Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hjemmeværende utover permisjonen?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Unicorn
    replied
    Sv: Hjemmeværende utover permisjonen?

PS!

Hvis noen av dere som er helt eller delvis hjemmeværende har en blogg (eller vet om noen hjemmemammablogger), så vil jeg gjerne ha linken slik at jeg kan lage en hjemmemammabloggelinkesamling.

Leave a comment:

• Unicorn
    replied

Lenge siden jeg startet denne tråden, men... Ville bare tipse om mitt nye prosjekt: www.hjemmemamma.com.

Ser ut som jeg blir hjemme en stund, nemlig.

Leave a comment:

• wannabe
    replied

Jeg skal være hjemme i hvertfall et år til etter mammapermen! Det lønner seg nesten ikke å gå tilbake på jobb, da må jeg jo ut med bhg, sfo og går glipp av kontantstøtta! Så jeg har tenkt å bare jobbe litt helger og kanskje en kveld her og der! For vi er avhengig at jeg får litt inn på kontoen!

Leave a comment:

• 2barnsmammen
    replied

kunne tenkt meg å være hjemme lengre,men går ut i en delstilling nå,kvelder og lørdager og når di trenger meg.Men pappen er hjemme med sønnen vår å han jobber natt.så tenker det skal gå

er noe nervøs for det siden sønnen min bare er 7 mnd enda,da var ikke barnehage aktuelt enda følte vi og når pappen er hjemme å jobber natt,så kan like greit jeg jobbe dag eller kveld da av og til.så får han tid med sønnen sin også.

Leave a comment:

• Orange
    replied

Jeg skal gå hjemme lenger ja... Vi klarer oss på hans inntekt. Er kjempeglad jeg har den muligheten jeg.

Leave a comment:

• Evamoor
    replied

Jeg måtte ut i jobb da permisjonen min var ferdig, kunne absolutt tenkt meg og gå hjemme 1år til. Men sambo har ca 60% stilling så det hadde bare ikke gått. og jeg hadde ikke jobb og gå tilbake til så da jeg blir tilbudt en jobb så måtte jeg bare ta den, ikke så lett og få jobb her i byen. Og permisjonen min var over i januar så hadde ikke fått kontantstøtte før i juni. og de første mnd i året er veldig tøffe med strømregning og veiavgift på bilen. Så her hadde vi rett og slett ikke et valg. Kunne ha solgt bilen og sluppet og betale på den, men sambo er avhengig av bil på jobben siden han kjører rundt. Ja vi har lån på en leilighet men er ikke ut med noe merr i mnd her enn om vi skulle ha leid enn leilighet. Så her var det riktig at jeg måtte ut i jobb igjen. Og kunne ikke prioritere på noen annen slags måte.

får se hvordan det blir med neste mann, har sambo full jobb da kan det hende at ting blir anderledes.

Leave a comment:

• trulto82
    replied

Jeg er hjemme nå...visst det går økonomisk så er planen det att jeg skal vere hjemme i 2 år til! Ikke har vi fått barnehage plass til minsten,så begynner gubben på skole(i tillegg til jobb i nordsjøen) i høst,som er to årig. Og da blir det litt vanskelig visst jeg skal begynne i jobb da,for da faller ALT på meg av oppgaver med unger og hus. Men jeg nyyyyter tide hjemme med mine tre små!!! Men kjenner og att det hadde vert kjekt å komme seg litt ut i jobb etter jeg har vert hjemme nå i 4 år med unger..!!

Leave a comment:

• ywe84
    replied

Jeg har vært hjemme med Theo nå i 15 mnd mnd og skal være hjemme et år til. Har kun klart oss på en lønning da jeg gikk på attføring tidligere ( lærling ). Men vi har klart oss fint, selv om det har vært lite penger å rutte med innimellom.

Nå får vi jo kontantstøtten og så ser det ut til at jeg blir dagmamma til en gutt på alder med Theo , så da får vi jo litt ekstra innkomst der også. Så man klarer det alltids, men det spørs jo hva man er villig til å prioritere ... Vi valgte å få barn i ung alder og heller leve litt "enklere" ... Likevel har vi kjøpt hus og eier to biler .. Så føler vi har kommet langt i livet likevel.

Samtidig så kan det hende at når det ene året er over barnet og du er klar for noe nytt og da får man heller ta det da . . Ikke greit å vite hva man bør gjøre alltid. Men vi er veldig fornøyd med det valget vi har tatt .

Lykke til

Leave a comment:

• Tornerose
    replied

Jeg har planer om å være hjemme til etter jul, i "verste" fall til august igjen..

Kommer ann på om vi får inn tulla i bhg her til januar-februar.

Leave a comment:

• heithere
    replied

Jeg skal være hjemme 1 år til. Økonomisk sett så kommer det til å bli tøfft, men vi er innstillt på å klare oss med mindre. Vi har oppsparte midler uansett som vi kan bruke om nødvendig.

Jeg ser frem til å være hjemme ett år til med Håvard. biggrin

Leave a comment:

• Rose86
    replied

Jeg hadde 80 % lønn i et år i permisjonen og vi hadde evig nok penger. Da permisjonen var over hadde jeg ikke fast jobb, men tok ettermiddasvakter og jobbet litt i helgene, også får man jo kontantstøtte som hjelper godt på! Jeg jobber en del nå, for sambo har fleksibel arbeidstid så han kan ha Lucas når jeg jobber. Så jeg er jo mere hjemmevernde enn i jobb (bortsett fra i sommer da jeg har 100% ferievikariat). Jeg er veldig glad vi har muligheten til å kunne gjøre det slik så jeg fortsatt kan være hjemme mesteparten av tiden. Vi har ikke søkt barnehageplass dette året så kommer til fortsette slik et år til.

Leave a comment:

• Unicorn
    replied

Åh, var det her dere var... Rotet vekk denne tråden en stund jeg.

Var det tøft økonomisk å gå fra to inntekter til bare en?

Her jobbes det nemlig på spreng nå for å kutte utgifter sånn at vi rekker å få ting på plass før ting endrer seg.

Inntekten min blir jo halvert allerede når jeg går ut i perm (attføring), og da har jeg bare permisjonspengene fra lånekassa frem til august neste år hvor jeg mister dem også (hvis jeg da ikke tar noen fag på kveldstid, det er jo en mulighet).

Leave a comment:

• Stacy
    replied

Har Daniel hjemme og er kjeeeempefornøyd. Skulle egentlig tilbake på jobben i fjor i juni-juli men ble hjemme. Begynte å studere hjemmefra fra august. Nå skal jeg i en liten perm igjen også skal jeg fortsette med studiene mine fra januar igjen (hjemmefra). Akkurat nå tror jeg at jeg blir hjemme fram til lillebror er 1,5 år (håper vi kan vente til han er 2 eller noe). Håper også at Daniel kan begynne i bhg fra han er 2,5-3 år.
    Som jeg ser det nå så er Daniel (han er 21 mnd gammel) mer klar for bhg nå enn han var før, men tror også han kan være hjemme noe mer. Han er en sånn type som trives her med meg best. Ser det ut som...Vi stor koser oss!

Leave a comment:

• Line-mor
    replied

Jeg var hjemme i to år med Oda og var kjempe-glad for å ha den muligheten!
    På slutten av de to årene følte jeg at vi begge var klar for å finne på nye ting og det er en GANSKE mye bedre følelse enn den jeg hadde da ho var 1 år og aldri kunne klart meg uten henne på dagtid og visste at ho ikke ville hatt det særlig uten mamma'n sin heller...
    Vi var klare for å "skilles" litt fra hverandre da ho ble 2 år så da begynte ho i barnehage og jeg med studier igjen.

Leave a comment:

• BrittEva
    replied

Jeg er hjemmeværende med alle mine tre men siden de er så tette så har jeg vært i betalt permisjon mesteparten av tiden. Jeg har hatt to perioder tilbake på jobb, en hvor vi hadde au-pair og en hvor pappaen var hjemme i permisjon.

Det er virkelig flott å kunne få følge barna så tett litt lengre enn bare det første året.

Leave a comment:

Working...
X