Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Til alle prøvere!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Til alle prøvere!

Ikke bare enkelt å være prøver..
    Når man tester hele døgne rundt med både temperaturer og el tester, skriver inn i kalender leter etter symptomer på eggløsning, menstrasjon og graviditet. Og bruker masse penger på ett barn som ikke er tilstede, men allikevel så ufattelig mye ønsket. Alle fortvilelsene med venting og håp, skuffelsene med negative svar og bekymring over seg selv og partner fordi "alle andre" klarer det jo med en gang. Er det noe galt med oss?
    Det å gå igjennom ett savn hver eneste dag samtidig som du ser på sosiale media: "da ble det vår tur, termin.....", eller: "se så stor Emil har blitt", eller kjøp av babyklær, gravide mager, lykkelige par, håpefulle kvinner og støttende venner. Barnevogner på gata og babyskrik på cafèen.

Jammen ikke lett å være prøvere. Ivertfall ikke om man virkelig begynner å kjenne på en lengsel. Vi snakker mye om at det kan være tøft å være gravid, og hardt å være barselmamma. Men jammen om det ikke trenger å være lett å være prøver heller nei!

Lykke til alle sammen ❤️
    SNART er det vår tur til å spre en herlig nyhet

Re: Til alle prøvere!

Flott skrevet, lykke til du og <3
    Har ikke vært gravid før, men om det er tøft- så gjør jeg det gjerne når jeg vet at jeg får noe så fint ut av det til slutt!

Comment

Så oppmuntrende å lese Vi har en gutt på 5 år, men kjenner på de samme følelsene som du beskriver.
      Jeg kjøpte meg fertilitetsmonior, da sluttet jeg å stresse..blir jo selvsagt skuffet over at mensen kommer og negative tester, men nå slipper jeg å tenke på det HELE tiden, slipper å regne ut hvilken dag det er størst sannsynelighet, måle temp, og hvor mange dager det er igjen til eggløsning osv... Har jo ikke blitt gravid enda, men for meg er monitoren noe som gjør prøvinga mindre stressende
      2011 2016?

Comment

Sv: Til alle prøvere!

Fint skrevet! Vi er snart i PP9 og er temmelig frustrert..
        Lykke til alle sammen 😊

Comment

Dette var veldig fint skrevet, og jeg måtte smile da jeg leste det <3

Comment

Takk, det var godt å lese! Da menstruasjonen min kom igår var jeg helt på gråten.. Dette løftet humøret. Lykke til du også

Comment

Opprinnelig lagt inn av birdsnbies Se innlegg
              Takk, det var godt å lese! Da menstruasjonen min kom igår var jeg helt på gråten.. Dette løftet humøret. Lykke til du også
              Skjønner hva du mener ja! alltid en kjempe skuffelse når tr kommer!

Comment

Opprinnelig lagt inn av Cammm Se innlegg
                Skjønner hva du mener ja! alltid en kjempe skuffelse når tr kommer!

Man går rundt i uker og lengter etter det positive resultatet og "føler" på seg symptomer, mens man teller ned dagene til mensen ikke skal komme.. Også kommer hun fæle tante Rød likevel.. Det er godt å ha dette forumet, hvor man plutselig kommer over ett innlegg som ditt og skjønner at man ikke er alene i fortvilelsen! Takk for det! Vi skal nok få skrevet den facebookstatusen vi også

Comment

Opprinnelig lagt inn av birdsnbies Se innlegg
                  Man går rundt i uker og lengter etter det positive resultatet og "føler" på seg symptomer, mens man teller ned dagene til mensen ikke skal komme.. Også kommer hun fæle tante Rød likevel.. Det er godt å ha dette forumet, hvor man plutselig kommer over ett innlegg som ditt og skjønner at man ikke er alene i fortvilelsen! Takk for det! Vi skal nok få skrevet den facebookstatusen vi også
                  Ja, vanskelig å prøve å huske på at det blir vår tur og! Før eller SENERE!!
                  Haha, ja 😂 Den der "jævla" statusen som florerer på facebook!

Comment

Veldig bra skrevet!

Kjenner meg godt igjen der.
                    Jeg har en gutt fra før av på 4 år og er nå gift med min bestevenn og vi er klare for en ny liten spire.
                    Jeg har blitt diognisert med endometriose så kan gjøre det litt vanskelig å bli gravid, men har jo klart d før så håpte d sko gå lett nå og.

Vi har prøvd noen mnd nå uten hell og kjenner meg godt igjen med ikke bare stresse men og den psykiske påkjenningen av at du ikke får noe til og det barnet vi venter sånn på.

Føles som alle andre får det så lett til, så hjelpe å lese her at vi ikke er alene

Comment

Tusen takk for et veldig godt innlegg! <3 Det traff kjente jeg! Har en gutt på snart 4,5 år. Prøvde lenge for å få han, og har prøvd lenge på nr.2. Skal teste på søndag, så er skikkelig spent om dagen. Håper på mange positive tester her inne fremover.

Comment

Dette er et dikt jeg som prøver ofte tok til meg nå rundt et nytt år

Sekundene tikker
                        tiden er inne
                        vi går inn i ett nytt år
                        med håp i sinnet

Tid for ettertanke
                        på året som gikk
                        drømmer som knuste
                        alt vi ikke fikk

Men alt det gode
                        må ikke bli glemt
                        lykke, glede, tro
                        er i hjertet gjemt

Nytt år, nye muligheter
                        er det noen som sier
                        nye sjanser feires
                        med store seremonier

Er det derfor det feires
                        så stort og flott
                        dette "miserable" året
                        som nettopp har gått?

Ved midnatt skyter vi
                        alle tragedier opp sky
                        og feirer sjanser
                        født på ny
                        2004 2010 2015

Comment

Opprinnelig lagt inn av Humlemamma Se innlegg
                          Tusen takk for et veldig godt innlegg! <3 Det traff kjente jeg! Har en gutt på snart 4,5 år. Prøvde lenge for å få han, og har prøvd lenge på nr.2. Skal teste på søndag, så er skikkelig spent om dagen. Håper på mange positive tester her inne fremover.
                          Du må oppdatere oss hva resultatet blir lykke til!
                          Har du noen symptomer?

Comment

Har hatt murringer i en drøy uke, men disse er så å si borte i dag. Usikker på om det er et godt tegn eller ikke. Ellers litt ømme og større pupper. Alt dette kan jo være mensen, så veksler mellom å være optimist og pessimist hele tiden. 😜😊

Dere skal få høre. 😊

Comment

Opprinnelig lagt inn av Humlemamma Se innlegg
                              Har hatt murringer i en drøy uke, men disse er så å si borte i dag. Usikker på om det er et godt tegn eller ikke. Ellers litt ømme og større pupper. Alt dette kan jo være mensen, så veksler mellom å være optimist og pessimist hele tiden. 😜😊

Dere skal få høre. 😊
                              Når har du IKM da?

Comment

Working...
                              X