Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

MN sine tøybleiebrukere

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• MN sine tøybleiebrukere

Ja - hvor mange er vi egentlig?
    2009
    2011

Sv: MN sine tøybleiebrukere

Jeg er ny gamling her og var tb-bruker på tredjemann og har nettop funnet ut at jeg er gravid med nr 4. Ikke tvil om at jeg blir tb-bruker igjen nei
    Hilsen may

Comment

Her går det mest i brettebleier, fungerer kjempebra

Comment

Jeg kan vel ikke påstå at jeg er tøybleiebruker helt ennå, men om et par måneder er det planen å bli det.
        B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
        ~

Comment

Vi VAR tb-brukere...
          Måtte desverre slutte med dem.

Men neste barn blir definitivt tøybleiebarn!!
          THE WAR IS COMING

Selma Iselin 15.01.07

Eurodietten blir min nye diett
          Begynt 16.06.10
          Ned så langt på ED: 23,9kg

Comment

Vi er foreløpig tøybleiebrukere på deltid. Må kjøpe flere TB og litt mer utstyr før vi kan bli fulltidsbrukere
            Last edited by Cathrine; 01-01-09, 15:13.

Comment

Opprinnelig lagt inn av mammaria Se innlegg
              Jeg kan vel ikke påstå at jeg er tøybleiebruker helt ennå, men om et par måneder er det planen å bli det.
              02 05​​ 06 09

Comment

Me begynte med brettebleier til storebror, men gav oss etter 3-4 månader. Me syns det blei litt mykje styr, og gubben tente aldri på det. Det var mange lag som måtte av og på, rumpa til babyen blei kjempestor og gjekk ikkje inni kleda, han tissa gjennom heile tida (og me måtte bruke papirbleier på natta), me orka ikkje å styre med det når me ikkje var heime, så då brukte me papir... Og så syns eg at huda hans blei så veldig våt. Og så skulle me flytte, og i den perioden droppa me det heilt. Då me endelig var instalert i ny leilighet, blei det aldri til at me pakka tøybleiene fram igjen...

No prøver me på nytt med lillebror. Denne gongen går me for lommebleier. (BumGenius V3) Det er mykje mindre styr å ta av og på, dei held mykje bedre tett syns eg, dei er mykje nettare på, dei er greie å skifte også når me ikkje er heime og fleesen innerst gjer at huda ikkje blir så våt. Og så syns eg det er genialt at me kan fylle i dei ut i frå kor mykje han tissar og kor lenge han skal ha den på. Og ikkje minst at dei er onesize, så han kan bruke dei i heile bleieperioden

Dette blei visst ei fryktelig lang utgreiing...
                Last edited by Forventningsfull; 01-01-09, 13:58.

Storebror 04 og Lillebror 08

Comment

Vi (Leon ) er fulltidsbrukere, hvertfall 99% av tiden. Bruker lommebleier og formsydde med ull- og PULtrekk. Nå i juleferien har vi måttet bruke engangs pga problemer med plass i bagasjen , og jeg gleder meg til å komme hjem til de gode, gamle, "vanlige" bleiene igjen!

Comment

Vi bruker tb for det meste, men nattbleier har jeg ikke orket kokkelere sammen enda så da er det engangs gett.

En gang i fremtiden er det nok bare tb som benyttes!
                    20152009 2008 2001/20052000

Comment

Jeg har brukt tøybleier siden jeg fikk førstemann for snart 4 år siden, så jeg er gammel traver. Vi bruker kun engangsbleier når vi reiser vekk over flere dager. Vi bruker kun BumGenius lommebleier for tiden.

Comment

Vi bruker tøybleier på minsten. Her går det i en salig blanding av fomsydde, lommebleier og alt-i-ett...

Comment

Vi bruker tøybleier på lillebror og har brukt fra dag en. Har etterhvert prøvd litt forskjellig men nå går det mest i lommebleier i barnehagen og formsydde med ullbukser hjeme
                          Storebror er født August 2005

Lillebror er født Juli 2007

Comment

Vi bruker tøybleier på minsten. Eldstemann brukte tøybleier og engangs om hverandre når han ble rundt halvanna år, på mellomste jenta brukte vi tøybleier bare i starten, gikk over til papir etterhvert. Nå går det bare i tøybleier (innimellom er det engangs, men svært sjelden).
                            Jeg liker brettebleier best med hjemmestrikkede bleiebukser, både lange og korte, og FB lommebleier. Mannens favoritt er bitti d'lish snap in one. Vi har en BG lommebleie på prøve, bra den også.
                            Skal prøve ut litt andre AIO og lommebleier etterhvert tror jeg, for å kunne bruke i barnehagen når han skal dit. Får dem neppe til å bruke brettebleier .
                            Brettebleier fungerer best på natta syns jeg, trenger ikke å skifte hvis han ikke bæsjer. Med hjemmestrikket sperrelag er han aldri kald på morran selv om han er kjempevåt.

Comment

Vi er fra nå av fulltids tøybleiebrukere. Bruker en sjelden gang av og til papir på natten viss jeg har glemt å vaske nok innlegg til å ha i nattebleia. Vi bruker en blanding av Muksut lommebleier, bitti d´lish snap in one og bitti d´lish aio(brukes i barnehagen) på dagtid, og så bruker vi formsydde med pultrekk på natta. Venter på ullbukser som skal brukes på natta også. Og både vi og Sina er fornøyde. Og viss Sina får velge selv hvilken bleie hun skal ha på seg så velger hun alltid tøybleia.
                              Mamma til Fredrik født 13.03.05
                              Mamma til Sina født 23.09.07

Min blogg Bildegalleri

Comment

Working...
                              X