Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Omskjæring av gutter

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Omskjæring av gutter

Hvilken holdning har dere som foreldre til omskjæring av sønner som har en fot i to kulturer?

Og mamma til gutt '05.

Sv: Omskjæring av gutter

Opprinnelig lagt inn av bamboomamma Se innlegg
    Hvilken holdning har dere som foreldre til omskjæring av sønner som har en fot i to kulturer?

Jeg er fullstendig imot omskjæring uansett.

Comment

Opprinnelig lagt inn av Trinny Se innlegg
      Jeg er fullstendig imot omskjæring uansett.
      nå er det ikke noe vi gjør i mitt land uansett og mannen er norsk, men ellers er jeg også HELT imot.

sept'05
      juli'07

Comment

Nei, det ville jeg ikke gjort med mine barn.Er helt imot det. Vi er begge norske.
        Mailen født 7.8.05
        Alexander født 19.12.06

Comment

Opprinnelig lagt inn av Stacy Se innlegg
          nå er det ikke noe vi gjør i mitt land uansett og mannen er norsk, men ellers er jeg også HELT imot.

Jeg skjønte ikke helt hvorfor du siterte meg der

Comment

Opprinnelig lagt inn av Trinny Se innlegg
            Jeg skjønte ikke helt hvorfor du siterte meg der
            hehe...jeg blir hele tiden forstyrret her skjønner du, så jeg siterte deg og skrev selve innlegget senere så det ble litt rart
            skulle egentlig si at jeg var enig med deg. (kanskje jeg skulle bare skrive "signerer"...husker ikke)

sept'05
            juli'07

Comment

Huff,nei det syns eg virkelig ikke noe om.Nå slipper eg endelig ta slike standpunkt.Min søster fikk barn med en fra et annet land,der di gjor slik,han krevde og skulle ha gutten di fikk omskjært,men søstra mi tok ungen sin å stakk ,rømte hjem til foreldra mine,og det samme hadde jeg gjort.Hadde ikke komt på tale.Så holdt med henne i den saken der.
              Gutt Des.2006 Jente nov.2008 ,Jente aug 2012

Comment

da får jeg være sen første som står frem og inrømmer at jeg har omskjært sønnen min .. føler meg ikke som noe fæl mamma av den grunn, dere som er i mot? bare lurer på hvorfor??

Comment

omskjæring av gutter er da ikke så fælt. Er jo flerne mannfolk som gjør det i voksen alder pga renslighet osv. Jeg er ikke imot omskjæring av gutter. Men jeg ville ikke gjort det selv. Omskjæring av jenter derimot, det er grusomt...
                  Mamma til 3 skatter

Comment

Opprinnelig lagt inn av Jeanette83 Se innlegg
                    da får jeg være sen første som står frem og inrømmer at jeg har omskjært sønnen min .. føler meg ikke som noe fæl mamma av den grunn, dere som er i mot? bare lurer på hvorfor??
                    oj det visste ikke jeg! Ja jeg er imot. Jeg skjønner bare ikke hvorfor skal man det. Jeg har skrekk for at han skal levere blodprøver og omskjæring er jo mye mer enn det. Ikke noe dårlig ment altså. Men det er bare imot meg.

sept'05
                    juli'07

Comment

Jeg skjønner heller ikke hvorfor man skal gjøre noe slikt!! Kunne gjerne tenkt meg å høre grunnene??

Får helt vondt inni meg jeg altså.
                      Nikolai, Adrian og Mikael.

Comment

Jeg vet lite om tradisjoner og tro der man praktiserer omskjæring,.. Likevel er jeg selv i mot omskjæring. At voksne menn vil gjøre det selv for renslighet får være deres sak... men ett barn har ikke valget,..og jeg syns det er feil å endre på en uskyldig barnekropp uansett hvor lite det er, for foreldrenes tros skyld,..... Det var min mening om den saken
                        Vilde født 05.02.05
                        Marius født 24.06.07

http://www.freewebs.com/vildemarius/

Comment

det har jo noe med renslighet og gjøre. Jeg hadde ikke gjort det på mine barn, men har hørt at det er vist ikke store opperasjonen på de som gjør det når de ser små. og har hørt mye skryt fra de som er omskjærte..
                          Mamma til 3 skatter

Comment

Som det allerede er sagt her, så får jo ikke disse små guttene valget. Og de finnes de som ikke er så fornøyde med det!!
                            Nikolai, Adrian og Mikael.

Comment

mannen er selv omskjært, og jeg hadde nok gjort det uansett om han var det eller ikke. det er ikke store "operasjonen" om det kan kalles det, og jeg skrek mere når jeg tok hull i ørene enn han gjorde når han ble omskjært
                              vi gjorde det på sykehuset når han ble født, og han sov når de henta han, var borte 5min og sov like søtt når han kom tilbake. så han merka ikke mye til det.
                              det er ikke så groteskt som det høres ut.

Comment

Working...
                              X