Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Skravletråd for barnløse prøvere over 30

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Skravletråd for barnløse prøvere over 30

Andre i samme båt, barnløs prøver over 30?

Er selv 35, mannen er 42 og vi har ingen "mine, dine, våre" barn. Mannen min og jeg har hatt innstillingen siste året at dersom vi blir gravide, så hurra! Men ikke vært aktive mht. eggløsningskalkulator/tester osv. Jeg har stort sett jevn syklus, og visst sånn ca. når eggløsningen har inntruffet. Har samleie ca. annenhver dag. Etter å ha brukt denne "metoden" i over et år og fortsatt ikke blitt gravide, tok vi mange prøver i vinter og hadde en time hos gynokolog i vår. Både mannen og jeg er friske som fisker, ikke noe galt på prøveresultatene hverken hos han eller meg selv. MEN! Ettersom jeg nå har blitt 35 i år og vi fremdeles ikke har klart å bli gravide ved hjelp av naturen, så anbefalte han oss at vi skulle starte opp med prøverørsbehandling. Vi har fortsatt ikke tatt en avgjørelse på dette, da vi er usikre på hva vi går til. For jeg må visst starte med en hormonbehandling for å produsere mange egg, som de da skal ta ut, befruktes og settes inn igjen. Noen som har erfaringer med prøverørsbehandling? Vi håper i det lengste å kunne klare dette selv, men begynner som smått å innse at vi kanskje må kaste inn håndkleet. Hvordan er veien videre?
    Last edited by Shoegrl; 07-09-16, 00:31.

Re: Skravletråd for barnløse prøvere over 30

Hei.

Blir straks 33 år og har ingen barn, hverken jeg eller mannen min. Har nettopp begynt aktivt for å bli gravid, så er ikke i samme situasjonen som deg bortsett fra aldersmessig. Har dessverre ingen erfaring med prøverørsbehandling jeg kan dele med deg. Grunnen til at jeg er litt "sent ute" er fordi jeg møtte mannen min i voksen alder, så det har ikke vært noe alternativ å tenke på barn før nå. Går selv å kjenner på at jeg begynner å bli "gammel", så er litt nervøs for om vi klarer det naturlig eller om vi må ha hjelp. Har selv også vært hos lege, og alt ser ut til å være i orden, så da er det vel bare å håpe på det beste. Alle mine venner rundt meg har fått barn både en og to ganger, så føler meg litt ensom som gammel prøver. Er det 35 år som er grensen for når man blir anbefalt å starte med prøverørsbehandling? Jeg vet hormonbehandling kan være tøft mentalt sett, men nå vet ikke jeg hvor mye eller lenge det gjelder for prøverørsbehandling. Finnes sikkert en gruppe her hvor du kan få svar på spørsmål om slik.

Comment

Sv: Skravletråd for barnløse prøvere over 30

Hei!
      Jeg er ikke en ufrivillig barnløs, men her på forumet finnes en side som er perfekt for deg med spørsmål om prøverør: http://www.mammanett.no/forum/showth...%E5d-12/page27

Ønsker deg masse lykke til i prøvingen!

Comment

Er heller ikke i samme situasjon. Kom så langt at vi startet utredningen på sykehuset, men da satt plutselig spiren så har nå ei jente på 1 år. Noen ganger kan vel kanskje det at man vet man får hjelp gjøre at man slapper litt mer av og spiren sitter. Eller det kan ha vært flaks. Har hørt at prøverør kan være en litt slitsom prosess, kanskje like mye psykisk som fysisk. Men det å være prøver over lengre tid er jo slitsomt i seg selv og resultatet om behandlingen sitter er jo helt fantastisk! Ønsker dere masse lykke til iallefall!

Comment

Jeg var en prøver på 30 da vi begynte med nr.1 og etter 3-4 år prøving begynte vi utredning. Vi var godt i gang og midt i prosessen da det klaffet på naturlig måte. Nå er vi i gang for nr.2, men denne gangen venter jeg ikke like lenge som forrige gang og begynner utredning om det ikke klaffer før våren.
          Nr.1 2014
          Nr.2 2016-2017?

Comment

Sv: Re: Skravletråd for barnløse prøvere over 30

Jeg er 33 år, lykkelig gift og ingen barn. Skulle gjerne hatt fler. Har mange venner som har lykkes med prøverør. Men, Jeg har fått beskjed at det ikke ser ut som vi trenger det. Jeg hadde en BO i uke 8 i april, på bursdagen min �� Tok lang tid før syklusen kom igjen. I dag er det 4 dager til forventet mens. Gleder meg veldig til test. Brystvortene har endret seg. Og jeg sover på dagen. I går hadde jeg leamus i magen. Og jeg må opp på do før hanen galer. Puppene ser hovne og "fete" ut. ØnSker alle lykke til! Det var veldig hjelp i forumet da jeg hadde BO i april. Tenkte derfor jeg skulle starte tidlig her inne denne gangen. Heier på dere!

Comment

Takk for alle svar, men plutselig testet vi positivt! Virker som det løsnet når vi sa høyt "blir det ikke denne måneden, tar vi kontakt med sykehuset for å sette i gang med prøverør"!

Comment

Så gøy! Masse lykke til!

Comment

Hurra!! Gratulerer!!!!

Comment

Takk Zelda83! Håper du får en spire i magen din snart, lykke til med prøvinga.

Takk Blåbærkrøll! Har du fått testet deg? *Krysser fingrene for positiv test*

Comment

Jaja, da endte vi opp på legevakta i dag. Magesmertene ble fra i går til i dag uutholdelige og jeg begynte å spotte mer og mer. Mens vi ventet på å få komme inn til legevakten, begynte jeg å blø nokså kraftig de to timene vi ventet der. Ble etterhvert videresendt til gynekolog i en annen kommune og fikk innvendig UL. Hun kunne se det var tegn til en graviditet/et eller annet, men ikke se noe foster, da det var for tidlig. Hun anbefalte å dra til legen i morgen for blodprøver for å måle HCG-verdien, og deretter ta kontakt om ei uke/to, for da kunne de se for sikkert inne i livmora om det er noe der. I mellomtiden, fikk jeg også følge med blødningene, men hun regnet med at det var en SA, uten å kunne si det for sikkert. Har endelig kommet hjem etter 5 timer, og har store smerter i magen og nå fossblør jeg. Blir ikke så jeg tar videre blodprøver tror jeg, heller avvente til ut i neste uke og ta UL for å se om alt er kommet ut eller ikke. Er ganske sikker selv også på at det er en SA, ettersom alle symptomer på graviditet er fullstendig fraværende. Trøsten er at både lege på legevakta og vakthavende gynekolog sa at ettersom vi klarte å bli gravide, så var det bare positivt, for da klarer vi det sikkert igjen. Og at på et eller annet tidspunkt opplever de fleste damer SA, de er bare ikke klare over det, fordi de er vante med uregelmessige mensturasjoner og at de ikke nødvendigvis er prøvere/kjenner symptomer til at de rekker å sjekke innen de har abortert. Så vi får se om vi prøver igjen, mannen er veldig for. Herlig mann, støttende, omsorgsfull, kjærlig og positiv. Godt det er noen lyspunkt i hverdagen! <3
                      Last edited by Shoegrl; 07-09-16, 00:31.

Comment

Working...
                      X