler ett nr 13).
                    8 . X,X, 13,13,18,18,21,21 = normal jente
                    9 . -, - ,13, - ,18, - ,21,21 = unormal (ikke noe kjønn, mangler nr 13 og nr 18.
                    10. X,X,13,13,18,18,21,21 = normal jente

Comment

Ja, etter 9 prøverørs innsettingen. Men dem sa det var 0% sjanse for at vi kunne klare det selv.
                      Under befruktning skjedde det en kromosomfeil med embryoene. Slik at jeg hele tiden mistet. Så tok vi noe som heter PGD i Bangkok, for dem kromosomtestsr embryoene før innsetting. Jeg tok ut 26 egg, 17 stk befruktet seg, de 10 fineste sjekket dem. Det var bare 4 normale, 3 jenter og 2 gutt. Vi sa vi ønsket tvillinger, en av hver. Så dem plukket ut de som var kommet likt i delingen, for da øker sjansen for at begge fester seg.
                      satte inn dem i livmoren på dag 5 etter el, testet positivt 6 dager etter det

slik så embryoene ut:
                      embryo
                      1 . X,X, 13, - ,18,18,21,21 = unormal jente(magler ett kromosom nr 13)
                      2 . X,X, 13,13,18,18,21,21 = normal jente
                      3 . X,Y, 13,(3),18,18,21,21 = unormal gutt (3 ganger kromsom 13 som kan være downs)
                      4 . X,Y, 13,13,18,18,21,21 = normal gutt
                      5 . X,Y, 13,(3),18,(3),21,21 = unormal gutt (3 ganger 13 og 3 ganger 18. downs og generel dna feil)
                      6 . X(3),13,13,18,18,21,21 = ikke noe kjønn da 3 ganger X
                      7 . X,X, 13, - ,18,18,21,21 = unormal jente (magler ett nr 13).
                      8 . X,X, 13,13,18,18,21,21 = normal jente
                      9 . -, - ,13, - ,18, - ,21,21 = unormal (ikke noe kjønn, mangler nr 13 og nr 18.
                      10. X,X,13,13,18,18,21,21 = normal jente
                      Oi så det går an å finne ut sånne ting altså. Synd Norge er så streng på det meste!! Var det pga din eks manns dårlige sædkvalitet du mistet og siden ein del unormoale embyro? Fikk dere et frisk par med tvillinger?

Comment

Oi så det går an å finne ut sånne ting altså. Synd Norge er så streng på det meste!! Var det pga din eks manns dårlige sædkvalitet du mistet og siden ein del unormoale embyro? Fikk dere et frisk par med tvillinger?
                        Ja, grunnet dårlig sæd kvalitet en frisk jente og en frisk gutt mistet pga dårlig sædkvallitet. Aldri blitt gravid uten prøverør.
                        Men ingenting galt med meg.

Comment

Ja, grunnet dårlig sæd kvalitet en frisk jente og en frisk gutt mistet pga dårlig sædkvallitet. Aldri blitt gravid uten prøverør.
                          Men ingenting galt med meg.
                          Skjønner, men virker som det var ganske redusert sædkvalitet på eks mannen din. Uansett fantastisk at dere fikk tvillinger Er du prøver med ny mann nå du også?

Comment

Skjønner, men virker som det var ganske redusert sædkvalitet på eks mannen din. Uansett fantastisk at dere fikk tvillinger Er du prøver med ny mann nå du også?
                            Prøver nå med ny mann alle prøver er fine

Comment

Prøver nå med ny mann alle prøver er fine
                              Så bra og så spennende

Comment

• Hei alle prøvere.

Noen med to blå?

Her er det syklusdag 25 av 30. 5 dager til IKM og 5 dager til testing.

Jeg har kun en test og det er en ClearBlue Digital med ukeindikator.

Jeg håper på to blå.

Jeg er i pp8.

Mvh Undre.

Comment

Working...
                                X