Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hvor lenge ammet du?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvor lenge ammet du?

Jeg har laget til en avstemning om amming for å se hvor vanlig det er å amme blant småbarnsmødre flest.
    30
    Har aldri ammet
    0.00%
    0
    1-3 mnd.
    23.33%
    7
    4-6 mnd.
    16.67%
    5
    7-9 mnd.
    26.67%
    8
    10-12 mnd.
    16.67%
    5
    13-15 mnd.
    6.67%
    2
    16-18 mnd.
    3.33%
    1
    19-21 mnd.
    3.33%
    1
    22-24 mnd.
    3.33%
    1
    Eldre enn 2 år
    0.00%
    0
    Hilsen Elapela
    Mamma til Gabriel 5 år og Maya 3 år.

Jeg mener jo selvfølgelig når dere var ferdig å amme deres førstefødte!!
    Hilsen Elapela

Comment

Ettersom jeg har 2 barn så stemmer jeg 2 ganger.
      Mathias 10mnd(måtte begynne med allergi tabletene mine igjen.)

Sebastian 8mnd( han har melke allergi å godtok ikke å få både pupp og flaske melk(nutramigen))
      Klem fra Maria.

Comment

Hm...det gikk ikke ant å stemme 2 ganger.
        Klem fra Maria.

Comment

Nei, jeg skrev i et innlegg etter det at det kun gjaldt for de førstefødte! Jeg fikk heller ikke legge til 14 forskjellige svaralternativ, så jeg måtte slå sammen til 3 mnd. i hver svaralternativ, noe som egentlig blir litt begrensede svar.

Opprinnelig lagt inn av Maria
          Hm...det gikk ikke ant å stemme 2 ganger.
          Hilsen Elapela

Comment

Jeg ammet ikke lenge...ikke fult en mnd engang.
            Klem fra Lillepus og Kine Marie og lille Mats Andrè

Comment

Jeg måtte svare: "Har aldri ammet", men det var jo nr. 1, som ikke ville ha puppen i det hele tatt.

Nr. 2 derimot ammet jeg til 11 mnd. Da mistet han helt interessen.
              hilsen turvid

Min blogg

Comment

Jeg har nettopp slutta å amme og Sebastian er 7,5 mnd... Syns dette var en grei tid å slutte på jeg.. Allerede har puppene mine krympa.. Jeg vil ha tilbake puppene mine!!!
                Sassa & Sebastian f.mars -02

Comment

Mener du puppene som de var før du ble gravid? Eller sånn de var med melk i? Jeg har iallefall aldri vært så fornøyd med puppene mine som da jeg ammet. Men mens jeg var gravid, ble jo vortene nesten svarte, og det syntes jeg ikke var så pent

Opprinnelig lagt inn av Sassa
                  Jeg har nettopp slutta å amme og Sebastian er 7,5 mnd... Syns dette var en grei tid å slutte på jeg.. Allerede har puppene mine krympa.. Jeg vil ha tilbake puppene mine!!!
                  Hilsen Elapela

Comment

Æsj, jeg "stemte" feil, jeg.. Satte kryss på hvor lenge han ble fullammet, og det er jo noe annet.

Anyway, førstemann ble altså fullammet til han var 8 mndr. Det var ikke fordi jeg hadde det som noen målsetning å fullamme så lenge som mulig, men han ville rett og slett ikke smake på noe mat før den tid. Jeg hadde en tung periode da han var en 5-6 mndr, der jeg forsøkte å tilby grøt nesten hver eneste gang jeg dro frem brystet (i alle fall på dagtid), og da var det frustrerende at han aldri ville ha noe. Da jeg endelig tok til vett og droppet hele matmaset fikk nok både han og jeg det mye bedre..

Rundt 8 måneders alderen var det akkurat som om han modnet på flere måter (bl.a. også søvnmessig), og da forsøkte jeg på nytt med grøt. Denne gangen gikk det!

Selve ammeperioden gikk over av seg sjøl da han var 17 mndr. Morgenkosen forsvant fordi jeg måtte på et kurs (jeg er til vanlig hjemmeværende), og da var det visst heller ikke så viktig lenger med hverken trøstepupp eller kveldspupp. Det var helt snålt hvordan han plutselig bare flirte dersom jeg tilbød ham noe, og hvordan han kunne leke i senga vår om morgenen og være totalt uinteressert i mammas attributter. 8)

Comment

Jeg ser jeg "leder" så langt.

Ammet eldstemann til han var 19 måneder.
                      Yngstemann ble ammet til hun var 13 måneder.

Comment

ca 13 mnd

Eg amma Aina til ho var ca 13 mnd- men då var ho så drittlei at ho snudde seg vekk med ein gong ho blei lagt til brystet
                        Og heilt på slutten var det nesten berre venstre sida ho tok eit par sug fra før hi snudde seg vekk
                        Trebarnsmamma
                        -00, -03, februar 2006

Comment

Elapela: Jeg mente når det var melk i de. For en gangs skyld hadde jeg pupper også.. Nå er de jo bare helt flate
                          Sassa & Sebastian f.mars -02

Comment

Jeg var også veldig fornøyd med puppene mine mens jeg var gravid, gikk fra a-cup til c-cup nesten over natta *ler* Har aldri hatt så store pupper noengang før jeg og jeg var såååååååååå stolt. Amme puppene var også ganske greie så lenge jeg husket på å gi riktig pupp ved neste måltid så de ikke ble helt skeive *ler*

Nå derimot *sukk* så er det bare å rulle de sammen 5 ganger og brette dem godt nedi bh'n og håpe at "eselørene" holder seg innafor *ler*

Celina ble fullammet til hun var 3 måneder, da ga vi henne grøt en gang om dagen for å skjule det for helsesøster. Ganske latterlig, men vi turte ikke gi tillegg fordi hun mente vesla ikke trengte det. Nå ler jeg bare av det og synes jeg elv var utrolig tåpelig, men akkurat der og da var det visst viktigere å late som om at man gjorde som helsesøster sa.
                            Amminga fotsatte til hun var 6 måneder gammel, da var det knusktørt gitt.

Nå når hun nærmer seg 3 år så er hun ihvertfall ikke interessert i pupper av noe slag, annet enn sine egne selvfølgelig. Hun trenger nemlig ifølge seg selv bh snart. *ler*
                            Hun venter også på at hun skal bli voksen så hun kan bruke barbermaskin som pappa og pompefløor(ob fleur) som mamma.
                            Men vi regner med at det tar "noen" år til før dette blir en realitet
                            zunsjine, mamma'n til Celina født 04.02 2000

Comment

Jeg ammet den føste til hun var 13 md og nr to til han var 11 md.
                              Slutta litt tidligere den siste gangen, pga at vi skulle gifte oss md etter ettårsdagen, slik at jeg var sikker på at jeg skulle slippe amming på bryllupsdagen.

Jeg var veldig fornøyd med puppene mine både når jeg var gravid og når jeg ammet!
                              Men nå.....
                              Var på klesbutikk og prøvde en topp i går, den var kjempelekker, men det gikk jo ikke an å ha bh under da. Skulle prøve uten jeg, da var den ikke mye lekker mer likosm!
                              Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Working...
                              X