Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Tips for å bli gravid

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tips for å bli gravid

Her kan vi dele tips og råd for å øke sjansen for å bli gravide.

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article481113.ece
    Last edited by Callie; 06-04-12, 22:31. Årsak: åpnet for fler å dele sine tips :)
    Gutt '08
    Gutt '14

Sv: 8 tips for deg som prøver å bli gravid

Huff, får prøve å lese litt på den da, og se om noe av det som står der kan funke. Prøvd i ca to år nå uten hell og lykke. Takk for linken!
    Prøvere siden april 2011
    Vi ønsker oss en liten prins eller en liten prinsesse
    Nå syns vi at du skal klamre deg fast snart

.

Comment

Sv: 8 tips for deg som prøver å bli gravid

Jeg lurer på hva de mener med overvekt når de skriver at det kan senke fruktbarheten... Hvor tjukk er for tjukk?

Comment

Sv: Tips for å bli gravid

Altså jeg vil tro at det menes helsefarlig overvekt/fedme.. Dessuten er det vel individuelt.. noen blir gravide tross krafig overvekt, andre klarer ikke selv om de bare har noen ekstra kilo... merkelige greier med denne kroppen.

Comment

Med overvekt vil jeg tro det menes når man er så overvektig at det har ført til hormonforstyrrelser, bl.a at mansen uteblir. Ellers tror jeg ikke fedme spiller så stor rolle, så lenge hormonene er på stell

Comment

Jeg leste i en artikkel at dersom en har for høy BMI kan dette senke fruktbarheten, så det kan jo hjelpe å rekne ut denne

Comment

Noen med gode tips?
              Prinsessen født 15 november 2013
              Lillebror ventes 23 desember 2016

Comment

Tja aldri fått det til selv altså, men el tester er vel det som er mest safe?

Comment

Ja du sier noe der Jeg startet med det siste pp. Fikk to sterke streker fredag og lødag for litt over 2 uker siden. Så ble det sengekos lørdag og søndag men ikke mandag..Fikk TR nå på mandag! TYPISK! Samboeren min vil teste seg, og det vil egentlig eg å..Bare for å få vite! Eg vil abre så gjerne høre noen gode tips hehe Så har jeg noe å tro på

Jaja, den dagen det klaffer skal jeg bli så gla! Alle venninnene min er jo der.. De er gravide nå! Mens det er jeg som alltid har ønsket og villet, hehe! Det er så typisk! Jaja sånn er det.

Comment

Har dere prøvd lenge siden du vil ha mannen testet?

Comment

Nå er det han som ønsker fordi han føler at det er noe! Vi har forsøkt siden mars! Vet at det kan ta opptil ett år, men er likevel så skuffende hver mnd! Har holdt motet og humøret oppe helt til denne gangen! Da ble det litt verre!

Comment

Jeg har full forståelse Det tok oss 6 år fra vi begynte å prøve til vi fikk vårt første barn og fire år før vi turte å be om hjelp... anbefaler ingen å vente så lenge... Men jeg tror ikke dere vil få henvisning til å få sjekket sædkvaliteten sålenge man har prøvd i under 1 år, det kan dere evt spørre lege om for de er ganske forskjellig på det området. Hvis dere ikke får noe hjelp der så kan dere alltids gå på en privat klinikk for der er ventetiden kort og kanskje du kan sjekke deg samtidig? Hvis det viser seg at det ikke er noe galt med noen av dere så gir det dere kanskje selvtilliten til at dere skal få det til selv

Comment

Opprinnelig lagt inn av Callie Se innlegg
                          Jeg har full forståelse Det tok oss 6 år fra vi begynte å prøve til vi fikk vårt første barn og fire år før vi turte å be om hjelp... anbefaler ingen å vente så lenge... Men jeg tror ikke dere vil få henvisning til å få sjekket sædkvaliteten sålenge man har prøvd i under 1 år, det kan dere evt spørre lege om for de er ganske forskjellig på det området. Hvis dere ikke får noe hjelp der så kan dere alltids gå på en privat klinikk for der er ventetiden kort og kanskje du kan sjekke deg samtidig? Hvis det viser seg at det ikke er noe galt med noen av dere så gir det dere kanskje selvtilliten til at dere skal få det til selv
                          Oi oi, såpass jah!? Uff det høres fryktlig lenge ut. Men så bra at det gikk tilslutt da!
                          Vi har jo ikke prøvd i ett år og jeg har holdt motet oppe og sagt til samboeren min at det er normalt. Men han er litt negativ og jeg ser at når "tiden" er rett er det på en måte vanskeligere å få igang litt sengekos. Jeg TROR det har med tankene hans.. Jeg ser at han blir mer skuffet enn meg, han vil det så intenst . (Han er eldre enn meg og veldig klar) Jeg tror det går utover selvtilliten.. Men siden jeg fkk så tydelig sterke streker på EL testene hadde jeg og kanskje mer håp enn tidligere..!

I tillegg var jeg litt "dum" og sa til 2 av venninnene mine som er gravide at vi og har "kastet" pillen! Så nå er det jo litt press og da.. Hehe!
                          Skal ikke være lett.. Men hyggelig å høre og lese andres historier og erfaringer! Å det viser seg jo at de aller fleste faktisk må jobbe for å få dette til

Tusen takk for input og svar!

Ps. jeg har regelmessige syklus.. Eneste er at den har hoppet noen dager til og fra nå, men som oftest har jeg til samme dag med 28 dagers syklus!

Comment

Glad for å kunne hjelpe
                            Er han klar for å sjekke seg så er det bare å si til legen at dere har prøvd ett år og se om han vil hjelpe med å henvise for test (dere har jo nesten det om dere drøyer til nyåret)... Vi fikk sjokk da testen til mannen min var såpass dårlig som den var så det kan skje hvem som helst å få dårlige nyheter.. Det positive er at bare man finner en evt feil så kan de aller fleste med hjelp få barn

Comment

Ja det er jo han som ønsker! Jeg mener vi kan vente litt, men han grubler på dette! Og han kontaktet KK idag .. Men måtte ha henvisning fra fastlegen sin! Ble litt paff når han tok initativ selv så fort så viser at han egentlig bare vil få det unna tror eg!

Vi får krysse fingrene :smile:

Comment

Working...
                              X