Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hvilken barnevogn har du? Vil du anbefale den?

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvilken barnevogn har du? Vil du anbefale den?

Hei, jeg lurer på hvilken barnevogn du har? Vil du anbefale den til andre, forklar gjerne hvorfor du liker vogna så godt også!

Jeg er interessert i å høre alle meninger, om alle slags vogner. Paraplytriller, dypvogner, sportsvogner, søsken/tvillingvogner, joggevogner, kombivogner!

Når sønnen min var nyfødt hadde vi en simo kombivogn, vi var veldig fornøyde med den. God å trille, god plass og god solskjerming. Aberet med den var at den var så STOR, altså den tok så stor plass i bilen og den var tung.
    Når han vokste ut av den, så fikk vi en teutonia spirit s3. Kjempegod vogn, 3-hjuling med god liggestilling og fantastisk kalesje. God å trille, lett å komme fram og den tar liten plass. Eneste som er litt kjedelig med den, er at den er litt ustabil.

Nå som vi venter en til, så må vi ha søskenvogn. Leiter rundt og kikker på endel, men valget har ikke falt på en spesiell enda. Så hadde vært moro med erfaringer!

Sv: Hvilken barnevogn har du? Vil du anbefale den?

Vi har en Brio Happy Kombi, firehjuling med teleskophåndtak, og er stort sett fornøyd med den.

Liker
    at kalesjen kan trekkes langt ned, enda lengere ned når luftenettingen er åpen
    den er lun og god på vinteren, og har mange luftemuligheter på sommeren
    at den har masse fjæring og virker god å sove i
    ryggen kan legges helt ned
    den er stabil og trygg på vinterføre

Liker ikke
    at det er skikkelig klønete å feste hardbagen til vognen (kombiversjonen)

Lurer på hva slags vognpark vi skal utvide med nå som lillebror kommer! Storesøster trenger sovevogn i barnehagen, jeg vil ha mulighet til å trille lillebror på dagtid, vil også kunne trille begge to, men er søskenvogn grei på skogstur? Har så langt tenkt å kjøpe en brukt Simo eller Emmaljunga og bruke til sovevogn, og se om vi får bruk for søskenvogn.
    Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken! Poden kom på eget initiativ!

Comment

Vi har Emmaljunga City Cross

Liker:
      • Har den i leatherette, som er lett å vaske. Holder seg ren og fin.
      • Tar liten plass
      • God å trille på all slags underlag
      • Enkelt å sette på bag eller sportsdel
      • Myggnett i kalesjen
      • At den kan vendes begge veier
      • Den holder seg i pris

Liker ikke:
      • Den er litt lav (kunne ønsket at ungen satt høyere oppe)
      • Hadde foretrukket teleskophåndtak

Comment

Hadde Simo kombi da storesøster var nyfødt. Genial i bagperioden, men for klumpete og stor for vår del etter det. Hadde MB Urban Jungel og den er super litt knapp karlosje, men har ikke vært et problem egentlig.

Til tvillingene har vi prøvd basson sin med vennbare sportsdeler; missføyd da hjulene var utslitt etter 3-4 mnd og den var veldig slarkete
        så hadde vi en gammel TFK og den var tung og håpløs i forhold til å stille ryggen. Dette er endret på de nye vognene. Pluss for at den brettes sammen 3 ganger og har håndbrems.
        etter dette testet vi ut Easy Walker. Ganske lik tfk, uten håndbrems

vi endte med ei svær tvillingvogn, en Baby Travel http://www.smaatroll.biz/webshop.asp...&Product=17339 og skal man ikke fly på kjøpesenter, så er denne genial! Store hjul som ruller lett og ikke masse fancy dill
        05.11.10 04.01.12 17.11.15

Comment

Opprinnelig lagt inn av LilleGulliMagehuset Se innlegg
          Hei, jeg lurer på hvilken barnevogn du har? Vil du anbefale den til andre, forklar gjerne hvorfor du liker vogna så godt også!

Jeg er interessert i å høre alle meninger, om alle slags vogner. Paraplytriller, dypvogner, sportsvogner, søsken/tvillingvogner, joggevogner, kombivogner!

Når sønnen min var nyfødt hadde vi en simo kombivogn, vi var veldig fornøyde med den. God å trille, god plass og god solskjerming. Aberet med den var at den var så STOR, altså den tok så stor plass i bilen og den var tung.
          Når han vokste ut av den, så fikk vi en teutonia spirit s3. Kjempegod vogn, 3-hjuling med god liggestilling og fantastisk kalesje. God å trille, lett å komme fram og den tar liten plass. Eneste som er litt kjedelig med den, er at den er litt ustabil.

Nå som vi venter en til, så må vi ha søskenvogn. Leiter rundt og kikker på endel, men valget har ikke falt på en spesiell enda. Så hadde vært moro med erfaringer!

Tenkte å skrive akkurat det samme som deg ang Simo Kombi. Liker den veldig godt, men den er ganske stor ser jeg, i forhold til vognene bekjente av meg triller på

Comment

Spennende å se andres erfaringer når det kommer til vogner det er jo virkelig en jungel der ute! Vi har vurdert bumbleride sin søskenvogn, har hørt veldig mye bra om den vanlige vognen deres. Den har fått mye skryt for å være god å kjøre på all slags underlag, også koster den ikke skjorta og litt til

Comment

Det var to fine søsken/tvillingvogner, Becca og LilleGull!
              De jeg har sett hittil har kostet over 10 000,-
              Etter fire år og to IVF fkk vi verdens fineste frøken! Poden kom på eget initiativ!

Comment

Vi har bugaboo buffalo og er veldig fornøyd. Firhjuling men hvor forhjulene er svingbare (kan låses hvis ønskelig). Den har et ekstra ledd i kalesjen som gjør at den skjermer veldig fint for vær og vind, og det liker vi godt! Den er lett og enkel å trille, tar liten plass i bilen.
                Den har også handleknagger på styret i tillegg til stor plass under vogna (plassen under kommer virkelig til sin rett når man bytter til sportsdelen). Tror den er godkjent for 16 kg vekt - 10 kg i nettet under vogna og 6 kg på styret(!). Man kan også velge hvilken vei man ønsker at barnet skal sitte og det syns vi er supert.

hele vogna er enkel i bruk egentlig - enkel å legge sammen, enkelt å ta av og sette på bagen/sittedelen osv.
                ?

Comment

Vi bestemte oss for å kjøpe Brio Smile selv om den var helt ny på markedet og vi visste den kunne ha "ny vogn feil"...
                  Elsket den vogna fra første stund!

Klikksystem for alle deler som enkelt kan settes på understellet... både brio primo bilstolen, bagen og sportsdelen...
                  Den er høyere enn emmaljunga jeg var vant med, lufthjul som gjør den god å trille både på asfalt og grus, enkelt å snu sportsdelen, passet med buggy board søskenbrett...
                  Igrunn alt med vogna er å anbefale spesielt om man har søsken man er i tvil om trenger tvillingvogn.. vi klarte oss uten med denne vogna!
                  Og den er enkel å ta semmen og tar liten plass

Comment

Har Simo duo vogn, og den kan jeg absolutt anbefale videre.
                    Den er lett å trille selv om det er 4 hjul og ingen svingbare. Skulle jeg kjøpt vogn igjen, hadde det nok blitt den samme :P

Har hatt ei Emmaljunga edge duo, og aldri mer. Den er tung og stiv i forhold til Simo'en (syns vi da.) Simo'en vugger fint, mens det gjør absolutt ikke Emmaljunga'en. Og den myggnettingen som er på emmaljunga'en var ikke noe bra, hullene var jo så store så mye insekt kommer seg jo gjennom hullene, måtte ha ekstra netting til den. I tillegg brukte den mye mer plass i bagasjerommet enn Simo'en.
                    Alt i alt så var vi ikke særlig fornøyd med den vogna. Men har forstått at det er ei veldig "populær" vogn. Den ble altså ikke populær her, men nå har vi da prøvd den isåfall Nysgjerrig som jeg er

Men er så mange flotte vogne ute på markede. Er lett og gå seg litt vill

Comment

Re: Sv: Hvilken barnevogn har du? Vil du anbefale den?

Gammel tråd dette, men jeg har en Mountain Buggy som jeg er veldig glad i. Jeg kjøpte den brukt, men den var som ny altså, helt utrolig fin stand <3 Jeg liker at den er så lett å felle sammen, tar lite plass i bilen, samtidig som den er romslig og god både til min yngste datter på 1 år og mellom datra på 3 år, de sitter begge like godt. Synes vognen funker veldig godt både på bytur og langs traktorstier Jeg kjøpte en bag til min vogn og den brukte vi når minste var nyfødt...den var helt grei på størrelse, hun flyttet over i sportssetet når hun var rundt 8 mndr trur jeg det var. Vi har en Easywalker sky søskenvogn også, den er vi kjempefornøyd med!
                      Mamma til 3 fine Jenter <3 Eier nettbutikken http://www.scandinavianmom.no/

Comment

Til storebror hadde vi først Emmaljunga City Cross som vi kjøpte brukt og som var veldig sliten. Så kjøpte vi en Bumbleride sportsvogn som var helt super. Lett og god å trille og bære (bar opp fire etasjer for å sove på verandaen i den). Men vi sleit den fullstendig ut. Fylte den for tungt og kjørte både i skog og i trapp Så den knakk plutselig etter nesten tre år. Da var vi ferdige med vogn, så det var greit.

Nå er det småsøsken på vei og jeg lurer på om jeg vil ha TFK med multi-x-bag. Da får jeg trehjuling, som jeg elsket med bumbleriden, og jeg får en solid vogn som tåler litt tøff bruk. Dessuten gir multi-x-baggen meg mulighet til å ha barnet sittende mot meg.

Er det noen andre som har erfaring med TFK?
                        Den virker større og tyngre enn Bumbleriden..

Comment

Working...
                        X