Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

bil med tre barn..

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• bil med tre barn..

Hei

Jeg lurer på hvilken bil dere anbefaler/ har selv/ har behov for når man har tre barn?

Jeg har en stasjonsvogn selv, men ser for meg at det blir trangt med tre bilseter ved siden av hverandre, og lett krangling mellom de to eldste hvis de sitter ved siden av hverandre (noe de må, ellers blir det for vanskelig å få ut babyen..) Og det er jo nå når de er så små at man trenger vogn i tillegg i bagasjerommet..

Jeg har lyst på en syvseter, men vet ikke hvilke som er bra/praktiske/å anbefale?

Hvis noen har noen råd og erfaringer på hva man "trenger", tas de i mot med takk

Lene
    Storebror, 03
    Lillebror, 05
    Lillesøster, 07

Med Britteva og Ingrid

Sv: bil med tre barn..

Vi er veldig fornøyde med Pajeroen vår så du får komme og prøvekjøre biggrin
    2004, 2005, 2007

Comment

Søstra mi har en 7 seter Toyota Picninc, den liker jeg De bakerste setene kan tas ut
      Mamma til 2 Snupper
      2007 og 2009
      ~Min Blogg~

Comment

Ellers hadde foreldrene mine caravelle før, også veldig grei bil Familie på 7 trengte en sånn bil
        Mamma til 2 Snupper
        2007 og 2009
        ~Min Blogg~

Comment

Vet min kjære har veldig lyst på en mitsubishi grandis 7 seter, der kan de bakerste setene legges flate når man ikke trenger de og da får man visstnok god plass bak. Han har prøvekjørt den.
          Jenter født 14.12.04, 12.02.07, 16.06.08 & 31.07.12

Comment

fikk vite av bilforhandleren at ford mondeo stasjonsvogn har plass til 3 barneseter. Men det beste er jo en flerbruksbil! Helt klart!
            Mamma til 3 skatter

Comment

Opprinnelig lagt inn av missy_vikky Se innlegg
              fikk vite av bilforhandleren at ford mondeo stasjonsvogn har plass til 3 barneseter. Men det beste er jo en flerbruksbil! Helt klart!
              Men Mondeo er jo ikke akkurat av de mest driftssikre bilene da. Selv jeg vet jo det.

Noen venner av oss har akkurat kjøpt Mercedes-Benz V200 CDI, 8 seter tror jeg det er i den. (De har fire barneseter!) Jeg er spent på å høre hvor fornøyde de er etterhvert.
              B. 12/99 C. 07/04 A. 02.03.09
              ~

Comment

Opprinnelig lagt inn av mammaria Se innlegg
                Men Mondeo er jo ikke akkurat av de mest driftssikre bilene da. Selv jeg vet jo det.

Noen venner av oss har akkurat kjøpt Mercedes-Benz V200 CDI, 8 seter tror jeg det er i den. (De har fire barneseter!) Jeg er spent på å høre hvor fornøyde de er etterhvert.
                Mondeo er bra biler de! De nye modellene. Stefar til sambo som har TEMMELIG mye kunnskap om bil annbefaler oss om å kjøpe den!
                Mamma til 3 skatter

Comment

Vi har en Mercedes E- klasse stasjonsvogn og har kjempeplass både i baksetet og i bagasjerommet.
                  Bilstolene til Astrid og Andreas er ved siden av hverandre og det er ikke noe problem hverken å ha et tredje bilsete eller at en voksen person sitter bake i tillegg til de to bilstene som er der nå.

Megaplass i bagasjerommet åsså, plass til både hundebur (med stor scäferhund) samt Simo- vogna vår
                  Jente 2004
                  Gutt 2006
                  Jente 2008

Comment

Vi har en Renault Laguna! Da minien var nyfødt brukte vi sete med base som vi hadde i midten. Nå har vi byttet til ett større sete til han,og han sitter forsatt bakovervendt i midten. Synst det er ganske greit,for de to eldste når ikke hverandre når de sitter på hver sin side i bilen,og de når heller ikke bort til ansiktet til minien...! Men skulle gjerne hatt en stoooor bil ja...!!!!
                    Trulto med Tuppo 29/8-03,Lille-mann 31/12-04,og Lille-gutt 10/7-06 22 september!

Comment

Og så måtte jeg bare si det LeneB.....Begge guttene våres heter det samme!!! Synst det var litt morsomt...!!
                      Trulto med Tuppo 29/8-03,Lille-mann 31/12-04,og Lille-gutt 10/7-06 22 september!

Comment

Dytter litt på denne tråden jeg, for vi må nok også muligens bytte bil her etterhvert, selvom vi nå er veldig fornøyde med vår VW Passat stasjonsvogn

Vi lurer litt på VW Touran, vi da... Noen med erfaringer om denne bilen med 3 barneseter i? (Hege82? )

Og hvordan plasserer dere bilsetene i bilen?

Comment

Vi hadde en vw golf, der var ikke plass til tre barneseter. Nå har vi en Land Rover Discovery, der er akkurat plass til tre seter.

Noen venner av oss har en toyota vito, den har vi hatt fem barneseter i uten problemer
                          Mamma til 4
                          11 år 9 år
                          8 år ​6 år

Comment

FORD SMAX

Super bil med MASSE plass. 3 separate seter i baksete! Så det er faktisk mulig å sette inn 3 store barneseter ved siden av hverandre, alternativt 2 seter og en STOR mammarompe mellom.

Det er også god plass til de som sitter foran selv med bakoverlent barnesete.

Mulighet for to seter til (koster 7000,-) slik at det blir en 7 seter. Fikk 5 av 5 mulige stjerner i krasjtester. Vanvittig god å kjøre.

Løp og kjøp!

Comment

Opprinnelig lagt inn av Pippi
                              Vi så litt på denne bilen for en stund siden. (er vel i samme situasjon som dere - 3 barneseter). Jeg tror vi kom fram til at vi kunne få plass til tre seter ved siden av hverandre bak (vi så på ørten forskjellige biler og ørten forskjellige barneseter, så jeg blander kanskje litt), men vi hadde nok kommet til å ha to bak og en helt bak, og det andre helt bakerste setet nedslått for å få inn vogn osv. Det er litt kronglete å få festet barnet i midten når alle sitter ved siden av hverandre, hvis man ikke har sete med base, da. Vi har sete med isofix til baby, og siden det ikke er isofix i midten passet ikke det så bra. Å få inn og feste den som evt. sitter helt bak, kan kanskje også være litt kronglete, men det må jo bare prøves ut i forhold til det setet dere har osv.

Men- jeg tror Passat er en av de bilene hvor det går tre seter ved siden av hverandre bak? Har dere prøvd, eller vil dere ha sju-seter uansett?

Vi endte ihvertfall opp med å ikke kjøpe ny bil, og koblet heller ut airbag foran, så en kan sitte der. Vi bruker bilen mest til henting og bringing i barnehage (bare en voksen med), og da var det enklere å ha alle nær en dør. Så sitter jeg på siden bak hvis vi skal være med alle fem. I tillegg har sju-seterne vi så på lite bagasjerom, og vi skal ha med oss tvillingvogn når vi er ute på tur. Selv om det går an å ha ned det ene av de bakerste setene, får man en utfordring med skikkelig sikring av lasten. Å løfte vogn ut og inn av takboks var heller ikke så fristende...
                              Vi har ihvertfall Maxi Cosi seter til alle: Maxi Cosi Cabrio til magetrollet, Mia har en Maxi Cosi Priori XP og Marius har en Maxi Cosi Rodi XR, og det ble fryktelig trangt bak.

Og hvem setter man evnt. bakerst alene i en sjuseter? Minste? Mellomste? Største?

MÅ ikke nødvendigvis ha 7 seter hvis vi kan klare oss med Passaten altså.
                              Har også vurdert å koble ut airbagen og sette en av ungene der. Som regel tar jeg jo med meg ungene på jobben i barnehagen, og nå har jo mannen også fått firmabil så... Hmmm...

Comment

Working...
                              X