Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

bil med tre barn..

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Sv: bil med tre barn..

Hei

Det var jeg som startet innlegget, og nå har vi kjøpt en Ford Galaxy. det kan virkelig anbefales når man har tre barn. Jeg synes den er mnedre enn s-max, da den har høyere bagasjeron, slik at barna kan stå inni bilen og man får plass til mer. jeg har ikke sett på s-max, men på vw touran, er ikke de bakerste setene noe gode å sitte i for voksne. I Galaxy går det fint å sitte for en voksen, komforten er kanskje litt dårligere enn de setene på 2 rad, men bedre enn mange andre modeller.

Vi har da syv seter, hvor de 2 bakerste kan legges helt ned og bagasjoerommet blir flatt, og setene på 2 rad kan justeres enkeltvis og legges ned enkeltvis.

Vi har da eldstemann på bakerste rad, sete nr 7 lagt ned og mellomste bak passasjersetet og minste bak førersetet, samt midtsetet på 2 rad er lagt ned, slik at begge de eldste kan gå inn bakfra (har litt trang garasje). I tillegg har vi 30 cm dypt bagasjerom når alle setene er oppe, og det er mer enn de fleste!!

Dette fungerer kjempefint for oss ihvertfall, og kan anbefales!

L.
    Storebror, 03
    Lillebror, 05
    Lillesøster, 07

Med Britteva og Ingrid

Comment

Opprinnelig lagt inn av Cathrine Se innlegg
      Vi har ihvertfall Maxi Cosi seter til alle: Maxi Cosi Cabrio til magetrollet, Mia har en Maxi Cosi Priori XP og Marius har en Maxi Cosi Rodi XR, og det ble fryktelig trangt bak.

Og hvem setter man evnt. bakerst alene i en sjuseter? Minste? Mellomste? Største?

MÅ ikke nødvendigvis ha 7 seter hvis vi kan klare oss med Passaten altså.
      Har også vurdert å koble ut airbagen og sette en av ungene der. Som regel tar jeg jo med meg ungene på jobben i barnehagen, og nå har jo mannen også fått firmabil så... Hmmm...
      Vi har en VW Touran nå, der kan du ha alle 3 setene i vanlige baksetene, altså det som ville blitt 5 seter i en vanlig personbil da. Trenger ikke bruke de bakerste setene vi selv om baby'n kommer, de 3 setene som er baksetene til vanlig er nemlig 3 separate seter omtrent som setene foran og hvert sete i bilen er stort nok til å romme et barnesete enten det er babysete, setet som er større eller bilpute med rygg. Det har vi fått testa
      Jenter født 14.12.04, 12.02.07, 16.06.08 & 31.07.12

Comment

Dessuten må det legges med at vw touran er en av de få flerbruksbilene som kan skryte på seg kjørekomfort like bra som en personbil!!!!

Som gjør kjøringen til morro for far og resten av familien
        Angelica 14.12.04:smiley229 Amalie 12.02.07
        Gift Med Hege82

Comment

Opprinnelig lagt inn av Hege82 Se innlegg
          Vi har en VW Touran nå, der kan du ha alle 3 setene i vanlige baksetene, altså det som ville blitt 5 seter i en vanlig personbil da. Trenger ikke bruke de bakerste setene vi selv om baby'n kommer, de 3 setene som er baksetene til vanlig er nemlig 3 separate seter omtrent som setene foran og hvert sete i bilen er stort nok til å romme et barnesete enten det er babysete, setet som er større eller bilpute med rygg. Det har vi fått testa

Det er ikke det at jeg ikke har plass til tre ved siden av hverandre som er viktig for meg, for vi har plass.. men jeg ønsker ikke å ha de ved siden av hverandre, blir bare bråk og plaging, og det forstyrrer sjåføren...

er det ingen andre som har erfart det???

L.
          Storebror, 03
          Lillebror, 05
          Lillesøster, 07

Med Britteva og Ingrid

Comment

Working...
          X