Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

barneforsikring

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• barneforsikring

Har du forsikret barnet ditt?

Hvilken forsikring har du? Hva koster det? hva er da forsikret mot?

Dere skjønner det at jeg går i tanker om å kjøpe barneforsikring. det er jo ganske viktig mener jeg. inntil nå har sambo ment at både jeg og Adrian er forsikret igjennom jobben og reiseforsikringen hans. Og det er vi, men Adrian er ikke forsikret på samme måte som han ville vært med en barneforsikring. Så jeg lurer litt på hvilket forsikringsselskap jeg skal velge. Er det noen som kan anbefale noen?

takker for svar
    Adrian f. 2005Amalie f. 2007
    Vår lille overraskelse ventes ca. 10.08.13

Sv: barneforsikring

Alvilde er forsikret gjenom jobben til samboer. Men etter en samtale med banken så fant hun og jeg ut at det var lurt at jeg forsikret Alvilde selv også. Alvilde betaler jeg 150kr på i mnd. Hun har da en forsikringspremie på over en mill.

Comment

Har forsikring i Gjensidige. Betaler ca 1500,- i året.
      Mamman til Eirik 02.05.05

Comment

Ja, vi har forsikret Oliver.

Vi har barne- og ungdomsforsikring i Gjensidige, dessuten ulykkesforsikring. Den koster 1548,- i året _tom_
        Mamma til tre prinser To pergo-mirakler, født april 2005 og juli 2008, og et "helt på egenhånd" mirakel, født mai 2010

Comment

har nok den sammen som tingeling!
          20152009 2008 2001/20052000

Comment

hva dekekr disse forsikringene da? dekker de alt liksom? om barnet skulle bli syk, invalid, eller i værste fall dø... det er jo ikke alle som tilbyr det samme og utbetaler det samme... jeg er så usikker...
            Adrian f. 2005Amalie f. 2007
            Vår lille overraskelse ventes ca. 10.08.13

Comment

Den forsikringen vi har i sparebank 1 dekker dette:

Forsikringen har følgende dekninger:
                • Erstatning ved varig medisinsk invaliditet som følge av sykdom eller ulykke - inntil 30 G = 1 886 760 kroner.
                  Utbetalingen går til barnet ved overformynderiet.
                • Dagpenger ved sykehusopphold på mer enn 14 dager (med tilbakevirkende kraft fra første dag) - per dag 0,5% av 1 G = 314 kroner.
                  Utbetalingen går til forsikringstaker.
                • Erstatning for behandlingsutgifter som følge av ulykke - inntil 1 G = 62 892 kroner.
                • Støtte til tilpasning av bolig på grunn av sykdom eller ulykkesskade - inntil 3 G = 188 676 kroner.
                • Engangserstatning ved dødsfall - på 1 G = 62 892 kroner.
                • Barne- og ungdomsforsikring kan kjøpes fra den dagen barnet fyller 1 måned og frem til fylte 16 år. Forsikringen opphører ved fylte 20 år.
                • Utbetalingene fra barne- og ungdomsforsikring er skattefrie, foruten dekningen "Dagpenger ved sykehus opphold" som beskattes som nettoinntekt.
                • Forsikringen koster 113 kroner per måned.

Comment

Dette dekker gjensidige sinn:

Hva omfatter forsikringen?

Barne- og ungdomsforsikringen:
                • Medisinsk invaliditet
                  Ved sykdom/ulykke som fører til fullstendig medisinsk invaliditet, utbetales hele forsikringssummen på 25 G. Ved delvis invaliditet, utbetales erstatning i forhold til graden av invaliditet.
                • Arbeidsmessig uførhet
                  Ved arbeidsmessig uførhet som følge av sykdom eller ulykke utbetales 10 G.
                • Utgifter til behandling etter ulykkesskade
                  Utgifter til for eksempel lege og tannlege dekkes med opptil 1 G. Behandlingsutgifter dekkes i inntil tre år etter ulykken.
                • Barns opphold på sykehus
                  Etter ti dager på sykehuset utbetales 300 kroner per dag for de påfølgende dagene du må tilbringe der. Det utbetales i inntil 365 dager per sykdoms- eller ulykkestilfelle.
                • Død
                  Dør den forsikrede i forsikringstiden, utbetales dødsfallserstatning på 1 G, uansett dødsårsak.
                • Nødvendig ombygging av bolig
                  Dersom sykdom eller ulykke nødvendiggjør ombygging av bolig, utbetales det inntil 2 G.
                • Rett til hjelpestønad
                  Dersom barnet får rett til hjelpestønad fra folketrygden på grunn av sykdom eller ulykke, utbetales det i tillegg fra selskapet inntil 2 G per år i inntil fem år.
                • Din Helsesøster
                  Rådgivning på telefon med helsesøster for aldersgruppen 0-18 år.

Barneulykkesforsikringen:
                • Medisinsk invaliditet
                  Ved ulykke som fører til fullstendig medisinsk invaliditet, utbetales hele forsikringssummen. Ved delvis invaliditet, utbetales erstatning i forhold til graden av invaliditet.
                • Utgifter til behandling etter ulykkesskade
                  Utgifter til for eksempel lege og tannlege dekkes med opptil 50 000 kroner. Behandlingsutgifter dekkes i inntil tre år etter ulykken.
                • Død
                  Dør den forsikrede i forsikringstiden, utbetales dødsfallserstatning på 0,5 G.

http://www.gjensidige.no/forsikring/...d3505054503030

Comment

https://www.dnbnor.no/person/forsikr...orsikring.htmlDette står på nor sin side:

Forsikringen gir utbetaling ved følgende tilfeller:
                  • Medisinsk invaliditet.
                  • Varig redusert arbeidsevne - tidligst ved fylte 18 år.
                  • Behandlingsutgifter etter ulykke.
                  • Sykehusopphold fram til forsikrede er 18 år.
                  • Ombygging av bolig frem til forsikrede er 18 år.
                  • Tillegg til hjelpestønad fra Folketrygden frem til forsikrede er 18 år.
                  • Dødsfall.

Comment

Det er link til en super oversikt i denne tråden.
                    (innlegg #24)

Comment

Takk Taratroll!! Det var en fin side!

Comment

Opprinnelig lagt inn av Tonje Se innlegg
                        Takk Taratroll!! Det var en fin side!
                        Dere får kreditere Hilde! Det var denne oversikten som gjorde at jeg klarte å ta et valg. Endte med Vesta jeg da.

Comment

vi har gjensidige.. det er der vi har bil,hus,bikkje forsikring så da var det mest naturlig..
                          var en oversikt i avisa om at gjensidige var billigst, sammenlagt om du har andre forsikringen.. men de varierer jo sikkert fra selskap til selskap...

Ulrikke 24/04-2006

Comment

Vi har enda ikke fått somlet oss til å tegne forsikring, men jeg vet at jeg har lest flere steder at de aller fleste utbetalinger gjelder sykdom, og ikke ulykke. Det er derfor viktig at forsikringen dekker dette. Noe som også er mest aktuelt er jo at hvis barnet blir ufør, så har h*n ikke vært i arbeid og vil derfor bare få minsteutbetalingen fra Folketrygden. I tillegg vil et uføretrygdet barn kanskje trenge et hus som ombygges (f.eks. hvis h*n må i rullestol e.l.). Det er derfor viktig å se på dette. De aller færreste utbetalinger skjer altså ved ulykke... Men dette er kun noe jeg har lest da.

Peder ble født 11.09.2006

Comment

Vi har ACE betaler 140kr mnd for to.
                              sladrevenn med Swimzy

Comment

Working...
                              X