Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Skravletråd for prøvere 2016!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Opprinnelig lagt inn av Svartemaja Se innlegg
    Hei dere! Gjennomgår en spontanabort nå, i uke 11. Eller er vel det som heter MA - det gikk visst egentlig galt for lenge siden, men kroppen skjønte det ikke før nå. Har ikke opplevd dette før, og har en del spørsmål, som kanskje dere som har vært gjennom en SA kan svare på.

- Hvor lenge blødde dere?
    - Var dere sykemeldt? Hvor lenge, i så fall?
    - Hvor lenge må vi vente før vi kan ha sex?
    - Hvor lenge må vi vente før vi kan begynne å prøve igjen?

Takker for svar! Vi har en liten en fra før, den gangen var svangerskapet problemfritt.
    Kondulerer Det er grusomt å miste og særlig i missed abortion.

Ble du satt i gang med riepiller (cytotec) ?

-Jeg har mistet to ganger i MA i uke 10+1-10+6. Jeg fikk sykemelding 3 dager. Jeg blødde i 6uker. Jeg fikk styrtblødning med blodtrykksfall og nesten besvimelse og stort væsketap og blodpæl nedover alle klærne rundt 3uker etter blødningen opphørte. Fikk så blødninger som ikke ville stoppe. Det viste seg å være ansamlig av rester i livmor 2,9cm. Var da i sydligere strøk og ble satt på hormonbehandling over tre uker pga unormale blødninger, rester i livmor og store smerter i livmor pga irritasjon. Ble frisk 3,5mnd etter at jeg oppdaget at jeg hadde mistet og da var blitt behandlet på sykehuset. Andre tilfelle blødninger i 4-5uker som ikke ville opphøre. Krevde ultralyd på grunnlag av tidligere opplevelse. Viste da masse rester i livmor selv om de på avdelingen jeg var innlagt hadde hevdet at det var ingen rester. Ble så innlagt for narkose og utskraping. Så mine erfaringer med MA er vel gjerne blant de dårliger erfaringene. Men det er ikke vanlig tror jeg at det blir så mye problemer ut av det.

-Dere bør vente med samleie til blødningene opphører grunnet infeksjonsfare når livmorhals er litt åpen og du blør.

-Så snart kroppen er normal så bare kjør på.

Jeg håper du slipper så mange problemer som jeg hadde og at kroppen din stabiliserer seg fort. Jeg trodde kroppen var i orden første gangen da jeg sluttet å blø etter 6uker men så begynte det grusomme vonde...

Jeg kan iallefall trøste deg med at en fødsel sett utfra min erfaring med MA var mye mindre smertefullt enn å ha måneder med INTENSE smerter og blødningetull og styrtblødning.

Fødsel er grusomt når det står på men etterpå blir du fin igjen ganske fort.

Dem uten denne erfaringen synes gjerne fødsel er mye mer smertefullt men jeg ble gledelig overrasket da det ikke var på langt nær så smertefullt og utdragende som MA.

Du er sannsynligvis ikke så uheldig som meg Det kan du også trøste deg med

Huff jeg er så redd for å oppleve det igjen. Jeg er nå 6+3.

SORRY IKKE LA DEG SKREMME!!!!! Jeg mener ikke å skremme deg.

Mvh Undre.
    Last edited by undre27; 18-01-17, 23:39.

Comment

• Hei Undre! Jeg lar meg ikke skremme, det virker som du har opplevd noe ganske utenom det vanlige. Hørtes fælt ut

Jeg ble ikke satt i gang, kroppen min skjønte omsider at det ikke var noe som vokste lenger, og tok affære selv. Fikk ultralyd på grunn av blødninger, og ikke lenge etter undersøkelsen begynte jeg å fossblø. Vil tro at det aller meste har kommet ut, men skal til kontroll i dag, så da får vi se. Det var en ganske kjip opplevelse så klart, men hadde en forferdelig fødsel sist, så foreløpig kan det ikke måle seg med fødselssmertene for min del.

Velger å se positivt på det - åpenbart var det ikke noe som kunne leve denne gangen, men likevel har kroppen tviholdt på det i mange uker. Tenker det lover godt, og har troa på at det skal gå bra neste gang

Ønsker deg masse lykke til videre, undre Håper alt går bra!

Comment

• Opprinnelig lagt inn av Svartemaja Se innlegg
        Hei dere! Gjennomgår en spontanabort nå, i uke 11. Eller er vel det som heter MA - det gikk visst egentlig galt for lenge siden, men kroppen skjønte det ikke før nå. Har ikke opplevd dette før, og har en del spørsmål, som kanskje dere som har vært gjennom en SA kan svare på.

- Hvor lenge blødde dere?
        - Var dere sykemeldt? Hvor lenge, i så fall?
        - Hvor lenge må vi vente før vi kan ha sex?
        - Hvor lenge må vi vente før vi kan begynne å prøve igjen?

Takker for svar! Vi har en liten en fra før, den gangen var svangerskapet problemfritt.
        Så utrolig leit å lese! *Sender en god klem*

Har vært gjennom to SA selv, ganske voldsomme sådan, den siste i slutten på november, i uke 11.
        Fossblødde i to dager, så var det et par dager med minimal blødning før et stoppet opp helt.
        Jeg er ikke i jobb(er ufør) så her var ikke jobb noe tema. Hadde jeg vært i jobb derimot så hadde det vært psyken som stoppet meg fra å gå tilbake i jobb med engang, ikke fysiske smerter.
        Spurte legen om alt mellom himmel og jord husker jeg, hun var så hyggelig og virket så snill så da føltes det ok å spørre henne om alt jeg lurte på. Sex kunne vi ha når det var sluttet å blø og ikke gjorde vondt(jeg hadde veldig smerter nedentil) og så anbefalte hun at jeg fikk menstruasjon en gang før vi prøvde igjen, men det var ikke nødvendig sånn jeg forsto det.

Masse lykke til, håper du kommer deg fort!

Comment

• Takk for det, Vetlamori! Var til kontroll i dag, og gynekologen anbefalte også å vente til etter neste menstruasjon før vi prøver videre, for at slimhinnene skal gi best mulig utgangspunkt for ny graviditet. Også anbefalte hun kondom fram til da, sikkert på grunn av infeksjonsfaren. Skjønner at det er litt ulike meninger her, men siden det var det jeg fikk beskjed om, tenker jeg at jeg får gjøre som hun sier. For å være helt ærlig blir det godt med en liten pause før vi setter i gang igjen, kunne godt tenke meg å avreagere litt med en tur ut med venner og sprudlevann. Hadde smakt godt med litt fårepølse, tunfisk-sushi og myke oster også!

Lykke til videre, alle flotte damer som prøver. Kanskje vi ses i mars-tråden!

Comment

• Hei!
            veldig fersk her, men trenger litt av deres kunnskap..
            TR er 10 dager forsein, og tok en test på dag 6 som var negativ. Natt til lørdag våknet jeg kl 5 av at jeg var utrolig kvalm, satte meg med do, men ble bra igjen etter 30-40 min. (Trodde først jeg var blitt syk)
            Har lest mye på nett, men ble dessverre ikke klokere. Vet ikke om jeg føler meg gravid heller, er første gang mensen har uteblitt. (Er 19 år) Har TR vært bortreist så lenge hos noen her?? Oppsøkte dere lege? Positiv test?

Comment

• Opprinnelig lagt inn av babynord Se innlegg
              Hei!
              veldig fersk her, men trenger litt av deres kunnskap..
              TR er 10 dager forsein, og tok en test på dag 6 som var negativ. Natt til lørdag våknet jeg kl 5 av at jeg var utrolig kvalm, satte meg med do, men ble bra igjen etter 30-40 min. (Trodde først jeg var blitt syk)
              Har lest mye på nett, men ble dessverre ikke klokere. Vet ikke om jeg føler meg gravid heller, er første gang mensen har uteblitt. (Er 19 år) Har TR vært bortreist så lenge hos noen her?? Oppsøkte dere lege? Positiv test?
              Kanskje du skal ta en ny test eller at lege kan ta blodprøve som viser HCG (hormonet som viser graviditet)? Du kan jo prøve egen test først vel?
              Mvh Undre.

Comment

Working...
              X